مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل همسر با خانواده شوهر

298 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
سلام

ما یک سال می شود که عروسی کرده ایم و من دانشجوی دکترا هستم و خانمم خانه دار. خانواده من برای من منزل خریده اند و ماشین برایم تهیه کرده اند و منزلی که خریده اند را اجاره داده ام برای امرار معاش و در طبقه بالای منزلشان سکونت کرده ایم. چون دانشجو هستم و منبع درامدی ندارم از راه های مختلف به من کمک می کنند.

مشکل من این است که خانواده من واقعا خانمم را دوست دارند و دائما با لفظ عزیزم و ... او را صدا کرده و در عمل و زبان او را دوست دارند با این وجود همسر من که شدیدا عصبی بوده و زودرنج از کوچکترین حرف خانواده من برداشت های منفی و بد می کند و همین مسئله آشوب زندگی ما شده است. مدام می گوید مادرت فلان حرف را زد یا پدرت فلان کار را کرد در حالی که آن ها اصلا روحشان هم خبر ندارد که از حرف یا عملشان همسر من چنین برداشت بد و بچه گانه ای خواهد کرد. خلاصه اینکه دعواهای ما تمامی ندارد و روز شب بر سر این مباحث بحث و دعوا داریم به نحوی که از اعصاب خوردی هر دو مریض شده ایم و علی رغم اینکه همدیگر را عاشقانه دوست داریم و اما در کنار هم آرامش نداریم و فقط دعوا داریم. بعد از مثلا یک ساعت پس از دعوا آشتی میکنیم دوباره چند ساعت بعد شروع میشه. هیچ آرامشی تو زندگیمون نمانده است.

تنها راه حلی که به ذهنم می رسد اینه که اصلا همسرم هیچوقت با خانواده من صحبت نکند و آن ها را نبیند. البته این که مثلا هفته ای یک روز اون ها را ببیند و کنار هم باشیم هم امتحان کردم ولی باز هم توی همون مدت کم یه نکته ای پیدا میکنه و شروع میکنه به دعوا کردن .

واقعا توش موندم دیگه چیکار کنم. از زندگیم خسته شدم چون هیچ آرامش و آسایشی برام نمونده.

لطفا به من راهنمایی کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 13, 2020 توسط بی نام
بهتره با خانوم صحبت کنی و ببریش پیش روان شناس
دارای دیدگاه فوریه 13, 2020 توسط بی نام
نمی دونم
آیا به نظرتون ممکنه این اخلاق خانمم تغییر کنه چون همه خواهرها و مادرش هم همینطوره و حساس و زودرنج بودن توشون نهادینه شده
هر چی فکر میکنم به نظر نمیاد با حرف مشاور و اینا رفتارش تغییر کنه به نحوی که هر سه تا خواهرش هم همینطورن و باجناق هام محبور شدن با خانوادشون رفت و اومد نکنند و اونا را بگذارن کنار ولی م ن نمیتونم مثل اونا خانواده ام را بگذارم کنار
پاسخ داده شده فوریه 13, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام بهش ما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد و هردوی شما بهتر است بدانید که زندگی مشترک شما جدا از زندگی خانوادگی می باشد و در اولویت روابط قرار دارد و در کنار این موارد دقت کنید که نیاز است که شما و همسرتان از مقایسه کردن و همچنین اینکه بخواهید بخاطر رفتارهای افراد خانواده یکدیگر را سرزنش کنید خوداری کنید چون هریک از شما دونفر تنها مسئول رفتارهای خود می باشد و مسئولیتی در قبال رفتارهای دیگران حتی خانواده خود ندارد.

بهتر است در زمان مناسبی با همسرتان در احترام و بدون توهین یا سرزنش و... در مورد این موضوع گفت و گو کنید که بهتر است ایشان اگر ناراحتی از رفتار خانوادیتان دارند در زمان مناسبی در احترام خودشان به انها بیان کنند و دیدگاه و نظرات آنها را بشنوند و در کنار این موراد بیان کنید که شما تنها مسئول رفتارهای خود می باشید و در این مسیر بهتر است یک دوره زوج درمانی را نیز ردیافت کنید تا دیدگاهای همسرتان و توقعاتشان مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم در این مسیر بسته به این موارد با افزایش آگاهی روابط زوجین و بررسی دیدگاها و توقعات مسیر بهتری را برای رشد زندگی مشترکتان طی کنیم.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,890 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 154 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در زوج درمانی توسط بهار۱۳۶۷
2 پاسخ 460 بازدید
0 پاسخ 101 بازدید
سوال شده مارس 6, 2019 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 119 بازدید
سوال شده نوامبر 28, 2018 در زوج درمانی توسط سعید
0 پاسخ 108 بازدید
سوال شده اوت 18, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
2 پاسخ 367 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
0 پاسخ 139 بازدید
سوال شده ژوئن 20, 2021 در مشاوره تلگرامی توسط Shamim ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 153 بازدید
...