مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه

283 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2020 در قبل از ازدواج توسط ...
من دختری هستم ۲۶ ساله . حدود دو سال پیش زمانی که دانشجوی فوق لیسانس بودم با آقایی آشنا شدم که ازدواج‌ کرده بودن و یک پسر داشتن اما در مراحل طلاق و .. بودند . با تمام مقاومت ها و بی محلیهای من , ایشون مصر به ازدواج و ادامه * آشنایی شدند. شش ماه پیش طلاق گرفتن و همسر سابقشون دوماه بعد ازدواج کرد و مهریه را تمام دریافت کردند و پسر ۷ ساله شون پیش مادرش میمونه. به مرور زمان با آشنایی بیشترو مشاهده اخلاقیات و رفتار اسشون من هم علاقه مند شدم اما همچنان با تمام مسائل ازدواج قبلیو فرزندشون و .. مشکل داشتم اما خب چون رفتارهای خوبی ازشون میدیدم و در طول این مدت تقریبا ب خوبی شناختمشون این مسایل رو چشم پوشی کردم. چند وقتی هست ک خوانواده شون پیگیر ازدواج و ... هستند. من هم با خونوادم در میون گذاشتم . پدرم منطقی توضیح دادن و موافقت و مخالفتشونو اعلام کردندو با اینکه براشون سخت بود اما گفتن اگر واقعا هم رو‌دوست داشته باشید ما هم پشتتونیم و میتونید با اینا کنار بیاید . اما مادرم به شدت مخالفت کردند و همه * حرفشون اینه که «ایشون مرده و بچه * هفت ساله داره. چرا تو ک میدونستی همونموقع کاتپنکردی و فردا پسفردا ازدواج میکنین همسر سابقش میاد تو زندگیتونو و ... یا چند صباح دیگه بچه ش میاد وارد زندگیتون میشه درحالیکه تو دختری و داری دکترا میخونی و .... بی شوهری ک بیداد نمیکنه اینهمه خواستگارای خوبتو رد میکنی به خاطر این! و ... » بیشترروی این موضوع تاکید دارن ک چرا هنوز طلاق نگرفته بود با تو ارتباط داشت؟ درحالیکه بی طرفانه بخوام بگم من ایشونو شناختم و هر مشکلی ک داشتن از مدتها قبل جدا از هم زندگی میکردن و ... . خلاصه کلام اینکه مادرم به شدت مخالفت کردند. من هم دوست ندارم اگر مدتی کسیو دلبسته * خودم کردم یا دلبستگی بینمون ایجاد شده به هم بخوره. یادمه قبل از طرح این مسائل حدود یکو نیم سالی بود که من میگفتم نه ولی ایشون همچنان پیگیر بودن و .. . و هرموقع ک راجع ب این دغدغه هام گفتم گفتن پسرشون با مادرش زندگی میکنه و مزاحنتی به ما نداره و .... از طرفی لازمه بگم بنده چند سال پیش بک نامزدی ناموفق داشتم کت حتی طرف مقابل رو هم نمیشناختم و تنها از طریق معرفی و .. این نامزدی برقرار شده بود. همچنین من تهران زندگی میکنم و دانشجو هستم. خانوادم در تبریز و این آقا در شیراز زندگی میکنن و مدت زیادیه که تصمیم دارن بیان تهران و قول دادن بعد از عید حتما بیان. و اگر بیاد باید دنبال یه کاری باشه تو تهران که این مسیله * دیگر مخالفت مادرم و البته پدرم هست. اصلا نمیدونم چیکارکنم . برگشتم ب نقطه * صفر دو سال پیش ک میگفتم نمیشه این کار و ایشون اصرار پشت اصرار که بذار منو بشناسی بعد و ... . همچنین مادرم میگه ما همچین چیزی تو فامیل نداشتیم و اگه کسی بدونه چی میشه و همینجوریش من از غصه * تو نمیتونم بخابم. تو الان تمیفهمی چارسال دیگه که دیدی زدزیر حرفشو بچه شو اورد تو خونه * تو یا خانومه اومد مدعی چیزی شد میفهمی من چی میگم و ... . نمیدونم چیکار کنم اگر امکان داره یه راهنمایی بکنید شاید مرهمی بشه به دل پراشوبم و راهنمایی برای تشخیص راه درست . پیشاپیش از وقتی که میگذارید ممنونم
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 13, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات هردوی شما قابل احترام می باشد اما بهتر است در احترام با دیدگاهای خودتان و خانوادیتان برخورد کنید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

در هر صورت نگرانی هایی که والدینتان بیان کرده اند از اهیمت برخوردار می باشد و شما در کنار احترام به احساسات خودتان نیاز است به این مسائل نیز توجه داشته باشید چون ممکن است در آینده نیاز باشد که ایشان از فرزندشان نگهداری کنند و یا نیاز است برای تصمیم گیری در مورد فرزندشان ارتباطاتی با همسر سابقشان داشته باشند و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت .

در کنار توجه به این مسائل بهتر است برای بررسی دقیق شرایط هردویتان و آشنایی بیشتر از توقعات و دیدگاها و مشکلات احتمالی مشاوره پیش از ازدواج دریافت کنید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

در مورد شرایط کاری ایشان نیز بهتر است در زمانی که اقدام به تصمیم گیری کامل کنید که ایشان به شرایط مد نظرشان رسیده باشند و تنها بر اساس یک صحبت نباشد تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,932 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 452 بازدید
1 پاسخ 71 بازدید
سوال شده Mar 28, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مجید
2 پاسخ 721 بازدید
2 پاسخ 341 بازدید
2 پاسخ 265 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در قبل از ازدواج توسط ناشناس
6 پاسخ 4,895 بازدید
سوال شده دسامبر 3, 2017 در قبل از ازدواج توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
1 پاسخ 630 بازدید
1 پاسخ 202 بازدید
1 پاسخ 173 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2021 در قبل از ازدواج توسط زینب
2 پاسخ 238 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...