مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور با همسرم وخانواده اش کنار بیام؟

169 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2019 در زوج درمانی توسط مرجان
سلام خدمت شما. ۱۸ ساله ازدواج کردم .خانواده همسرم خیلی درزندگی بچه هاشون دخالت می کنن وبه عروس ودامادهاشون احترام نمی ذارن.

مادرشوهر وپدرشوهرم بیسیار بدهان وفحاش هستن ومرتب به بهانه های کوچک  برا زندگی بچه هاشون مشکل درست می کنند. همه ما عروس ها ودامادها از دستشون کم اوردیم . اما بچه هاشون جلوشون سجده می کنند واصلا مدیریت رفتاری درستی نسبت به این رفتارهای والدینشون ندارن.  خود من دچار افسردگی شدم به هر دری زدم  ،خیلی با همسرم حرف زدم اما هیچ فایده ای نداره. کلا دیگه نه اخلاق اونا درست می شه ونه بچه هاشون اصلا زیر بار کارهای ناشایست  والدینشون می رن . تمام ظلم هایی که در این سال ها بهم کردن مثل یک عقده برام شده هیچ راهی هم جز طلاق ندارم اما به خاطر دوتا بچم نمی تونم این کار رو بکنم . خیلی به اهل بیت توسل کردم ؛کربلا ومشهد رفتم خیلی التماس کردم تا خدا بهم صبر بده اما هیچی آرومم نمی کنه. تو رو خدا کمکم کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 11, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که تمرکز زیاد شما بر رفتارهای آنها باعث می شود که انها به راحتی هر گفت و گویی از سمت انها باعث مشکل در زندگی مشترک شما شود .

بهتر است در نظر بگیرید که همسرتان یک فرد جدا از خانواده می باشد که تنها مسپولیت رفتارهای خودش را دارد و شما نی زبهتر است توقع نداشته باشید که ایشان با خانوادیشان وارد بحث شوند اما می توانید با یک مدیریت درست زندگیتان را د مسیر بهتری هدایت کنید .

سعی کنید بجای بحث مکرر در مورد خانواده همسرتان و صحبت های انها به علایق و خواسته های همسرتان بیشتر توجه کنید و در کنار آن سعی کنید روابط عاطفی و جنسی خود را بهبود ببخشید تا محیط خانه و روابط و صحبت با شما برای ایشان امنیت ایجاد کند در غیر این صورت فاصله بین شما بیشتر خواهد شد .

علایم افسردگی شما چیست و چند مدت است این علایم را دارید؟
دارای دیدگاه سپتامبر 11, 2019 توسط مرجان
بله همسر بنده مسوول رفتارهای والدینش نیست . اما حداقل درخلوت خودمون یه دلجویی ساده هم بلد نیست . از نظر شما مدیریت رفتاری فقط متوجه یه خانم هست ؟؟!!  وقتی یه پدر ومادر درجمع خانوادگی به عروس ودامادهاشون ناسزا می گن وبعد بچه هاشون تمام قد ازشون دفاع می کنند چطور اون عروس وداماد می تونن بی خیال بشن . متاسفانه در این جور مواقع دخترها هم از شوهرانشون دلجویی نمی کنند. درجامعه ای که برا * شخصیت وکرامت انسانی زن به عنوان یه انسان ارزش قایل نیستیم  وتمام تقصیر ها رو متوجه خانم ها می دونیم چه توقعی از مردان داریم ما به مردانمون یاد دادیم که به زنانشون ظلم کنن وزنها هم به وعده پاداش بهشت تو یه دنیای دیگه سکوت کنند.
دارای دیدگاه ژان 27, 2020 توسط امیرعلی
سلام
با دیدگاه شما موافقم
من خودم مرد هستم؛ معتقدم که هم مرد و هم زن باید در مواقع مختلف کنار هم باشند و با احترام از همدیگه در جاهای مختلف حمایت کنند
به نظرم شما از طریق محبت و احترام، اقتدار همسرتون رو زیاد کنید. مردها خیلی به اقتدار(البته از نوع مثبتش) نیاز دارند
بدونید فقط شما با همچین مشکلی مواجه نیستید. بنده چند نفر رو میشناسم که والدین همسرشون به طرق مختلف، رفتارهای بدی دارن باهاشون و همسرشون هم این وسط کاری نمیکنه(که معتقدم باید یک مشاوره بره تا ببینه در کودکیش چه اتفاقی افتاده که نمیتونه از خانوادش انتقاد کنه. شاید اعتماد به نفسش کمه)
به نظرم خیلی از این جور رفتارها از عمد نیست. ناشی از یک نوع ناتوانی هست که ریشه در کودکی داره. وگرنه خیلی از زن و شوهرها همدیگرو دوست دارند و نمیخوان توی زندگیشون تنش و چالش درست بشه و مدام بحث و دعوا پیش بیاد بینشون.چ
امیدوارم زندگی شادابی داشته باشید. همسرتون باید با یک مشاوره صحبت کنن و فوت و فنهای واکنش درست در همچین مواقعی رو یاد بگیرن. و شما با زبان نرم و اقتداربخش میتونید کمکش کنید تا بره مشاوره و کم کم قدرت واکنش مثبت و با احترام رو نسبت به خانواده اش یاد بگیره...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,270 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 129 بازدید
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده اوت 22, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط مهران
2 پاسخ 89 بازدید
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط م
1 پاسخ 297 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2019 در قبل از ازدواج توسط زهره ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 599 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده مارس 12, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 122 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
0 پاسخ 64 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
...