مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه دوستی دو ساله

93 بازدید
سوال شده اکتبر 9, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام 1 نشانه گذاری شده
من مدت دو سال هست با * پسر ۲۵ ساله دوستم. اوایل علاقه ای بهش نداشتم و سعی میکردم غیرمستقیم این رو بهش بفهمونم. برای همین هرازگاهی حرف رابطه قبلیم رو میزدم تا از من سرد بشه و بره. اما نرفت. رفته رفته من ب ایشون علاقه پیدا کردم. و حالا میگه تو دل منو شکستی و من نمیتونم ادامه بدم بعلاوه اینکه اخلاقمون هم جور نیس و تو منو زیر ذره بین گرفتی ما نمیتونیم زندگی خوبی بسازیم. الان رابطه ما در حال اتمامه اما ایشون میگن ن میتونم برم ن میتونم بمونم. با توجه ب علاقه * شدیدی ک نسبت بمن داشتن و هنوزم حس میکنم ک دارن توان خدافظی ندارن هربار همو میبینیم گریه میکنه و میگ نمیتونم برم اما باهم جور نیستیم چاره ندارم. بهش میگم بیا بریم پیش مشاوره تا مشکلمون حل بشه نمیاد. چیکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 10, 2019 توسط reza1022 حرفه ای (1,220 امتیاز)
شکل رابطه شما دونفر کاملا مشخص است: رابطه ای از سر تنهایی و بلاتکلیفی

هنوز هم بلاتکلیف هستید

دو سال شما سعی کردید بهش بفهمونید که بهش علاقه ای ندارید. اما نرفت. چون تنها بود و جز شما کسی رو نداشت و در نتیجه از اول وابسته شده بود.

حالا شما هم مقداری وابستگی پیدا کردید و کمی دلتون سوخته

ایشون هم فهمیده که به درد هم نمیخورید و فهمیده که وقت رفتن رسیده ولی مثل یه بچه گریه میکنه و ننه من غریبم بازی در میاره.

چون شجاعت رفتن را نداره. چون به شدت احساس تنهایی میکند.

به هر حال شما باید خودتون را و هم ایشون را از بلاتکلیفی در بیاورید. صرفا دو سال تماس داشتن و دوست بودن دلیل بر رابطه موفق نیست بلکه برعکس تردید و بلاتکلیفی و بازی دادن همدیگر در این رابطه مشخص است. شما باید از ابتدا این عدم علاقه را مطرح و خداحافظی میکردید. اما تعلل کردید. چون دوست نداشتید این رابطه را از دست بدهید. در نتیجه طرف مقابل را بازی گرفتید. به طور مستقیم او را پس نزدید تا رابطه از سمت شما تمام نشود اما به طریقی هر بار سعی کردید او را ناراحت کنید تا او برود. یعنی شجاعت رفتن نداشتید.

حالا اما نیاز به مشاور ندارید. همین حرف ها را به ا و بزنید و عدم علاقه و علت دل شکستن را بگویید و عذرخواهی و دلجویی کنید. ضمنا مطرح کنید که ایشان هم به نتیجه رسیده که به درد هم نمیخورید و بعد از شما با فرد بهتری آشنا خواهد شد. شجاعت رفتن و تنها نماندن را به ایشان بدهید. و خودتان هم قاطع عمل کنید و رابطه را به پایان ببرید.

در صورتی که حل نشد و نتوانستید، خودتان به مشاوره بروید تا از بلاتکلیفی خارج شوید. مشکل گریه ایشان مربوط به خودشان است و شما میتوانید فقط مقداری راهنمایی کنید. اما ماندن در رابطه یعنی خودتان هم گیر دارید و بلاتکلیفید. پس اول مشکل خودتان را حل کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,515 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 83 بازدید
سوال شده می 25, 2023 در قبل از ازدواج توسط هلیا ممتاز (120 امتیاز)
4 پاسخ 802 بازدید
0 پاسخ 115 بازدید
سوال شده سپتامبر 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 43 بازدید
سوال شده 13 مارس 2024 در دوستی یا نامزدی توسط amir1381$ ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 85 بازدید
1 پاسخ 58 بازدید
...