مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل حفظ نکردن و نفهمیدن درس و اضطراب

619 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سعید
با سلام

من با درس خواندن مشکل ندارم اما چیزی از آن را زمانی که می خوانم متوجه نمی شوم . به عنوان نمونه جزوه ای را دارم که آنرا بار ها و بارها در جلوی خود گذاشته و خوانده ام و بسیار هم دقت کرده ام اما زمانی که از خودم پرسیدم که چه چیزی را از جزوه متوجه شده ای هیچی نفهمیدم و این مشکل را دارم. من در دانشگاه آزاد درس می خوانم و ترم آخر هستم و 9 واحد درسی باقی مانده اما به دلیل بروز این مشکل دچار ترس و اضطراب شده ام . هر روز هفته را می روم و در پارک می دوم و همچنین به مشاور هم مراجعه کرده ام اما نتیجه ای نگرفتم و اکنون نمی دانم که چه کنم . گاهی اوقات به فکرم می رسد که در اثر این مشکل خودکشی کنم.می ترسم که در زمان امتحانات نیز دچار بی خوابی یا کمبود خواب شوم.گویی مشکل هورمونی شادی دارم و نیز مشکل عدم ترشح تستسترون دارم . به نظر شما با وجود این مشکل بهتر نیست که دیگر دانشگاه نروم و درس خود را نیمه تمام رها کنم و در خانه بمانم یا اینکه انصراف دهم چون دارد مشکلات جدی را برای من ایجاد می کند.

با تشکر
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که شما بیان می کنید که تنها نه واحد دیگر دارید و این به این معنا می باشد که شما از نظر هوشی مشکلی ندارید و توانایی درس خواندن را دارید اما گاهی افراد به دلیل شرایط روحیشان در عملکرد درسی و اجتماعی با شمکلاتی مواجهه می شوند که نشعت گرفته از شرایط روحی شما می باشد .

با توجه به داشتن فکر خودکشی ، پایین بودن احساس شادی، ناامیدی، کاهش تمرکز ، نگرانی در مورد خوابیدن و... امکان افسردگی که با ترشح دوپایمن ارتباط دارد ممکن است برای شما تشخیص گذاری شود که می تواند عملکرد شما را تحت تاثیر قرار بدهد برای اینکه بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم نیاز است به صورت حضوری به شناخت درمانگر مراجعه داشته باشید تا در این مسیر به شما کمک شود .

از رفتارهای هیجانی چون انصراف ، حذف دروس ، و یا انجام کارهای برای آسیب زدن به خودتان خوداری کنید چون هیچ یک از این موراد به بهبود شرایط شما کمکی نمی کند و شما را با مشکلات بیشتری نیز مواجهه می کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,211 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 161 بازدید
3 پاسخ 216 بازدید
2 پاسخ 107 بازدید
1 پاسخ 351 بازدید
0 پاسخ 90 بازدید
1 پاسخ 100 بازدید
سوال شده سپتامبر 25, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط شهاب
1 پاسخ 257 بازدید
1 پاسخ 55 بازدید
1 پاسخ 86 بازدید
...