مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افسردگی و استرس شدید

183 بازدید
سوال شده ژان 20, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط نسیم
با سلام و خسته نباشید خواهر بنده ۲۳ سال سن داره ولی رفتارای عجیب داره خیلی پرخاشگره و عصبی دائم پایین موهاشو میکنه پوست لبشو میکنه،کلا دختر منزوی و همش تو اتاقشه شغلش دستیاره دندانپزشکه بخاطر شغلش حدود دو ماه پیش یه قطره خون پرید تو چشمش از اون به بعد همش فکر میکنه ایدز گرفته به خودش تلقین میکنه غده لنفاویش باد کرده بدن درد و تب داره در صورتیکه ۵ بار آزمایش داده و جواب منفی بوده ولی دائما راجبش فکر میکنه روحیه خسته ایی داره هیچی خوشحالش نمیکنه واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 20, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

این علایمی که شما از ایشان بیان می کنید کندن پوست لب و مو و یا تفکر مداوم در مورد ایدز می تواند نشانه های وسواس و اختلال مو کنی که می تواند با افسردگی همراه باشندمشاهده می شود  که تاثیر زیادی بر عملکرد فرد دارد و نیاز است که ایشان به صورت حضوری به رواننشاس مراجعه داشته باشند تا تحت پروسه درمانی قرار گیرند و بتوانیم در این زمینه به بهبود عملکرد ایشان کمک کنیم.

در اختلال مو کنی کندن مکرر پوست که به ضایعات پوستی منجر می‌شود. این افراد پوست صورت، دست یا بازو را بیش از سایر نواحی بدن می‌کنند و اعضای بدن خود را دچار ضایعه می‌نمایند. همچنین این افراد پوست سالم، پوست ناهموار، جوش یا پینه یا زخم‌های ناشی از کندن‌های قبلی را نیز می‌کنند.

فرد مبتلا این کار را با استفاده از ناخن، موچین، سنجاق ته‌گرد یا اشیای نوک‌تیز انجام می‌دهد و در برخی موارد با فشردن و مالیدن و گاز گرفتن پوست خود را می‌کنند و یا پوست لب خود را با دست و ناخن می کنند.

این رفتار چند ساعت در روز انجام می‌شود و ماه‌ها یا سال‌ها ادامه می‌یابد.

از لحاظ رفتاری غالبا سعی می‌کنند محلی را که کنده‌اند با آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند و عواطفی مانند احساس از دست دادن کنترل، خجالت و شرم و آشفتگی در آنها دیده می‌شود.

در این اختلال غالبا احساس درد ناشی از کندن حس نمی‌شود و به جای آن فرد احساس لذت می‌کند و در زمان های اضطرابی بیشتر مشاهده می شود.

همچنین ممکن است زخم پوست خود را زبان بزند یا پوست روی زخم را پس از کندن، ببلعد.

این افراد غالبا در تنهایی و فقط در حضور افراد خانواده و نزدیکان خود این رفتار را انجام می‌دهند و جلوی دیگران خود را کنترل می‌کنند.

بهتر است در آرامش و بدون توهین از ایشان بخواهید که برای بهبود عملکردشان مراجعه حضوری داشته باشند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,901 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده ژان 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 57 بازدید
1 پاسخ 351 بازدید
1 پاسخ 311 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 157 بازدید
1 پاسخ 222 بازدید
1 پاسخ 118 بازدید
سوال شده اوت 17, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط روح تنهایی ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 511 بازدید
...