مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس كودك و پايين بودن اعتماد به نفس

118 بازدید
سوال شده سپتامبر 17, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام و ادب و خداقوت،

من يك پسر 13 ساله دارم كه كلا پسر ساكت و با ادبي است وخيلي چيزها رو مراعات مي كند ولي براي انجام هركاري در منزل از ما اجازه مي گيرد و بنظر مياد كه اعتماد به نفسش پايين آمده است، البته اگر بخواهد با كسي دوست شود  خيلي پسر خونگرم وبجوشي مي باشد و از نظر ارتباط عمومي در همان ابتدا خيلي سريع ارتباط مي گيرد و با توجه به اينكه پچه هاي فاميل ما بيشتر دختر هستند و همبازي پسر كم داريم بيشتر با آنها بازي مي كند و كمتر دوست دارد در محيط هاي جمعي حاضر شود، ي جورايي انگار گوشه گير شده و دوست دارد بيشتر با بچه هاي فاميل بازي كند ،البته دوسال هست كه من در كلاس آموزش واليبال ثبت نامش كردم و  پيشرفت خوبي داشته است ،ولي جديدا گفته كه از مواجهه با افراد غريبه ترس دارم، خواهشمند است مارا راهنمايي بفرمائيد.

 با تشكر و سپاس
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 17, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

اگر او در این سن از مواجهه با افراد غریبه ترس دارد و واکنش هایی چون کناره گیری و یا واکنش های بدنی نشان می دهد نیاز به بررسی دقیق تر این موضوع می باشد بهتر است به صورت حضوری با او برای بررسی یک سری موضوعات به روانشناس مراجعه داشته باشید تا به او در این مسیر کمک شود .

او در آستانه ورود به نوجوانی می باشد و نیاز است که با همسن ها و هم جنس های خود ارتباط بیشتری داشته باشد و استقلال نسبی را بدست اورده باشد تا من وجودی او در آن رشد کند و بتوانید در آینده با توجه به تجربیاتی که بدست می آورد برای زندگی و آینده خود با توجه به هویت بدست آورده اقدام کند.
دارای دیدگاه سپتامبر 17, 2019 توسط بی نام
با سپاس از توضيح خوبتان و به نكته خوبي اشاره كردين كه به "سن بلوغ نزديك است و نياز هست كه با همسن و همجنس هاي خود بازي كند" آيا به مشاوره نياز مي باشد؟ يا اينكه خودم مي توانم با استفاده از ي سري تكنيك هايي اعتماد به نفسش را بيشتر كنم با توجه به اينكه بنظرم دراين مدت  من وقت كمتري با پسرم گذاشتم و نياز هست كه وقت بيشتري را  بگذرانم .
باسپاس
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,650 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 62 بازدید
0 پاسخ 97 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
2 پاسخ 81 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 77 بازدید
سوال شده مارس 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 158 بازدید
2 پاسخ 249 بازدید
1 پاسخ 416 بازدید
...