مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تعهد و خیانت همسر

301 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مستاصل
سلام وقتتون بخیر ما 15ساله ازدواج کردیم همسر 43سال مهندس معدن من 36 کامپیوتر خوندم خانه دار هستم دوتا دختر 12و 9ساله داریم. من چند ساله متوجه رابطه‌ای شوهرم شدم اوایل فکر می کردم در حد چت با هم خیلی صحبت کردم من بخاطر این موضوع خیلی مریض شدم قول داد دیگه تکرار نکنه گفت بهم اعتماد کن تا بتونم. من خیلی حواسم لود حرمت های بینمون شکسته نشه. ولی هیچ وقت دست از  کارهاش بر نداشت. تازگی فهمیدم با به زن شوهر دار ارتباط داره براش هزینه میکنه. وااااای جیگرم داره آتیش میگره نمی دونم چکار کنم بهترین راه چیه؟ نشستم روی یه برگه راهای برون رفت از این مشکل نوشتن ولی فقط به یه نتیجه رسیدم باید من نباشم باید بمیرم یه خودکشی شبیه مرگ طبیعی که آبروی بچه هام نره انگار تو این دنیا دارم خفه میشم کمک کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که در شرایط سختی قرار دارید اما در اول نیاز است سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و بدانید که فردی که خیانت کرده است همسرتان می باشد و نه شما و از سرزنش کردن خودتان بخاطر رفتارهای اشتباه همسرتان خوداری کنید .

ایشان متاهل و متعهد به زندگی مشترک می باشند و هرگونه ارتباط ایشان با فرد دیگری خیانت و اسیب زا برای زندگی می باشد با توجه به وجود فرزندانتان بهتر است در مقابل انها رد مورد این موضوعات صحبت نشود .

اعتماد ریشه در احساس امنیت نسبت به شخص دیگری دارد. وفاداری، دروغ و یا عهد شکستن می تواند به شدت به اعتماد بین شوهر و زن آسیب برساند.

این لزوما به این معنی نیست که این رابطه دیگر نمی تواند نجات یابد. اگر چه بازسازی اعتماد می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر هر دو طرف به این روند متعهد باشند، ممکن است.
شما به زمان زیادی برای بهبود و تقویت رابطه نیاز دارید. بازیابی از آسیب های ناشی از شکست اعتماد نیاز به صبر دارد در کنار این صبر نیاز است که شما رفتارهای همسرتان را نادیده نگیرید و در آرامش و احترام به ایشان بیان کنید که از خیانتهایشان آگاه می باشید ایشان برای بازسازی اعتماد در کنار ابراز پشیمانی نیاز است متعهد به زندگی شمترک و نسبت به این تعهد ثبات داشته باشند تا بتوان با صبر در طول زمان با رفتارهای صحیح این اعتماد را بازسازی کرد.

بهتر است در گام اول در زمان مناسبی با همسرتان صحبت کنید تا دلیل ایشان برای خیانت مشخص شود و در کنار ان هدف ایشان و برنامیشان را برای زندگی مشترک جویا شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

از رفتاراهای های هیجانی خوداری کنید و سعی کنید نسبت به شرایط روحی خودتان به صورت حضوری به روانشاس مراجعه داشته باشید تا در کنار کمک به بهبود شرایط روحی شما کمک شود تا با هسمرتان صحبت کنید و تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
دارای دیدگاه نوامبر 12, 2019 توسط میتاصل
ممنون از راهنمایی که کردید. ولی ما خیلی صحبت کردیم از حرف زدن به نتیجه نمی رسیم. میگن تکرار نمیکنم یا چیز مهمی نیست آنقدر بزرگ کردی و آخرش عذر خواهی ولی هیچ تغییری نمی کنه
دارای دیدگاه نوامبر 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
در این صورت بهتر است در اول شرایط روحی خودتان را بهبود ببخشید و سعی کنید که همه جوانب را در نظر بگیرید و نسبت به شرایط زندگی مشترکتان تصمیم گیری داشته باشد .
در هرصورت ادامه داشتن این شرایط برای شرایط روحی شما آسیب زا می باشد و شما به مشاوره حمایتی احتیاج دارید.
دارای دیدگاه نوامبر 12, 2019 توسط بی نام
❤️ ❤️ ❤️ ممنون
دارای دیدگاه دسامبر 23, 2019 توسط مستاصل
سلام وقتتون بخیر من کسی هم که چند وقت پيش این سوال رو مطرح کرده بودم. الان چند وقتیه یه نشکل جدید برام پیش اومده که نگرانم کرده. من هنگام نزدیکی با همسرم دچار ترس می شم. همش فکر می کنم کسی داره ما رو نگاه می کنه. انگار از در اتاق میان تو چکار کنم احساس می کنم دیونه شدم. این تصورات فقط هنگام نزدیکی سراغم میاد. کمکم کنید ممنون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,375 دیدگاه

2,028 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 792 بازدید
سوال شده ژوئن 21, 2019 در مشاوره مذهبی توسط امیرعلی
2 پاسخ 100 بازدید
سوال شده Mar 21, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
3 پاسخ 249 بازدید
1 پاسخ 234 بازدید
1 پاسخ 196 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فوزیه ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 116 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط farahnaz ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده ژوئن 19, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 102 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 177 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 1,161 بازدید
سوال شده مارس 27, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
...