مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ایمان ۱۷ ساله از کرج.لطفا راهنمایی کنید

107 بازدید
سوال شده فوریه 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ایمان
باسلام
من پسر نوجوانی۱۷ ساله هستم که از کودکی عاشق یکی از دختران فامیل شده ام.مدتی قبل این علاقه را با او در میان گذاشتم و بعد فهمیدم که او هم از قبل همین حس را نسبت به من داشته است.با توجه به اینکه میگویند عشق های دوران نوجوانی پایدار نیست خواستم بپرسم که ایا جای نگرانی هست؟و ایا همه عشق های نوجوانی قطعا کاذب است؟
پ.ن:این حس نسبت به طرف مقابل از کودکی با من همراه است چرا که ما از کودکی باهم بزرگ شدیم و یکدیگر را دوست داشتیم
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 5, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما

ایمان جان دقت داشته باش که هردوی شما به نظر می رسد در دوران نوجوانی قرار دارید و در این سن با توجه به شرایط سنی که در این سن بیشتر تصمیم گیری های بر پایه هیجان می باشد و آینده نگری در آن دیده نمی شود مانند ابراز علاقه ای که شما به این خانم کرده اید بدون در نظر گرفتن شرایط سنی که در زمان فعلی از نظر اجتماعی ، اقتصادی و... نمی توانید یک رابطه هدفمند داشته باشید و همچنین خیالپردازی های کودکی و نوجوانی باعث می شود که نوجوانی احساسی را که تجربه می کند با بزرگنمایی همراه کند که می تواند در تصمیمات هیجانی او تاثیر گذارد .

گرایش به جنسی مخالف در سن شما افزایش می یابد اما چون هنوز مراحل رشدی را طی نکرده اید و هنوز هویت اصلی شما تشکیل نشده است و همچنین اینکه به رشد کامل اقتصادی ، اجتماعی، عاطفی ، هیجانی و... نرسیده اید این روابط می تواند آسیب زا باشد و بهتر است در کنار احترامی که برای احساسات خودتان و فرد مقابل قائل هستید سعی کنید تصمیم گیری در این موراد را به آینده و رد سنین بالاتر و شرایط مناسب برای یک رابطه هدفمند قرار بدهید اگر در آن زمان نیز هنوز همین احساسات وجود داشت می توانید در جهت شناخت بیشتر یکدیگر اقدام کنید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,804 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 261 بازدید
2 پاسخ 454 بازدید
2 پاسخ 107 بازدید
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده مارس 22, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 346 بازدید
2 پاسخ 258 بازدید
سوال شده نوامبر 21, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Aseman kabood حرفه ای (200 امتیاز)
...