مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترک نماز و امید رهایی

161 بازدید
سوال شده ژان 15, 2020 در مشاوره مذهبی توسط ارامش
سلام. من یک دختر 34 ساله هستم. درگذشته من همیشه نمازهایم را میخواندم و حتی نماز صبح قضا نداشتم و معمولا جمعه ها نماز جعفر طیار میخواندم چون علاقه عجیبی به این نماز داشتم و دارم. شاید باور نکنید من واقعا دلم برای نماز صبح و نماز جعفر تنگ شده است  البته من چون در نماز جماعت فقط ان حس رهاییرا تجربه میکنم و الان درشرایطی هستم که نمیتوانم برای اقامه نماز به مسجد بروم چون مسجد از خانه ما دور است و تنهایی نمیتوانم بعد از نماز مغرب بدون ترس به خانه برگردم و از نمازفردی هم اصلا لذت نمیبرم و متاسفانه مدت زیادی است نماز نخوانده ام و خیلی تنبلی میکنم و البه حسرتی که همیشه درقلبم هست روزگاری بود که صبح نماز میخواندم. نمی دانم با وجود این همه میل چرا نمیتوانم مانند سابق باشم. لطفا من را راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 15, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

علایق شما نیاز است که برای خودتان قابل احترام باشد و اینکه شما برای بدست آوردن یک لذت بالاتر (نماز جماعت) از یک لذت کمتر از نظر خودتان البته خوداری کنید می تواند مسیر پیشرفت برای رسیدن به یک لذت بالاتر را سد کند .

بهتر است در این مسیر سعی کنید علایق و اشتیاقات و احساسات خود را بهتر بشنساید تا بتوانید برای رسیدن به آنها گام بردارید اگر شما بدانید که احساستان چیست و چه افکاری در ذهنتان وجود دارد که شما را از رسیدن به علایق باز میدارد می توانید نتیجه بهتری بدست بیاوری .

بهتر است برای رسیدن به موفقیت از گام های کوچک شروع کنید و از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید اگر شما بخواهید کمالگرازیی داشته باشید در این زمینه ممکن است نتوانید از مسیر استفاده لازم را ببرید .

کمالگرایی باعث می شود که به تلاش برای رسیدن به یک ایده‌آلِ دست نیافتنی یا اهداف غیر واقع‌بینانه(با توجه به شرایط شما حضور دائم در مسجد ) سوق می‌دهد، که اغلب منجر به افسردگی و عزت نفس پایین نیز می‌شود.

بهتر است سعی کنید علایق خود را برنامه ریزی کنید و سعی کنید برای رسیدن به یک هدف بالاتر تلاش کنید تا بتوانید هم مسیر برایتان لذت بخش باشد و هم در جهت یک هدف بالاتر قرار داشته باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,245 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 89 بازدید
1 پاسخ 342 بازدید
1 پاسخ 252 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2018 در مشاوره مذهبی توسط Mm
2 پاسخ 351 بازدید
5 پاسخ 156 بازدید
1 پاسخ 87 بازدید
سوال شده اکتبر 6, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 245 بازدید
سوال شده اوت 5, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 233 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 139 بازدید
سوال شده اوت 23, 2020 در مشاوره مذهبی توسط نازنین
3 پاسخ 383 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2020 در مشاوره مذهبی توسط ملیکا
...