مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

زیر قول ازدواج زدن بعد از ۴ سال

868 بازدید
سوال شده سپتامبر 17, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط الهه
سلام،دختری ۲۳ ساله هستم مدت ۴ ساله که با پسری در رابطه هستم (از ابتدای دوران دانشجویی تقریبا و ایشون هم‌کلاسی من بود)، تقریبا بعد از گذشت ۱سال از رابطه، همه چی معنای جدی به خودش گرفت، ایشون شروع کرد به سرکار رفتن و جمع کردن سرمایه، حرفا و کارهایی که انجام میداد همه به معنای جدی بودن رابطه بود و خودش هم میگفت که این‌ها به خاطر رسیدن به توئه، تا این که ۱ماه پیش با تموم شدن دوران دانشجوییمون من ازش خواستم که ببینم چقد جدیه بحث ازدواج و ایشون شرایط اقتصادی رو پیش کشید. ولی اینم گفت که اصلا شاید چندوقت دیگه شرایطش خوب شد و خب میاد جلو در اون صورت و گفت کی بهتر از من(یعنی نگفت که دوست نداره ازدواج کنه). من کاملا بهش حق دادم، به هرحال ما هم‌سنیم و طبیعیه که احساس خطر کنه از شرایط آینده، ولی اینم بهش گفتم که من هدفم از رابطه ازدواج بود و هست(قبلا هم میدونست اینو) و نمیتونم تو رابطه‌ای بمونم که طرفم واسه ازدواج این عقیده رو داره که هرچی شد شد. قرار شد که یه مقدار دوز احساسات رو کم کنیم و بیشتر فکر کنیم.
تو این یه ماه خیییلی کمرنگ شده رابطه‌مون، اصلا همدیگه رو حضوری ندیدیم و تلاشی هم نداشتیم واسه دیدن همدیگه، صحبت کردنمون به صورت پیام هم شاید روزی ۴ ۵ دفعه بود که شروع کننده ایشون بودن اکثراوقات(ولی کاملااا خالی از احساسات). خیلی به من سخت گذشت این مدت، همش منتظر بودم که بازم مثل قبل بهم توجه کنه. تا این که ۲شب پیش بهش گفتم که چرا مثل قبل نیستی و ایشون خیلی رک به من گفت که این ۱ ماه همش فکر کرده و به این نتیجه رسیده که ما نمیتونیم ازدواج کنیم و اصلا شاید بخواد بره خارج و این حرفا…من خواستم یکم آرومش کنم و گفتم من ازش نمیخوام که همین الان یا سال دیگه بیاد خواستگاریم، فقط میخوام بدونم که آینده‌ای با من متصور هست یا نه، که بازهم خیلی رک گفت میخواد مجرد بمونه و هیچ آینده‌ای رو نه با من نه با هیچکس دیگه متصور نیست، در نهایت من بهش گفتم با این وجود رابطه‌مون تمومه که گفت ” نه، نمیخوام یکی مثل تورو تو دوستام از دست بدم، نمیگم بیخیال احساس بشیم و جدا شیم از یه طرفم نمیگم که کاملا احساسی عمل کنیم و بریم جلو.بذار بازم فکر کنیم”
حالا سوالم اینه که من باید چیکار کنم؟ میدونم اگه بازم بگه ازدواج رو نمیخواد، منم ادامه نمیدم به رابطه و حتی دیگه نمیخوام که جزو دوستای معمولیش باشم، اما نمیدونم چقد باید جدی بگیرم این حرفشو..تا یک ماه پیش این طرز تفکر رو نداشت (که میخواد مجرد بمونه) ولی الان…..
ما ۴سال خیلی خوبی باهم داشتیم، بحث داشتیم ولی هیچوقت به دعوا و قهر کشیده نشده بود، خیلی از حساسیتا و گیردادنایی که تو بقیه رابطه‌ها بود ما نداشتیم و حتی دیده بودم که دوستامون ما رو مثال میزنن واسه همدیگه، میترسم از این که دوباره بحث رو پیش بکشم و این دفعه بیشتر از قبل احساس فشار کنه و کاملا بی‌خیال رابطه‌مون شه. هم نمیخوام از دستش بدم، هم میدونم که نمیخوام دوستیمو با کسی که آینده‌ای با من نمیبینه ادامه بدم. واقعا مستاصلم.. ممنون میشم کمکم کنید که تو این شرایط باید چیکار کنم.
بهم گفته که فکر کنیم بازم ولی کماکان معلوم نیست که چقدر قراره این پروسه طول بکشه
به نظرتون ترس از ازدواجه که یهو باعث شده این حرفارو بزنه؟ یا یه مسئله دیگه‌ست که داره اذیتش میکنه؟
ممنون بابت وقتتون
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 17, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در این مورد بهتر است رد کنار احترام به احساسات خودتان سعی کنید حقیقت موجود را نیز مورد توجه قرار بدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید . ایشان نظرشان را بیان کرده اند و با توجه به دیدگاه فعلی ایشان بهتر است شما تصمیم گیری داشته باشید چون ممکن است ادامه دادن این رابطه به معنای فرصت دادن به خودتان برای تجربه یک احساس و یک رابطه با هدف مشخص تر باشد .

سعی کنید در احترام با ایشان صحبت کنید و به صورت حضوری تصمیم ایشان را برای رابطه جویا شوید و اگر و مایل به ادامه رابطه به عنوان دوستی نمی باشید بهتر است به ایشان بیان کنید نظرتان را و در کنار این موارد اگر ایشان در آینده خواستند که با شما ازدواج کنند  می توانند به صورت رسمی در این مسیر اقدام کنند.

شما مایل به ادامه یم رابطه دوستی  هستید که ممکن است بازهم آینده ای برای شما نداشته باشد؟
دارای دیدگاه سپتامبر 17, 2019 توسط الهه
نه مایل به ادامه رابطه نیستم درصورتی که آینده‌ای واسم نداشته باشه، ایشون بعد از این داستان چندبار به من پیام دادن ولی با برخورد سرد من مواجه شدن و از اون موقع دیگه صحبتی نداشتیم، به نظرتون باید منتظر باشم یا خودم بخوام حضوری دوباره صحبت کنیم؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,304 دیدگاه

2,912 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 302 بازدید
2 پاسخ 122 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ^ترلان^ ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 206 بازدید
1 پاسخ 340 بازدید
5 پاسخ 1,032 بازدید
1 پاسخ 138 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط زهرا
1 پاسخ 293 بازدید
...