مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس و عدم استعداد

85 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بانو
سلام وقت بخیر

27 ساله هستم . شاغل و کارشناس ارشد . شغل بسیار خوبی دارم و در تحصیل همیشه موفق بودم و همچنین کارم ، شکر خدا .

فردی هستم که اگر کاری را دوست داشته باشم ولو باسختی و تلاش فراوان انجامش میدم و تقریبا به چیزهای که تا الان خواستم رسیدم و نسبت به سنم موقعیت بسیار خوبی دارم . مشکلاتی از قبل داشتم مثل اینکه تاحدی کمال گرا هستم و از شکست می ترسم اما بهش غلبه کردم و الان بهترم .

مشکل الان من آزمون رانندگی هست . از بچگی همیشه آدم محتاطی بود و در مواقعی ترسو اما این ترس از رانندگی واقعا آزارم میده . از طرفی علاقه خیلی خیلی کم به رانندگی دارم و الان که در آزمون شهر رد میشم(بار سوم) فقط بخاطر این ادامه می دهم که خوب هزینه کردم و وقت گذاشتم و از طرفی نمیخوام شکست بخورم تو چنین کار پیش پا افتاده ای؛ پس حداقل ظاهرا این گواهی نامه رو بگیرم و تموم بشه ولی مطمئنم پشت فرمون بشین نیستم !

حالا چیکار باید کنم ؟ واقعا رفت و آمدش آزارم میده از شب قبل آزمون استرس میگیرم انگار هیچی نمی فهمم و دست و پام رو گم می کنم!! از طرفی دلم نمیخواد شکست بخورم و دوست دارم به خودم بگم من حتما پیروز میشم و از پس اینکارم بر میام ... من برای شغلم و تحصیلم همیشه اینجوری بودم و خواسته ام رو به دست می آوردم اما این شده باعث خجالتم...خیلی ها بهم میگن تویی که از پس کارهای خیلی خیلی سخت تر بر آمدی چرا در مقابل این ناتوانی.

شکست رو بپذیرم و اینکه استعداد اینکار رو ندارم یا بازم مبارزه کنم و هرجوری شده بگیرم ؟ واقعا سر دو راهی هستم... و یک سوال آیا همه استعداد انجام تمام کارها رو دارند ؟

ممنونم از توجه شما
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 23, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که با این میزان سرزنش و تمرکز بر این موضوع اضطراب شما افزایش پیدا می کند در اول بهتر است دقت کنید که هرانسانی ممکن است در بعضی از مهارتها عملکرد پایین تری داشته باشد و شما بهتر است بخاطر این موضوع خود را سرزنش نکنید.

به خودتان اجازه بدهید و بپذیرید که شما نیز می توانید گاهی با مشکل مواجهه شوید در این حالت می تواند میزان سرزنش خود را کاهش بدهید و عملکرد بهتری را تجربه کنید.

دیدگاهای شما و افکاری که در ذهنتان وجود دارد باعث می شود که عملکرد شما تحت تاثیر قرار بگیرد بهتر است سعی کنید با تصور سازی این موقعیت سعی کنید رد ذهنتان تسلط بیشتری بر آن پیدا کنید و بهتر است در این مسیر به صورت حضوری نیز چند جلسه مشاوره را دریافت کنید تا افکار شما بررسی کامل شوند
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,783 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 182 بازدید
سوال شده ژان 14, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط ایران پارس
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 150 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 171 بازدید
سوال شده Mar 18, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط خسرو
1 پاسخ 163 بازدید
1 پاسخ 393 بازدید
2 پاسخ 365 بازدید
2 پاسخ 172 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ماهنور
2 پاسخ 164 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 89 بازدید
...