مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لکنت زبان تو خدا جواب بدی

62 بازدید
سوال شده فوریه 4, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط نازنین ۲۵
ویرایش شده فوریه 4, 2020
سلام من از بچگی لکنت داشتم به خاطر ترس الان که بزرگ شدم ۲۶ سالمه باز هم لکنت دارم و می ترسم صحبت کنم  و  وقتی بد صحبت میکنم دچار لکنت میشم احساس میکنم اونا بهم ترحم مبکنه و خیلی گوشه گیرم میگم اگه صحبت کنم لکنت میگیرم نمی دونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنی تو خدادبهم بگی چجوری اعتماد به نفسم بهتر شه
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 4, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که نگاه دیگران و شرایطی که تجربه می کنید می تواند از نظر روحی برایتان ناخوشایند باشد اما دقت کنید که در همین حالت که به دیدگاه دیگران فکر می کنید امکان افزایش لکنت برای شما وجود دارد چون اضطراب بیشتری را تجربه می کنید .

لکنت می تواند به دلایل مختلفی شروع شود که مهم ترین آنها اضطراب می باشد که می تواند درحالت مختلف ایجاد شده باشد.لکنت زبان یا دیگر مشکلات صحبت کردن یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد در اثر اضطراب و استرس دچار آن می شوند. حرف زدن روبه روی جمعیت، روی صحنه و گاهی حتی گفتگوی دو نفره برای مبتلایان به اختلال اضطراب دشوار است. لکنت زبان در اثر اضطراب یکی از علائمی است که این دسته افراد دچار آن می شوند و در اثر خجالت از مردم دوری کرده و در این شرایط بسیار ساکت می شوند.اشکال در گفتار می تواند در بسیاری از موارد به اضطراب مرتبط باشد. حمله اصلی باعث می شود که فرد در صحبت کردن احساس ناتوانی کند. مصرف داروهایی که دارای تاثیر خواب آور هستند نیز می تواند موجب لکنت زبان شود. برخی دیگر نیز از تصور حرف زدن جلوی جمع دچار اضطراب می شوند.

لکنت زبان می تواند  نوعی اختلال اضطراب اجتماعی است و می توان برای فرد بسیار مشکل آفرین باشد. اغلب، این دسته بیماران ساعت های زیادی را در تنهایی می گذرانند تا نیازی به حرف زدن نداشته باشند. همین امر می تواند به پیچیده تر شدن شرایط آنها و ابتلا به افسردگی منجر شود.

خوشبختانه با چند تکنیک می توانید سطح استرس خود را کاهش دهید و از لکنت زبان در اثر اضطراب جلوگیری کنید و شما می توانید شرایط بهتری را در طی جلسات درمانی بدست بیاورید .

در این مسیر بهتر است به صورت حضوری به رواننشاس مراجعه داشته باشید تا بتوانیم در این زمینه به بهبود شرایط روحی و عملکرد شما کمک کنیم.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,011 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط المیرا
1 پاسخ 72 بازدید
سوال شده 8 فوریه 2024 در دوستی یا نامزدی توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
1 پاسخ 202 بازدید
3 پاسخ 314 بازدید
5 پاسخ 456 بازدید
2 پاسخ 328 بازدید
1 پاسخ 171 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ا
3 پاسخ 204 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...