مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام پسر 14 ساله دارم که از یکی از دوستانش سیگار گرفته و در منزل کشیده است از شما راهنمایی میخواهم

390 بازدید
سوال شده ژان 25, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام پسر 14 ساله دارم که از یکی از دوستانش سیگار گرفته و در منزل کشیده است و پس از اینکه من متوجه شدم گفت که این بار دوم است و دور انداخته و دیگر تکرار نمیشود از شما راهنمایی میخواهم که چه برخوردی داشته باشم  چطور مطمئن باشم که دیگه تکرار نمیکنه در ضمن پسرم ورزشکار و عضو تیم شنا هست و علاقه زیادی هم به نوشابه های انرژی زا داره درسش هم خوبه و در زمینه موسیقی هم بصورت تخصصی کار میکنه . من 41 سالمه و دو فرزند دارم پسرم فرزند اول هست . لطفا راهنمایی کنید  . سپاسگزارم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 25, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که فرزند شما در سن حساس نوجوانی قرار دارد و در این سن نوجوان تحت تاثیر زیادی از همسالان خود قرار می گیرد و نیاز است که شما در زمان صحبت با او به او اجازه نه گفتن و صحبت و تجزیه و تحلیل مشکلات بدهید تا او بتواند در برخورد با همسالان خود نیز این سبک رفتاری را داشته باشد .

بهتر است با توجه به اینکه او به اشتباه بودن مسیر خود اگاه می باشد بهتر است به او اطمینان بدهید که به او اعتماد دارید و می دانید که در صورت بروز مشکل بهترین تصمیم را می گیرد و بهتر است از سرزنش کردن او خوداری کنید تا بتوانید به او با ایجاد اعتماد این احساس را بدهید که می تواند استقلال داشته باشد و تصمیم گیری کند .

بهتر است از او بخواهید در مورد شرایط سنی و مشکلاتی که روابط با همسالان در دوران نوجوانی می تواند برای او ایجاد شود و همچنین مصرف سیگار با نوشابه های انرژی زا و... اطلاعات بیشتری کسب کند و آگاهی بیشتری بدست بیاورد و مطالعه داشته باشد تا بتواند در زمان مواجهه شدن با مشکلات تصمیم گیری بهتری داشته باشد . در کنار این موضوع بیان کنید که اگر برای او سوالی به وجود آمد می تواند روی شما برای کمک به او حساب کند و شما همیشه کنار او خواهید بود .

اینکه در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد را بهتر است پیش بینی نکنید چون اگر شما فکر کنید که ممکن است فرزندتان این سبک رفتاری را تکرار کند باعث می شود که این افکار بر روابط شما با او تاثیر زیادی بگذارد و او شرایط روحی سخت تری را نسبت به حساسیت سنی تجربه کند که احتمال گرایش به گروه همسالان او را افزایش می دهد.
دارای دیدگاه ژان 25, 2020 توسط بی نام
از راهنمایی شما متشکرم
پاسخ داده شده ژوئن 1, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. زیاد بهش سخت نگیرید. چند وقتی میکشه و ول میکنه.

پیشنهاد می کنم به شکلی از آقای پژمان بازغی (بازیگر) وقت بگیرید تا پسرتون باهاش صحبت کنه. ایشون خودش میدونه چی بگه. ایشون ورزشکار حرفه ایه و میگفت سیگار میکشیدم و فکر میکردم چون ورزش میکنم مشکلی برام پیش نمیاد ولی بعدا فهمیدم که اتفاقا سیگار برای کسی که ورزش میکنه بدتره. ایشون چند سالی هست که ترک کرده.

شاید پسرتون از شما حرف شنوی نداشته باشه و بچه ها معمولا فکرمیکنن والدین دارن دروغ میگن. ولی از شخص دیگه ای بخواید که باهاش در مورد مضرات سیگار صحبت کنه. حتما متقاعد میشه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,817 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 221 بازدید
...