مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم اعتماد به همسر

418 بازدید
سوال شده دسامبر 28, 2017 در زوج درمانی توسط مریم
سلام، من 5 ساله که ازدواج کردم، خداروشکر هیچ مشکلی تو زندگیم ندارم، تنها مشکل من اعتماد نداشتن به همسرمه. دلیل این اعتماد نداشتن هم بر می گرده به تجربه ای که قبلا داشتم. چون تو خانواده ای بزرگ شدم که همیشه پدرم به مادرم خیانت می کرد، اما مادرم تنها به خاطر من و برادرم اون زندگی رو تحمل می کرد. همیشه حس می کنم همسرم هم ممکنه مثل پدرم خیانت کنه و این فکر منو داغون می کنه. وقتی همسرم با تلفن صحبت می کنه، وقتی دیر میاد خونه، وقتی سرش تو گوشیشه فکر می کنم با زن دیگه ای در ارتباطه. دست خودم نیست، این افکار همیشه تو ذهنمه، از قبل از ازدواج تا الان. میترسم ناخواسته کاری و یا رفتاری ازم سر بزنه که همسرم رو ناراحت کنه. نمیدونم چکار کنم!
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
سلام دوست عزیز، خب طبیعتا به خاطر محیطی که در اون بزرگ شدید و دائما با این موارد سر و کار داشتید ذهنتون خواسته یا ناخواسته سراغ افکاری از این دست میره، و اعتماد شما رو نسبت به اطرافیانتون روز به روز کمتر می کنه. و الان به خاطر اینکه خود شما وارد زندگی مشترک شدید، ترس از اینکه دوباره در چنین موقعیتی قرار بگیرید همیشه باهاتون هست. بهتره که قبل از اینکه این شرایط زندگی مشترکتون را تحت تأثیر قرار بده با مشاور و روانشناسانی که در این حوزه فعالیت می کنند در ارتباط باشید. امیدوارم به زودی مشکلتون حل بشه.
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط mahmoud
ریشه گرفتن این افکار در ذهن شما طبق گفته * خودتون از خیلی وقت پیش اتفاق افتاده، خب یکباره نمیشه این مشکل را برطرف کرد، در این مواقع صحبت کردن با یک متخصص خیلی مفیدتر خواهد بود. بهتره پیش از اینکه این افکار زندگی شما و همسرتون را تحت تأثیر قرار بده و نتایج جبران ناپذیری رو به بار بیاره با یک روانشناس صحبت کنید. اگر تنها مشکل از خود شماست البته، اما اگر مطمئن هستید که همسرتون هم با فرد دیگری رابطه داره و به شما خیانت می کنه قضیه کمی فرق می کنه. به هر حال در این شرایط بهترین کار این هست که با یک روانشناس در ارتباط باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 30, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام

دوست عزیز در مورد شما این افکار وسواسی کاملا دلیل دارد و مشخص است  که خب به دلیل داشتن شرایط خانوادگی ناایمن و اینکه پدر شما به راحتی به مادرتون خیانت کردند شما هم کاملا دچار تردید شده اید و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید و خب هر نشانه ای را در همسرتون مشاهده می کنید سریع به این مساله ربط می دهید شاید بهتر بود قبل از ازدواج ترس ها بررسی و درمان شود ولی خب اکنون هم دیر نیست و حتما  مراجعه داشته باشبد و اتفاقا چون دلیل مشخصی وجود دار د جای نگرانی نیست و به راحتی درمان صورت می گیرد چون اگر این تردیدها ادامه پیدا کند باعث دلزدگی و سردی روابط می شود یعنی کم کم  که پایه های زندگی  

سست شود برای فرد مسائل مختلفی شکل می گیرد  .و خب  او هم اعتماد را  از دست می دهد بنابراین بهتر  است حتما حضوری مراجعه شود .,ولی نگرا ن نباشید .

و امیدوارم با مراجعه  مرتفع شود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188472864

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,729 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 459 بازدید
4 پاسخ 863 بازدید
2 پاسخ 319 بازدید
4 پاسخ 767 بازدید
3 پاسخ 326 بازدید
3 پاسخ 406 بازدید
2 پاسخ 129 بازدید
سوال شده Mar 29, 2023 در قبل از ازدواج توسط سید
...