مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق در 1۵ سالگی.

453 بازدید
سوال شده فوریه 3, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سلمان
سلام  من یک پسر ۱۵ ساله ام از اوایل این ماه عاشق دختر عمو ام شدم.و قتی فکرش رو میکنم یا اسمش رو می شنوم دست و پام میلرزه استرس میگیرم.بعضی شبها می خواستم بخاطرش گریه کنم.یا خوابش رو می دیدم.از یکی از معلم هام مشورت گرفتم اون بهم گفت که این عشق زودگذر است و میگذره.نباید بهش توجه کنی.نمیدونم چرا ولی اصلا این حس رو ندارم که اون رو ترک کنم یا حتی انگیزه این کار رو داشته باشم چون فکر می‌کنم کسی برای من بهتر از اون نیست.همه * دغدغه زندگی ام شده اون آیا اگر به اون ابراز علاقه کنم کار اشتباهی است یا نه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 3, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام دوست عزیز

احساس شما قابل احترام هست و شما رد سنی قرار داری که در این سن گرایش به جنس مخالف بیشتر دیده می وشد اما این علاقه ها بیشتر بر پایه هیجان می باشد و به همین دلیل نمی توان بر مبنای آن تصمیم گیری داشت چون شما هردو رد سنی قرار دارید که روابط و احساساتتان نمی تواند هدفمند باشد و می تواند بیان آن بر روند زندگی هردویتان تاثیر گذارد .

بهتر است سعی کنید به احساسی که تجربه می کنید با احترام نگاه کنی اما اجازه بدهید در آینده در شرایط رشد سنی ، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و..در این مورد تصمیم گیری کنید در آن زمان اگر بازهم این احساس وجود داشت می توانید در مسیر هدفمندی این احساس را بیان کنید .
دارای دیدگاه فوریه 3, 2020 توسط سلمان
نمایش از نو فوریه 3, 2020
آیا می تونم تا زمانی که از لحاظ عقلی و... ذهنم  رشد پیدا کرده باشه اون رو بعنوان عشقم در نظر بگیرم و بعد اگر اون عشق واقعی نبود اون رو ترک کنم و در اون فاصله بصورت خیلی غیر مستقیم به اون ابراز علاقه کنم؟یا اون رو بصورت کامل از ذهنم پاک کنم(با استفاده از کار هایی مثل ورزش بازی و...)؟ولی می ترسم تا اون موقع کسی دیگه اون رو بعنوان عشقش انتخاب کنه؟چطور می تونم بفهمم که این عشق واقعی هست یا نه ؟البته باید بگم که اون یک سال از من کوچیکتره و در کودکی باهم همبازی بودیم.
دارای دیدگاه Mar 23, 2020 توسط am
سلام. ببین منم 15 سالمه و عاشق دختری هستم.اولین چیزی کباید بدست بیاری قلب طرف مقابلته. بعد باید توجه کنی کرابطه تو ب گناه کشیده نشه و با چت کردن نیاز همو برطرف کنین. ولی برایانجامامور دیگه باهم باید ب میزانی کلازمه درس بخونی و درسنین بالاتر ب فکر ازدواج شی.من این راهو امتحان کردم در درسم هم تاثیر داره
پاسخ داده شده مارس 4, 2020 توسط مانا
داداش یه ماه که خیلی کمه حداقل باید یه سال صبر کنی ببینی واقعا عاشقشی یا نه. منم ۱۵ سالمه ولی ۴ ساله که یکیو دوست دارم و هنوز بلاتکلیفم برای ابراز علاقه و اینجور چیزا. باورت میشه ۴ سااال. تازه اگه اینو به مشاور بگی میگه احساسات شما قابل درک میباشد اما سعی کنید عاشقش نباشید :/
ولی یه شانس خوبی که آوردی دیر تر عاشق شدی برا همین بیشتر میتونی صبر کنی و مثلا تو ۱۷ سالگی بری بهش بگی.
دارای دیدگاه مارس 7, 2020 توسط بی نام
اینا هوسه من 6سال عاشق یه نفر بودم بعدش فهمیدم هوسه تصمیم عاقلانه بگیرید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,110 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 2,013 بازدید
سوال شده مارس 4, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهدیار
3 پاسخ 12,600 بازدید
سوال شده مارس 4, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهدیار
2 پاسخ 433 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
3 پاسخ 325 بازدید
سوال شده اوت 17, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 434 بازدید
سوال شده می 1, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط محمدقائم
4 پاسخ 952 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 767 بازدید
3 پاسخ 130 بازدید
سوال شده دسامبر 15, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...