مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بافرزند سرکش چکارباید کرد؟

48 بازدید
سوال شده نوامبر 24, 2019 در مشاوره مذهبی توسط فاطیما
سلام
برادرم ۲۱ساله ست وازنظر اعتقادی بااعتقاد خانواده ما درتضاده یعنی اینکه میگه نماز رووقتی باید بخونی که دلت خواست باخداحرف بزنه و لازم نیس هربارخونده بشه،بهترین دین انسانیته،شراب خوردن هیچ اشکالی نداره،هرکی هرکاری دلش بخواد انجام بده و همه باید به اعتقاد هم احترام‌بزاریم...حتی ادعامیکنه که مخالف انقلابه و انقلاب اوضاع کشور رو اینجوری کرده وازین حرفا.درصورتی که من و پدرمادرم مذهبی وانقلابی هستیم،از پدرم چشم میزنه و جلو پدرم نمازشو میخونه ولی اگه پدرم نباشه اهمیتی نمیده‌ وحتی مورد بوده که شراب هم خورده وسیگارهم گهگاهی میکشه.من ومادرم رو خیلی ازین مسائل اذیت میکنه.بحث کردن باهاشم فایده ای نداره ومیگه من اینم عوض نمیشم،بااین جوون باید چیکار کرد؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 25, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما دقت کنید که اگر بخواهید ایشان را مجبور به رفتارهای مورد نظر خودتان کنید به احتمال بیشتر ممکن است در مقابل شما واکنش نشان بدهد .

او الگوهای سالم را می تواند از خانواده دریافت کند و اگر از رفتارهای شماها بتواند الگوی مناسب را دریافت کند می تواند در شرایط مختلف رفتار مناسب تری را انجام بدهد .

سعی کنید به صحبت های او توجه کنید و قسمت های را که در دین نیز مشترک می باشد را با او بررسی کنید و بیان کنید که او می تواند سوالات دینی که برای او شبه ایجاد کرده است را از مشاوران مذهبی جویا شود .

دین هیچ مخالفتی با انسانیت ندارد و دین را بهتر است از مسیر اصلی آن شناخت و نه از طریق افرادی که مقداری از آن را رعایت می کنند و یا اجرا کننده دین می باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,577 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 89 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
5 پاسخ 476 بازدید
1 پاسخ 806 بازدید
2 پاسخ 179 بازدید
1 پاسخ 203 بازدید
2 پاسخ 110 بازدید
سوال شده ژان 10, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 179 بازدید
3 پاسخ 431 بازدید
...