مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پیش دانشگاهی

123 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط فائزه
سلام. یه دختر جوونی تو فامیل های ما بعد از گرفتن دیپلم در رشته انسانی درس خوندن رو کنار گذاشته و دیگه پیش دانشگاهی نخونده. حالا که ٤سال از کنار گذاشتن درسش گذشته; بعضی از فامیل ها میگن بره دانشگاه;
 اما خاله اش میگه چون پیش دانشگاهی نخونده و ١١سال درس خونده و حالا دیگه پیش دانشگاهی حذف شده.  نمیذارن وارد دانشگاه بشه. چون برای ورود به دانشگاه حتما باید ١٢ سال تو مدرسه درس خونده باشند. این درسته?
زن داییش میگه چون سنش از مدارس بچه ها گذشته و ٢١ سالش شده و تو دبیرستان های بچه ها پیش دانشگاهی حذف شده نمیذارن پیش دانشگاهی رو تو دبیرستان های بچه ها بخونه و باید بره به مدارس بزرگسالان. این درسته?
دختر عمه مادرش میگه تو مدارس بزرگسالان هر یک سال تو مدارس بچه ها رو باید تو چهارسال بخونند. پس باید تو چهار سال پیش دانشگاهی رو بخونه. این درسته?
مادرش میگه اگه دختر من قرار باشه  بره تو یه محیط ناسالم و فاسد به نام مدرسه بزرگسالان که زن هایی برای تحصیل به اون جا میرن که ممکنه معتاد یا فاحشه باشند یا به خاطر رفتن به دنبال هر فساد دیگه ای ترک تحصیل کرده باشند و دختر من هم به خاطر قرار گرفتن در چنین مکانی و بین چنین کسانی به فساد کشیده بشه تا صد سال سیاه نمیخوام دانشگاه بره. خصوصا که مدیر و معاون مدرسه بزرگسالان نمیتونند مثل مدیر و معاون مدارس بچه ها که وقتی دختر بچه دانش اموزی خطایی میکنه باهاش برخورد میکنند; با زن چهل ساله معتاد یا فاحشه برخورد کنند. در نتیجه ابتذال تو مدارس بزرگسالان خیلی زیاد میشه. دختر های فلانی و فلانی هم که دختر های خیلی خوب و پاکی بودند رفتند مدارس بزرگسالان و به راه های نادرست کشیده شدند. واقعا هم تو فامیل های ما چند تا دختر خیلی خوب و پاک بودند که خونواده های خوب و درستی داشتند و ماهواره هم نداشتند و بعد از رفتن به مدارس بزرگسالان یکیشون دختر فراری شد. یکیشون کارش به جایی رسید که از مادرش درخواست همجنسبازی میکرد. چند تا دیگه هم به فساد های دیگه ای کشیده شدند. این دختر هم خیلی خودساخته نیست و اعتقاداتش محکم نیست و خیلی تحت تاثیر محیط قرار میگیره. به نظر شما در مدارس بزرگسالان ابتذال نسبت به مدارس بچه ها بیشتر نیست و اگه دختر جوونی که اعتقادات محکم نداشته باشه و خودساخته نباشه و خیلی تحت تاثیر محیط قرار بگیره به اونجا بره ممکن نیست به راه های نادرست کشیده بشه?
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 11, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که هر فردی نسبت به دیدگاه خودش در این مورد نظر می دهد و نمی توان به دلیل دیدگاهای اشتباه دیگران مسیر پیش رفت یک فرد را گرفت . در اول نیاز است که ایشان اگر خودشان علاقه دارند به مسیر درس خواندن ادامه بدهند و اینکه بقیه برای ایشان تصمیم گیری کنند در زندگی ایشان را با مشکلات زیادی مواجهه خواهد کرد .

در مورد مدارس بزرگسالان نیز باید به شما بیان کنم که در همه مدارس امکان آشنایی با انواع مختلفی از افراد وجود دارد و این موضوع مخصوص مدارس بزرگ سالان نیست .

بهتر است اجازه تصمیم گیری در این مورد را به خودشان واگذار کنید و در کنار آن ایشان به مدرسه پیش دانشگاهی مراجعه داشته باشند تا مدارک ایشان مورد بررسی قرار گیرد و ایشان را راهنمایی کنند که بهتر است از چه مسیری برای ادامه درس خواندن اقدام کنند .
دارای دیدگاه سپتامبر 11, 2019 توسط فائزه
ببخشید ولی مادر ایشون دوست دارند این رو بدونند که دخترشون باید به مدارس بزرگسالان برند?
تو مدارس بزرگسالان باید پیش دانشگاهی رو تو چهار سال بخونند?
مدارس بزرگسالان فاسدتر اند?
بدون پیش دانشگاهی نمیتونند به دانشگاه برند?
گفتم از شما سوال کنم تا شاید بتونم خیال مادرشون رو راحت کنم. ممنون میشم اگه جواب بدید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,693 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 4,651 بازدید
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده اوت 15, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Avizemehrbanu ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 112 بازدید
سوال شده می 17, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط ترانه
1 پاسخ 57 بازدید
0 پاسخ 50 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Panida
2 پاسخ 501 بازدید
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده ژوئن 16, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده می 27, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط فروزان همایی
...