مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دانشمندان بی دین

318 بازدید
سوال شده ژان 5, 2020 در مشاوره مذهبی توسط عرفان
به نظر شما چرا دانشمندان بی دین زیاد هستند دین که می گوید با علم بیشتر می توان به خدا رسید؟
6 پاسخ
پاسخ داده شده می 7, 2021 توسط بی نام
یک دانشمند یا مخترع یا ریاضیدان یا هر چی بود که گفت در اولین جرعه از علم شما یک آنارشیست هستید اما در ته لیوان خدا منتظر شماست                                   راستی همشون بی دین نیستند ها
پاسخ داده شده می 7, 2021 توسط رومینا
سلام
با علم میشه به خدا رسید اما کامل نه
و هرچی ک علم میگه هم درست نیست
خداوند فراتر از علم بشره خیلی فراتر
احتمال به دنیا اومدن دوقلو همسان تو ریاضی ده به توان منفی ۷۹ است و همین ریاضی اثبات کرده که هر چیزی ک احتمالش کمتر از ده به توان منفی ۵۰ باشه رخ نمیده و اتفاق افتادنش محاله
اما ازن تو منطق انسان محاله و برای خدا محالی وجود نداه:)) و ما کلی دو قلو همسان داریم تو دنیا
پاسخ داده شده می 7, 2021 توسط بی نام
وقتی اسلام اومد مردم از جهالت دست کشیدن و پایه این همه  پیشرفت علم اسلام هست ( تو درسا * مدرسه هم خوندیم) و دانشمندان زیادی با امامانمان پرورش یافتن و در کنار اسلام علم رو هم داشتن نمونش چهار دانشمندی که مجسمه شون جلوی سازمان ملل هست
اون دانشمندا هم دو حالت میتونه داشته باشه یا با اسلام اشنا نشده بودن (البته الان هم با وجود اینترنت این چیزا رو تحقیق نمی کنن)  یا هم به دنبال شهوت انسانیشون بودن
دارای دیدگاه دسامبر 4, 2022 توسط بی نام
پس میدونی بابا و مامانت چیکار کردن که تو ک و ن * اومدی به دنیا
خخخخ
خوبه که در جریانی مادرت ج ن د ه س
دارای دیدگاه دسامبر 4, 2022 توسط بی نام
ظاهرا خیلی خدمت سعید طوسی رسیدی دقیق میشناسیش هی اسمشو میبری
خخخ
دارای دیدگاه دسامبر 4, 2022 توسط آرش
مادر تو جنده هست که صیغه صد تا شده. تو اصلا میدونی بابات کیه؟ کدوم شوهر صیغه ای مادرته؟ گفتن صیغه ثواب داره مادرت هم که مذهبی بود رفت صیغه صدتا شد.
ک و ن * شما مذهبی ها هستید. نگین خانم واقعا درست گفت. شاگرد سعید طوسی بودی از بچگی. ک و ن * بار اومدی.
حتی نخوندی چی نوشتم مذهبی عقب مونده بی سواد. خخخخ باز هم با این توهین های جنسیت درستی کامنت قبلی من رو که نوشتم اسلام دین شهوت انسانیه رو ثابت کن. خوبه حرف های من رو ثابت میکنی. خخخخ
در مورد اشاره نگین خانم به سعید طوسی هم بگم: وقتی این مرد های مذهبی وحشی به خانم هایی که با عقاید کهنه پوسیده چرت مذهبیشون مخالفت میکنند میگن جنده یا به خانم هایی که حجاب اجباری نمیخوان میگن جنده، اون خانم ها هم باید به این مرد های مذهبی وحشی بگن با سعید طوسی لواط میکنی. سعید طوسی هم که قاری قران و از مشاهیر مذهبی که اتفاقا علاقه زیادی به لواط داشته. وقتی مردی به یک خانم بگه جنده. اون خانم هم باید به اون مرد بگه ابنه ای.
شما پسرهای مذهبی خیلی خدمت سعید طوسی رسیدید از بچگی. نه نگین خانم.
دارای دیدگاه دسامبر 28, 2022 توسط بی نام
الان اجازه میدی بگیم خود اروپایی ها علنا میگن علوم پایه رو مدیون کتب جهان اسلامیم یا فحشمون میدی؟
فیزیک و نجوم و ریاضی و پزشکی و.. همه از ایران و.. به اروپا منتقل شدن
دارای دیدگاه دسامبر 28, 2022 توسط زیبا
ویرایش شده دسامبر 28, 2022
دانشمند ایرانی تلاش کرده یک کشف و اختراعی کرده.
ربطش به اسلام چیه؟
مگه اختراعات و اکتشافات دانشمندان مسلمون ایرانی تو قران اومده که میگی اسلام؟
همون دانشمندان اروپایی هم خیلی تلاش کردند. اختراعات و اکتشافات داشتند. نباید تلاش ها و اختراعات و اکتشافاتشون رو نادیده بگیریم فقط چون مسلمون نبودند. اروپایی ها حتی دانشمندان بزرگتر و تاثیرگزار تر از دانشمندان مسلمون هم داشتند.
درسته اروپایی ها از علوم ملت های مختلف هم استفاده کردند. از علوم مسلمون ها، چینی ها، هندی ها و... همون جور که ما هم از علوم اروپایی ها استفاده میکنیم.
نباید بگیم همه علوم مال مسلمون ها بوده. اگه بخوایم علوم قبل از پیشرفت و رنسانس اروپا رو بگیم باز هم چینی ها و هندی ها و مصری ها و ایرانیان قبل از اسلام و خیلی اقوام دیگه هم کلی علوم و فنون داشتند، درحالی که مسلمون نبودند. علوم و فنونی که خود ما هم الان ازشون استفاده میکنیم.
اروپایی ها این رو هم گفتند که از علوم و فنون چینی ها هم استفاده کردند. چینی ها که مسلمون نبودند. ادم حسابشون نمیکنی؟ مشکل تفکر شما اینه که فکر میکنید همه علوم از اسلام اومده که این غلطه.
پاسخ داده شده دسامبر 3, 2022 توسط سوسانو حرفه ای (460 امتیاز)
همه دانشمندان بی دین نبودندـ

یه تعدادی از دانشمندان به وجود خدا اعتقاد نداشتند.

اگه ادم دقیق به علم نگاه کنه و از خودش بپرسه که من الان با مثلا پروانه و ساختار بدنش اشنا شدم. این پروانه رو کی این قدر دقیق و ظریف به وجود اورده؟ یا بگه من الان با خورشید اشنا شدم. کی خورشید رو این جوری به وجود اورده که این همه ساله داره نور میده؟ یا بگه من با ستاره ها اشنا شدم. کی این ستاره ها رو به وجود اورده؟ به خدا میرسه. به خدایی میرسه که افریننده همه موجوداته. علتش اینه که میگن با علم میشه به خدا رسید.

اما به شرط این که خودمون رو گول نزنیم که بگیم همه موجودات خود به خود به وجود اومدند. همین جوری الکی که نمیشه این همه موجودات مختلف به وجود بیان.

اما نباید فکر کنیم دین فقط اسلامه. خیلی از دانشمندان بودند که پیرو ادیان دیگه بودند مثل مسیحیت. دنیا دانشمندان بزرگ و نابغه مسیحی زیادی داشته.

همه ادیان رو خدا فرستاده. پیروان همه ادیان به خدا اعتقاد دارند. خیلی از دانشمندان مسلمون نبودند اما پیرو ادیان دیگه بودند و به خدا اعتقاد داشتند.
پاسخ داده شده دسامبر 4, 2022 توسط ایرانگرا ممتاز (180 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 4, 2022 توسط ایرانگرا
دنیا هم دانشمند دیندار داشته. هم دانشمند بی دین.

در ضمن موفقیت و اختراعات و اکتشافات هیچ دانشمندی ربطی به دین و ایمانش نداره. خود دانشمند تلاش کرده مطالعه و تحقیق و ازمایش کرده و تونسته یک چیزی رو اختراع یا کشف کنه.

دین هم فقط اسلام نیست. خیلی از دانشمندان و مخترعان پیرو ادیان دیگه ای بودند. متاسفانه اخوندها و خرمذهبی ها برای منافع خودشون دارن سعی میکنن تو جامعه این دروغ های چرت و پرت رو گسترش بدند که اگه کسی مسلمون نباشه به هیچ جا نمیتونه برسه.

یکی از کاربران به نام الناز حرف خیلی جالب و مفیدی زده. الناز واقعا عالی جواب خرمذهبی هایی رو داده که میخوان بگن اگه اسلام نبود علم هم نبود و با دروغ و چرت و پرت بافتن بگن اسلام باعث تمام پیشرفت های علمی شده. کپی میکنم حرفش رو:

میگی پایه این همه پیشرفت علم، اسلام هست؟! دانشمندان مسیحی که اختراعات و اکتشافات خیلی بزرگ و مهمی داشتند که دنیا رو تغییر دادند و باعث شدند جهان پیشرفت های زیادی کنه و زندگی بشر رو خیلی بهتر کردند، تعدادشون از دانشمندان مسلمونی که اختراعات و اکتشافات خیلی بزرگ و مهمی داشتند، خیلی بیشتره. ادیسون، گراهام بل، لویی پاستور و... مسیحی بودند. برق، خودرو، کامپیوتر، تلفن، قطار، روش پاستوریزه کردن شیر و... رو مسیحی ها اختراع کردند نه مسلمون ها. ببین اروپا و غرب چه قدر دانشمند و مخترع بزرگ داشته. این دانشمندان و مخترعان مسلمون نبودند. مسیحی ها اختراعات و اکتشافات مهم و بزرگ بیشتری داشتند نسبت به مسلمون ها. ولی مسیحی ها نمیان از این ادعاهای پوچ و چرت کنند و بگن مسیحیت پایه این همه پیشرفت علم هست. بد نیست یه ذره از مسیحی ها یاد بگیرید عقل و شعور داشته باشید. ادعاهای غلط پر از اغراق و چرت و پرت نکنید.

درسته که دانشمندان مسلمونی هم بودند که به موفقیت هایی رسیدند اما اون دانشمندان به خاطر تلاش و کوشش و تحقیق و مطالعه و ازمایشات خودشون به این موفقیت ها رسیدند و موفقیت هاشون ربطی به اسلام نداره. الان تو حاضری بگی موفقیت های دانشمندهای مسیحی مثل اختراع برق و تلفن به خاطر مسیحیت هست؟ پس حقایق رو به نفع اعتقادات مذهبی خودت تغییر نده. مثلا زکریای رازی یک دانشمند مسلمون بود که الکل رو کشف کرد. یه عده خرمذهبی میگن اسلام باعث کشف الکل شد. اما زکریای رازی با تلاش و کوشش و تحقیقات و ازمایشات خودش الکل رو کشف کرد. مگه الکل تو قران اومده که بشه گفت اسلام باعث کشف الکل شده؟! این خرمذهبی ها حاضر اند بگن مسیحیت باعث اختراع برق شده؟

الناز خیلی هم عالی جواب خرمذهبی هایی رو داده که برای منافع خودشون دروغ و چرت و پرت میبافن و میخوان بگن ایران قبل از اسلام هیچی نبوده و ایران باستان پیش از اسلام و تمدن های بزرگ و مهمی مثل هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان با اون همه شکوه و عظمت رو که حتی مورخان و باستان شناسان خارجی ازشون حیرت میکنند و بخش مهمی از تاریخ و هویت ما ایرانی ها هستند رو انکار کنند. کپی میکنم حرفش رو:

وقتی اسلام اومد فوق فوقش مردم عربستان که بی سواد بودند و دختراشون رو زنده به گور میکردند از جهالت دست کشیدند. بودند تمدن هایی مثل تمدن ایران که قبل از این که اسلام بیاد خیلی هم موفق بودند. تو همون کتاب های مدرستون بچه جان، هخامنشیان رو نخوندید؟ چه تمدن بزرگ و شکوهمندی بوده. چه قدر ایران اون زمان موفق بوده. چه طور میتونی بگی وقتی اسلام اومد مردم از جهالت دست کشیدن؟! این حرف تو توهین به هخامنشیان و سایر تمدن های باستانی پیش از اسلام کشور خودمونه. سرچ کن تو اینترنت شهر سوخته. این شهر پیش از اومدن اسلام وجود داشته تو کشور خود ما ایران. ببین باستان شناسان چه چیزهایی اونجا پیدا کردند؟ چه پیشرفت هایی داشتند مردم اون زمان ایران؟ تو به اون همه پیشرفت و دستاورد تمدنی ایران باستان پیش از اسلام میگی جهالت؟!
پاسخ داده شده دسامبر 28, 2022 توسط بی نام
چون بعضی فقط علم ماده رو میبینن
اکثر دانشمندای بزرگ به خدا باور داشتن! از جمله همین انیشتین که بزرگترین دانشمند معاصر محسوب میشه
یه تعبیر قشنگی یه جایی خوندم :با اولین جرعه از دانش کافر میشوی ولی خدا در ته ظرف منتظر توست!
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,800 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,947 کاربر

سوالات مشابه
5 پاسخ 1,047 بازدید
سوال شده ژوئیه 21, 2021 در مشاوره مذهبی توسط نیکان
1 پاسخ 415 بازدید
سوال شده مارس 12, 2019 در مشاوره مذهبی توسط Samira ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 66 بازدید
سوال شده دسامبر 13, 2023 در مشاوره مذهبی توسط Amiralibabai_1 ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 147 بازدید
سوال شده ژان 11, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
7 پاسخ 1,581 بازدید
سوال شده اوت 30, 2022 در مشاوره مذهبی توسط فقط یک خدا پرست که دین مسیحیان را دوست د
2 پاسخ 112 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 227 بازدید
2 پاسخ 274 بازدید
سوال شده ژان 30, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...