مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل عاطفی در دوران نوجوانی

91 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام من ۱۴ سالمه و پسر هستم و یک مدتی شده که احساس می کنم که به یکی از بچه های مدرسمون که یک سال هم از من بزرگتر هست علاقمند هستم ولی تاحالا اصلا موقعیتش پیش نیومده که باهاش حرف بزنم و نمی دونم چیکار کنم و خیلی دوست دارم که باهاش دوست صمیمی بشم و اون هم همون حسی که من دارم رو داشته باشه. از نظر مذهبی تحقیق کردم گفته بودن که بهتره دوست نشین ولی خب واقعا به یک دوست صمیمی که منو دوست داشته باشه و من هم دوستش داشته باشم نیاز دارم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 10, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

اینکه شما در این سن بخواهید روابط دوستی داشته باشید قابل درک می باشد اما اگر احساس شما به فردی از جنس مخالف بیش از اندازه باشد و با گرایش جنسی نیز همراه باشد می تواند آسیب زا باشد و نیاز است که شما به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا هویت شما مورد بررسی دقیق قرار یرد.

 1. دلیل شما برای انتخاب این فرد چه ویژگی هایی می باشد ؟

2. گرایشی بیشتر از یک دوستی به این فرد دارید؟
دارای دیدگاه نوامبر 10, 2019 توسط بی نام
سلام همونطور که گفتم این فرد در مدرسه ماست و یک سال بزرگتر یعنی اینکه جنس موافق هست یعنی اون هم پسره. نمی تونم توصیف کنم که چرا و چطور این فرد رو دوست دارم در کل این احساسم هست و خب احساسات رو خیلی با منطق نمیشه توضیح داد.
خودم در حال حاضر دوستان زیادی دارم ولی انگار در قبال اون فرد اصلا دوستان فعلی ام به چشم نمیان.
خودم هم متعجبم که چرا بدون اینکه با این فرد حرفی زده باشم دوستش دارم.
اما خب نمیدونم باید چیکار کنم باهاش دوست بشم نشم تازه اگرهم بخوام دوست بشم از کجا معلوم اون این حسو داشته باشه یا نه و خودم هم تاحالا به هیچکس پیشنهاد دوستی ندادم و دیگران با من دوست شدند.
دارای دیدگاه نوامبر 11, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
اگر شما یک دوستی معمولی بخواهید رفتن به سمت ایشان نیم تواند آسیب زا باشد اما اگر احساس می کند که این گرایش به این فرد با همه افراد فرق دارد نیاز است که احساسات شما بررسی دقیق تر شود تا بتوانیم در این مورد ودر مورد گرایش شما هب این فرد صحبت کنیم.
بهتر است سعی کنید از خیالپردزای و تمرکز مداوم بر این فرد خوداری کنید و اگر مایل به دوستی با ایشان هستید این موضوع را عنوان کنید او نیز حق انتخاب در مورد این مسئله را دارد.
دارای دیدگاه نوامبر 12, 2019 توسط بی نام
مسلما گرایش من نسبت به این فرد با دیگر افراد فرق دارد.اما نه از نظر نوع بلکه از نظر مقدار.مثلا من با دیگر افرادی هم دوست هستم اما نسبت به آنان اینقدر تمرکز و علاقه و توجه و میل به رابطه عمیق عاطفی ندارم.
من فردی کمرو هستم و نمی توانم که بی مقدمه بخث دوستی را به میان بیاورم.
دارای دیدگاه نوامبر 13, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
برای این منظور نیاز است که سعی کنید در محیط مدرسه با ایشان وارد صحبت شوید و می توانید از مباحث درسی استفاده کنید تا به شناخت بیشتری از ایشان برسید و بعد تصمیم گیری داشته باشید .
اما دقت داشته باشید که روابط دوستی میزان مشخصی دارد که نیازاست به ؟آن توجه کنید اگر یک رابطه بخواهد تمرکز زیادی از شما بگیرد می تواند آسیب زا باشد و نیاز است دلیل این گرایش شناسایی شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,912 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 194 بازدید
سوال شده می 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ساحلXx حرفه ای (280 امتیاز)
2 پاسخ 70 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط G goli ممتاز (100 امتیاز)
7 پاسخ 401 بازدید
سوال شده ژان 30, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط محدثه
1 پاسخ 198 بازدید
0 پاسخ 86 بازدید
1 پاسخ 272 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2022 در قبل از ازدواج توسط منا
1 پاسخ 119 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 91 بازدید
1 پاسخ 94 بازدید
سوال شده مارس 8, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
...