مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

استرس بیش از اندازه قبل ازدواج

468 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2019 در قبل از ازدواج توسط parinaz
عرض سلام و احترام من دختری هستم در شرف ازدواج و درگییر مراسم خواستگاری و رفت و آمد با پسری که تقریبا سه سال که باهم دوستیم و قبل از دوستی هم به مدت یکسال آشنا بودیم باهم

در طی این سه سال سعی کردم رفتار های ایشون را زیر نظر بگیرم و با شرایط خودم مقایسه کنم،شریک عاطفی من دو سال از من بزرگتر است شغل رسمی ندارد ولی درآمد هرچند کم دارند که من این موضوع پذیرفتم چون خودم هم شاغلم از نظر اعتیاد تا جایی که من شناخت دارم بعید میدونم به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند چرا که ورزشکار هستند و دو روز در هفته فوتبال بازی میکنند به صورت حرفه ای و حتی سیگار یا قلیان هم دوست ندارند و نکشیده از لحاظ مذهبی اهل نماز و روزه است و چهارچوب اخلاقی رعایت میکند وبه  حلال و حرام مقید است

در طی تحقیق هایی که خانواده ام داشتند همسایه ها گفتند پسر سر به زیر و خوبی و همکارشون گفتند که اهل کار و زرنگ و پسر خوبیه،یکی از دوستانشون گفتن تو بازی فوتبال عصبانی شده و این ترس را به خانواده من القا کردند که ممکن عصبی باشه ولی من مطمن بودم اینطور نیست و اصرار کردم بازم تحقیق کنند(تا حدودی عدم صلاحیت دوست ایشون به خانوادمم ثابت شد که از روی حسادت بدگویی کردده)از این رو میگم عصبی نیست چون هرگز با من بداخلاق نکرده تند حرف نزده و اگر موضوعی ناراحتش کرده با حرف زدن حلش کردیم

در ادامه تحقیقات متوجه شدیم پدر ایشان اعتیاد داشته که البته شخصی که این را به ما گفت چون سالیان زیادی از او بی خبر است گفت نمیدونم هنوز اعتیاد دارند یا خیر ولی شخصا مرد مودب و خوبیه(تا جایی که به چشم دیدم اهل مطالعه ام هست)در ظاهر پدرشون مشخص نبود اعتیاد داشته باشندو بسیار با شخصیت و مودب بودن.

درمورد مادرشون هم گفتن بسیار خانم متشخص و خوبی هستند و خانواده خوبی هم دارد مادرشون

قرار شد درمورد خود آقا پسر هم از یکی از بستگان درجه یک تحقیق کنند و به ما اطلاع دهند که چطور پسری هست

من شدیدا استرس دارم طوری که در محل کارم تمرکز ندارم و نگرانم که نکنه باز یکی به دروغ بدگویی کنه همش نگرانم نتیجه این تحقیق چی میشه؟ نکنه من اشتباه کردم؟ و هزاران فکر دیگه

ولی بیشتر چون دوستش اون کار کرد نگرانم باز یکی حسودی کنه. چطوری خودم کنترل کنم تا یکی دو روز آینده؟ آیا این نگرانی های من منطقی؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 15, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در این مورد دقت کنید که تحقیق نباید به گونه ای باشد که وارد ریزترین مسائل شخصی فرد و خانواده او شوید و اینکه نمی توانید توقع داشته باشید همه افراد از این خانواده و این فرد دیدگاه مثبتی را بیان کنند چون هر کسی بر اساس معیارهای خودش در این مورد صحبت می کند.

عصبانیت مثل دیگر احساسات احساسی است که همه انسانها آن را تجربه می کنند اما شیوه ابراز آن و کنترل کردن آن از اهمیت برخوردار می باشد .

بهتر است سعی کنید در کنار شناختی که بدست آورده اید و تحقیق لازمی که صورت گرفته است مشاوره پیش از ازدواج نیز دریافت کنید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
پاسخ داده شده دسامبر 31, 2021 توسط بی نام
اوه واسه دو سه سال پیشه..... می‌تونم بپرسم الان دیگه بعد گذشت دو سه سال ازدواج کردین یا نه؟
دارای دیدگاه ژان 25, 2023 توسط بی نام
او کامنت تو هم واسه یکی دوسال پیشه...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,519 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 329 بازدید
0 پاسخ 278 بازدید
1 پاسخ 311 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 238 بازدید
1 پاسخ 159 بازدید
سوال شده مارس 23, 2020 در قبل از ازدواج توسط مهسا
...