مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پسرم لجبازه. همش خرابکاری میکنه و اصلا توجهی به عصبانیت من هم نمیکنه

1,066 بازدید
سوال شده اکتبر 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط شیرین
با سلام بنده یه پسر سه ساله دارم تازگی ها اصلا حرف گوش نمیده برای عصبانی کردن من همه چیز رو پرت میکنه یااصلاحرف گوش نمیده. باهر راهی تلاش کردم نتیجه نداده. با مهربونی. توجه نکردن. عصبانی شدن. تهدید کردن و... میشه راهنماییم کنین چیکار کنم. مخصوصا وقتی میرم خونه مادرشوهرم خیلی بهش گیر میده و اینم بدتر میشه اخلاقش اعصاب منم خرد میشه. ممنون میشم راهنماییم کنین
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 14, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که کودک شما ممکن است برای جلب توجه شما اشیاء را پرت کند یا گریه کندو... شما بهتر است در این زمان ها نه توجه مثبت داشته باشید مثلا چیزی که می خواهد را به او بدهید و نه توجه منفی کنید و او را تنبیه کنید و به مسیر کار خودتان ادامه بدهید حتی زیر چشمی نیز او را دنبال نکنید .

در کنار این موارد بهتر است با بازی و قصه یک سری سبک رفتاری درست را به او آموزش بدهید مثلا قصه ای بسازید بر مبنای رفتارهایی که خودش دارد با نقش های حیواناات و از او بخواهید که به خرگوش مثلا کمک کند تا از مادرش درخواست بستنی داشته باشد و خودتان به عنوان نقش مادرخرگوش پاسخ بدهید و سعی کنید راحل های حل مسئله بیشتری را به او آموزش بدهید با این کار او می تواند در مسیر خود از رفتارهای گوناگونی استفاده کند و  به مرور رفتارهای مناسب را جایگزین رفتار غلط خود می کند.

دقت کنید که رفتارهای شما و همسرتان نیز به عنوان یک الگو برای او می باشد و بهتر است در برخورد با یکدیگر و در برخورد با او یک الگوی مناسب باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,146 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 181 بازدید
1 پاسخ 585 بازدید
...