مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

توافق بر میزان مهریه

67 بازدید
سوال شده دسامبر 3, 2019 در قبل از ازدواج توسط parinaz74 ممتاز (140 امتیاز)
با پارنترم نزدیک به دو سال و شش ماه است که آشنا هستم و مراسمات خواستگاری انجام شده،مشاوره رفتیم و تناسب ها بررسی شده و شدیدا بهم علاقه داریم

درمورد مهریه بنا به درخواست خانواده شخصا با پارتنرم صحبت کردم ،گفتم منزلی که پدرتون قرار موقت به ما بدهند 3 دنگ به عنوان مهریه و سکه 114 ایشون بر خلاف اینکه میدونستن در توانشون نیست بنا به علاقه ای که داشتن قول دادن با خانوادشون صحبت کنن و درک میکردم خیلی نگران باشند.بهشون اطمینان دادم که هدفم از ازدواج اجرای مهریه و یا خدایی نکرده جدا شدن از شما نیست صرف اینکه این مهریه برای همه فامیل های من بوده چه پسر چه دختر منم نمیخام از بقیه کمتر باشم

بعد اینکه با خانوادشون صحبت کردن پدرشون گفته اون خونه فقط سهم الارث تو نیست برای برادر های تو هم هست،و این میزان سکه رو داری؟ایشون هم گفت نه.پدرش هم گفته این موضوعی نیست که شما بچه ها باهم صحبت کنید ،در مجلس خواستگاری نهایی (هفته آینده)خودم با پدرش صحبت میکنم.

اینجوری که برداشت میشه از حرفا خانواده ایشون به مهریه زیر 100 فکر میکنند،پدر منم میگه خودت بی ارزش نکن روت میشه بگی مهریه من 14 تا؟و حق هم داره پدرم نگرانه

سر این موضوع من با پارتنرم دعوا کردم ولی ایشون گفتن عجله نکن،با دعوا کردن من با خانوادم چیزی پیش نمیره اجازه بده بیان حرف بزنن خانواده ها اگه به توافق نرسیدن من با بابام حرف میزنم،ز مشاور کمک میگیریم

سوالی که واسم پیش اومده اینکه در این مراسم ما چطوری خواستمون بیان کنیم؟من نگران اینم که خانواده ها دچار بحث بشن،چطوری این موضوع مدیریت کنیم؟

آیا این که مهریه پایین قبول کنم یعنی خودم بی ارزش کردم؟

اینکه پارتنرم همون اول مخالفتش به خانوادش نشون نداده و روی همون مهریه ای که قرار گذاشتیم پا فشاری نکرده یعنی علاقه اش به من زیاد نیست؟

من قلبا مهریه زیر 114 نمیخام اصلا دل چرکینم میکنه ،چطوری این موضوع بیان کنم؟

-------------

من شاغل هستم  و 24 سالم و پارتنرم 26 سال و کارمند هستند

هردو خانواده از نظر مالی مشکلی ندارند و ما تا حدودی از نظر مالی بالاتر هستیم

خانواده ها تحصیل کرده هستند و فرهنگ مشابه هم داریم
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 3, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که این منزل متعلق به پدر ایشان می باشد و تعلقی به پارتنر شما ندارد و اینکه شما بخواهید مهریه شما از دارایی ایشان نمی تواند مشخص شود چون در این صورت خانواده ایشان ممکن است با مشکلات بیشتری مواجهه شودند.

بهتر است در احترام سعی کنید در جمع در مورد خواسته های خودتان صحبت کنید اما بهتر است شرایط این آقا را نیز مد نظر قرار بدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,723 پاسخ

29,307 دیدگاه

2,846 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 53 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 125 بازدید
سوال شده Mar 6, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
2 پاسخ 219 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
سوال شده ژوئن 27, 2021 در قبل از ازدواج توسط Ki@n
1 پاسخ 55 بازدید
سوال شده مارس 27, 2022 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 141 بازدید
4 پاسخ 373 بازدید
1 پاسخ 162 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در قبل از ازدواج توسط یاسمن
1 پاسخ 108 بازدید
2 پاسخ 95 بازدید
سوال شده فوریه 23, 2019 در مشاوره تلگرامی توسط سمیه ممتاز (100 امتیاز)
...