مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پسر 6ساله که خیلی به مادر وابسته هست

179 بازدید
سوال شده اکتبر 7, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام پسرم 6سالشه و به پیش دبستانی میره از بچگی به شدت به من وابسته بود وهست به هیچ بچه ای ارتباط نمیگیره هر وقت میریم پارک اگه هیچکس نباشه بازی میکنه اگه بچه ها باشن از من جدا نمیشه الانم که میره پیش دبستانی هر روز با هم میریم از من جدا نمیشه من به زور میبرمش کلاس وخودم یه کم با فاصله کنارش میشینم ولی همش نگرانه هر کاریم که مربیشون میگه انجام نمیده خمیر بازی و رنگ انگشتی و...هم بازی نمیکنه میگه دستام کثیف میشه دیگه کلافه شدم لطفا راهنمایی کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 7, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

با توجه به توضیحات شما نیاز است که علایم وابستگی و وسواس در کودک شما مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و با بازی درمانی و... او بتواند عملکرد بهتری را تجربه کند.

بهتر است سعی کنید در خانه مسئولیت یک سری کارهای شخصی را به خودش بدهید و نگران خرابکاری و یا آسیب دیدن نباشید و اجازه بدهید خود او تجربه کند و در محیط مدرسه نیز سعی کنید بیرون از کلاس بنشینید و با خودتان کتابی ببرید و اگر او خواست با شما وارد بحث شود به او بیان کنید که مشغول کتاب خواندن هستید و فعلا وقت ندارید و از مربی او بخواهید که در کلاس را باز بگذارد تا هیجان کلاس به او نیز انتقال پیدا کند به مرور بعد از چند روز در پارک و کلاس به مرور می توانید نتایج بهتری بدست آورید.

در کنار این موارد بهتر است پدرشان برای او وقت بیشتری بگذارد و او را به مراکز شولغ و عمومی و مخصوصا مکان های با حضور کودکان همسالش ببرید تا به مرور ارتباط خود را بازسازی کند.

اما در کل علایم وسواسی و وابستگی او نیاز به  بررسی دقیق تر دارد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,122 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 208 بازدید
1 پاسخ 596 بازدید
1 پاسخ 160 بازدید
سوال شده می 10, 2020 در زوج درمانی توسط نازنین
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده نوامبر 25, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط باران
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده ژوئن 3, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...