مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اهمیت مسایل اعتقادی در ازدواج

176 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام. من خواستگاری دارم که تازه با ایشان آشنا شده ام و فقط یک جلسه باهم صحبت کرده ایم. تمام صحبت های ما در خصوص مسائل اعتقادی بود. ایشان اهل نماز و روزه و رعایت مسائل محرم و نامحرم هستند اما از آن دسته آدم هایی است که به بعضی مسائل و احکام دین اعتقاد ندارند. خودشان گفتند که برخی از احکام دین را می پسندند و برخی را نه. حتی در خصوص حجاب خانم ها هم ایشان صراحتا گفتند که چون مادر و خواهر خودشان چادری هستند، ایشان نیز با این مدل حجاب (چادر) راحت هستند. اما نوع نگاه و فکر من درباره دین متفاوت است. من نمیتوانم قبول کنم که دینداری انسان محدود به اجرای احکامی باشد که مورد علاقه اوست. میتوانم بگویم که بعضی از احکام را گاهی اوقات رعایت نمیکنم اما نمیتوانم بگویم قبولشان ندارم. این ضعف من است که رعایت نمیکنم نه اشکال در احکام دین. به نظر میرسد ایشان از آن دسته افرادی هستند که فکر میکنند همه چیز را با منطق و عقل خودشان میتوانند قضاوت کنند. اما من به اصولی معتقدم که تغییرپذیر نیستند چون منشا و منبع آن ها علم الهی است و نمیتوان گفت که عقل محدود انسان بیشتر از علم بی کران الهی صلاح انسان را میفهمد. با این تفاسیر به نظر شما آیا ادامه صحبت من با این فرد لازم است یا میتوانم به همین دلیل ایشان را رد کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در این مورد دقت کنید که به نظر می رسد هریک از شما مقداری از احکام دینی را رعایت نمی کنید و بنا بر دلایل خودتان و این به معنای این نمی باشد که ایشان به علم الهی شک دارند چون در این صورت ایشان با عقل خودشان بقیه مسیر را نیز انتخاب می کردند .

در این مورد نیاز است که بقیه معیارهایتان را نیز مورد توجه قرار بدهید و همچنین در شناخت بیشتر نسبت به ایشان و همچنین مشاوره پیش از ازدواج تصمیم گیری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,153 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 265 بازدید
1 پاسخ 114 بازدید
سوال شده Mar 16, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 251 بازدید
1 پاسخ 376 بازدید
2 پاسخ 389 بازدید
سوال شده ژان 18, 2018 در قبل از ازدواج توسط هادی
2 پاسخ 419 بازدید
2 پاسخ 965 بازدید
2 پاسخ 374 بازدید
0 پاسخ 133 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...