مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خاستگاری و ازدواج

201 بازدید
سوال شده سپتامبر 22, 2019 در قبل از ازدواج توسط مریم
سلام دختری ۲۲ ساله هستم.من دو روز پیش برام خاستگار اومد.ایشون شرایط خوبی داره وچون قبلا منو اتفاقی دیدن و پرس و جو کردن اومدن خاستگاریم..خانواده * من خیلی ابرومند هستن و چون از من و خانوادم مطعمن بودن اومدن خاستگاری..وقتی باهم صحبت کردیم گفتن که تابحال اصلا دوست دختر نداشته و من اولین نفری هستم که باهاش حرف میزنه.کاملا **** بود..اما مشکلی ک پیش اومد من قبلا دوست پسر داشتم و اشتباه کردم.یکسالی هست ک قطع رابطه کردم و همه چی تموم شده، ازم پرسید باهات **** بودم توام **** باش تابحال باکسی دوست بودی؟ منم نتونستم مخفی کنم با تمام ترسی ک داشتم گفتم اره فقط با یه نفر دوست بودم الانم تموم شده همه چی ..کلا ریخت بهم و ناراحت شد،بهم میگه توی دو راهی مونده .اون خودش منو دیده و عاشقم شده اومده خاستگاریم و حالا چیزیکه من بهش گفتم کلا نظرش نسبت به من تغییر کرده..نتونستم بهش دروغ بگم دختری نیسم ک کسیو گول بزنم..اخرشم ک رفت شمارمو گرفت گفت باید فکرکنم بهم خبر میده..خودمم الان پشیمونم چرا بهش راستشو گفتم کاش پنهان میکردم چون ابروی خودم و خانوادمو بردم زیر سوال..حالا از ابروی خودم و خانوادم میترسم.دیشب که باهاش حرف زدم از طریق پیامک برای اینکه قضیه رو یه جوری جمع و جور کنم که دیدش نسبت به من و خانوادم تغییر کنه بهش گفتم که حرفام دروغ بوده و میخاستم امتحانش کنم که ببینم چقدر ظرفیت شنیدن حقیقتو داره.گفت نمیتونم باور کنم فقط زمانی باور میکنم که دست بزاری رو قران و قسم بخوری منم قبول کردم...حالا چکار کنم ؟؟ من اجازه اینو دارم که قسم دروغ بخورم یا نه؟؟ ابروی خودم و خانوادم وسطه ..من چکارکنم؟؟ خیلی پشیمونم ک راستشو گفتم باید پنهان میکردم اما بازم ترسیدم ک پنهان کنم..راهنمایی کنید دقیقا چکارکنم؟؟ این اجازه رو دارم ک در دین اسلام قسم دروغ بخورم برای حفظ آبرو؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 22, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بهتر است در مورد روابط گذشته هرچقد که فرد مقابلتان نیز بیان کند که اشکالی ندارد و در تصمیم او تاثیری نمی گذارد اگر بر زندگی شما و رابطه آیندیتان تاثیر ندارد بهتر است در مورد آن صحبتی نشود چون ممکن است دیدگاهای اشتباهی در مورد شما ایجاد شود بهتر است سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید و در این مسیر ادامه بدهید .

در مورد اینکه قسم دروغ خوردن تا جایی که بنده اطلاع دارم اگر ابروی فرد مومنی در میان باشد مشکلی ندارد اما از نظر دینی بهتر است با فردی در این حوزه صحبت کنید اما دقت داشته باشید که بیان اینگونه موضوعات کمی به شما نمی کند و بهتر است از وارد شدن به گذشته یکدیگر در ازدواج خوداری کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,100 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 1,651 بازدید
3 پاسخ 530 بازدید
1 پاسخ 416 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در قبل از ازدواج توسط sh
1 پاسخ 2,182 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2019 در قبل از ازدواج توسط ابوالفضل
2 پاسخ 279 بازدید
0 پاسخ 157 بازدید
سوال شده مارس 2, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 543 بازدید
5 پاسخ 19,754 بازدید
...