مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلاتی که با فرد مورد علاقم تو زندگی داریم باعث شده نسبت به خودم بدبین شوم

341 بازدید
سوال شده ژان 6, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط Nobody ممتاز (140 امتیاز)
سلام
یه سال پیش با یکی اشنا شدم و باهم دوست شدیم به قصد ازدواج ولی از همون روز اول هر روز باهم دعوا میکنیم حتی شده سر چیزای مسخره. از اونجا که من ادم حساسی هستم و زود به گریه میفتم بعد هر دعوا ساعت ها میشینم و گریه میکنم. اوایل فکر میکردم به مرور درست میشه ولی نشد بیشتر دعواهامون هم به این دلایلیه که میگم.
ایشون خوششون نمیاد تنها بیرون برم. الان که دانشجوام حتی نمیتونم تنهایی یا با دوستام به کتابخونه و کتاب فروشی برم حتما باید یا با بابام برم یا با خودش. با اینکه تو این مدت خطایی ازم ندیده ولی بازم اینطوریه و من که یه عمر خونوادم بهم اعتماد کامل داشتن فکر کردن به این که بهم اعتماد نداره یا کل زندگیم اینطوری قراره بگذره نگران  و افسرده میشم. حتی میخوام موقع دانشگاه رفتن یه مسیری رو پیاده برم نمیذاره و باید کلی دعوا و بحث کنیم تا راضی بشه ک اونم فکر نمیکنم یه پیاده روی ساده ارزش دعوا و ناراحتی و گریه داشته باشه. میترسم اینطوری بره به خاطر کمتر شدن دعوا حقیقتو ازش پنهون کنم و دروغ بگم و منم اینو نمیخوام. البته مامانم و دوستام تا حالا خیلی بهم گفتن اون ک شوهرت نیست هرچیزیو نگو بهش ولی من دلم نمیاد چون به هر حال بعدش دروغم مشخص میشه. تازه وقتایی که مثلا موفق میشم و تنها جایی میرم یا پیاده میرم زنگ میزنه کنایه میزنه که پیاده میری ادمارو تماشا کنی. حتی یه بار که پیاده میرفتم زنگ زده بود و چون گوشیم تو کیفم بود نشنیده بودم بعدش زنگ زد عصبانی شد و گفت تو خیابون حواست کجاست که نمیشنوی صدای زنگ گوشیتو؟
دوم اینکه اصلا به خواسته هام توجه نمیکنه و وقتایی که میاد دیدنم گیر میده بریم جاهای خلوت تا بتونه بغلم کنه و من از این خوشم نمیاد چون احساس میکنم به خونوادم خیانت میکنم و عذاب وجدان میگیرم ولی هر وقت بهش میگم میگه بدون بغل کردن دیدنت چه فایده داره اون دیدنو میتونم تو گوشی تصویری زنگ بزنم و ببینمت. و این باعث میشه نسبت بهش سرد بشم و نسبت به دوست داشتنش شک داشته باشم.
یکی دیگه از دلایل دعوامون اینه که من یکم حواس پرتم و خیلی چیزا خیلی زود از یادم میره و اون اینو بر پایه * کمبود علاقه یا اهمیت ندادن به اون میذاره و عصبانی میشه حتی موقع عصبانیتاش حرفای شکننده ای میگه که بهش متذکر میشم نگه و ناراحت میشم ولی در جوابم میگه ناراحت شدن ادما متفاوته نمیتونی تحمل کنی بگو ناراحتیامو ازت پنهون کنم.
حالا ایشون سربازن و منم درس میخونم و قراره سه سال دیگه که درس من و سربازی اون تموم شد و کار پیدا کرد بیاد خواستگاریم ازدواج کنیم. راستش دوسش دارم و یه رفتارایی نشون میده که میدونم دوستم داره ولی من میخوام بیشتر از دوست داشتن شریک زندگیم درکم کنه منو بفهمه. به نظرتون چطوری میتونم مشکلات بینمونو کمتر کنم؟ طوری رفتار میکنه انگار من خواسته هام غیر عادیه و باعث شده نسبت به خودم بدبین شم و هی بهم میگه روحیه مردونه داری و میخوای مثل اونا همش بیرون باشی ولی در حالی که اینطوری نیست و من میخوام ازاد باشم دیگه یه ییاده رفتن یا با دوستا بیرون رفتن که چیزی نیست که به خاطرش بخوام مردونه رفتار کنم!!!
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 6, 2020 توسط طنین
سلام نامزد من برعکس این دوست شما خیلی تشویقم میکنه برم بیرون با دوستام یا برم پیاده روی و اینا منم دوست داشتم نذاره برم بگه فقط با خودم بیا برو ولی اون طوری نیست یه ذره بهم شک نداره اعتماد کامل منم زیاد با این موضوع حال نمیکنم میگم یکم محدودم کنه ولی دریغ از یه ذره محدودیت
حالا اینو نگفتم فکر کنی نامزدت کار خوبی میکنه ها
به نظر من خیلی رفتاراش کنترل کنندست و واقعا با این جور مردا ادم پیر میشه ولی اگه دیگه خیلی برات مهمه جوری که فکر میکنی دیگه بهتر از این ممکن نیست برین مشاوره شاید حل شد ولی خداییش میگم من با همچین مردی اصلا نمیتونم انقد شکاک انقد دستور بده و اینا
ولی مورد بغل کردنه تو اگه ادم مستقلی هستی یعنی چی بغلم کنه به خانوادم خیانت کردم مگه خودت واسه زندگیت تصمیم نمیگیری اگه فکر میکنی خط قرمزته نذار ولی من خودم چون خیلی ادم گرمیم خودم تو ماشین و اینا خیلی نامزدمو بغل میکنم و اینا ولی خب اگه تو مشکل داری با این قضیه اون باید احترام بذاره ولی چون قراره ۳ سال باهم باشین محال همچین اتفاقایی نیفته پس بهتره زودتر اقدام کنه که محرم شین دیگه با این چیزا مشکلی نداشته باشی
خلاصه درک کردنه خیلی مهمه و بگه دوست داره ولی به خواسته هات احترام نذاره اصلا دوست داشتن نیست اصلا هم نمیشه با همچین ادمی رفت زیر یه سقف
تازه این چیزا بعد ازدواج بدترم میشه ها یعنی ببین این ادم ۲۰ درصد بدتر بشه میتونی بمونی باهاش یا نه
خلاصه ادم یه بار به دنیا میاد بهتره از زندگیش کنار ادمی که واقعا ارزششو داره لذت ببره موفق باشی عزیزم
پاسخ داده شده ژان 6, 2020 توسط طنین
راستی یه چیزه دیگه یکی از نشونه هایی که بدونی با ادم درست توی رابطه ای اینه که بهترین حس رو درمورد خودت داشته باشی اینکه نوشتی بدبین میشم یعنی رابطت ناسالم هست فکر میکنم سنتم کمه این جور رابطه ها فقط تجربست نه یه رال
رابطه ایده ال برای زندگی اینده بهتره واقع بینانه بهش نگاه کنی و خودتو گول نزنی بازم ارزوی خوشبختی دارم برات عزیزم
پاسخ داده شده ژان 6, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که اگر بخواهید بخاطر این احساسات و وابستگی و ترس از تنهایی و ...این مشکلات را نادیده بگیرید با مشکلات بیشتری در آینده روبرو خواهید شد .

اینکه ایشان نمی توانند اعتماد لازم را داشته باشند و رفتارهای کنترل کننده دارند که همراه با شک و سوء ظن می باشد می تواند نشان دهنده سبک شخصتی ایشان باشد که با ازدواج کردن این مشکلات برطرف نمی شود و حتی افزایش نیزمی یابد پس بهتر است به امید تغییر ایشان در این مسیر گام برندارید و ایشان نیاز به جلسات مشاوره و روان درمانی برای بهبود مشکلاتشان دارند .

دقت کنید که اگر شما بخواهید این رفتارها را به معنای دوست داشتن و توجه و مراقبت از خودتان بدانید بجای دلبستگی که سازندگی دارد و فرد در کنار توجه به علایق و نیازهای خود نیازها و علایق فرد مقابل را در نظر دارد و رشد رد رابطه وجود دارد وابتسگی ایجاد می شود که برای هردو فرد آسیب زا می باشد و فرد تنها از دید خود به رابطه توجه می کند .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,103 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 234 بازدید
3 پاسخ 279 بازدید
سوال شده اکتبر 25, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط M.ahmadi حرفه ای (380 امتیاز)
2 پاسخ 177 بازدید
1 پاسخ 333 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
1 پاسخ 504 بازدید
1 پاسخ 174 بازدید
1 پاسخ 455 بازدید
...