مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک عجیب ۳ساله

148 بازدید
سوال شده فوریه 18, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Melika
سلام من مربی ۲تا۳ هستم به یه مشکلی برخوردم
یه پسر بچه هست که ۳ سالشه هوش بالایی هم داره همه چی رو هم میفهمه ولی تا چیزی بهش میگی یا کاری میخواد انجام بده میگه نه مثلا میگم نوبت نقاشی میگه نه میگم مامانت اومده دنبالت بری خونه یا میگم اومده ببره پارک میگه نه اولش فکر کردم خانوادش مشکل دارن و شاید تو خونه دعوایی هست که نمیره ولی با پدر مادرش که حرف زدم خیلی خانواده محترم و خوبی هم بودن و گفتن تاحالا یک بارم جلوش دعوا نکردیم
اما این بچه از همه چی میترسه خودشو جمع میکنه میگه نه حتی بهش جایزه و استیکر میدم نمیگیره میگه نه تنها چیزی که نه نمیاره کارتون دیدنه
مهد رو خیلی دوست داره میاد دیگه نمیره هی میگه نه ولی تومهدهم به کارابی که بابچه ها انجام میدم یا زمین بازی میریم میگه نه
چند بار سعی کردم که نقاشی بکشه تا ببینم از نظر روانشناسی نقاشی هاش چه معنی میده ولی میشنه به برگش نگا میکنه میگم چرا نکشیدی و... میگه ایناها دیگه خاله کشیدم .
واقعا بعضی موقع ها از رفتارش میترسم ‌.شاید از نظر علمی درست نباشه ولی یه رفتاری داره که تمام همکارا فکر میکنن این یه حالت جن زده شده به همه چی میگه نه از همه میترسه از مادرش میترسه الان بعد چهار روز غذا میخوره ولی روز اول که اومد مهد غذارو اومدم بدم بخوره یه نگاه به غذا کرد بعد زد زیر گریه نشست رو زمین پا هاشو بغل کرد حتی از غذا شم میترسید ولی الان مجبورا چون به کارتون علاقه داره حواسش پرت مشه با کارتون غذا میدیم
ساعت خواب مهد به سختی میخوابه توخواب همش عرق میکنه و یه حالتی مثل ناله داره انگار  همش تو فشاره    
پدر مادرش دکتر و روانشناس هم بردن ولی به نتیجه ای نرسیدن
ممنون میشم راهنماییم کنین
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 18, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای شاگردانتان قابل احترام می باشد اما اگر دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که اعتماد در این کودک پایین می باشد و تا زمانی که به اعتماد لازم نسبت به محیط نرسد ممکن است واکنش هایی چون جمع کردن بدن ، پاسخ نه ، احساس ترس و... داشته باشد .

بهتر است در اول از هرگونه برچسب زدن به این کودک خوداری کنید بهتر است به عنوان مربی مهد به مادر و یا پدر این کودک بیان کنید که بهتر است برای بررسی دقیق این مشکلات به صورت بازی درمانی و... و بررسی سبک رشد شناختی ، حرکیتی ، عاطفی و... به صورت حضوری او را به روان درمانگر تحلیلی کودکان ارجاع بدهند تا بتوانیم با بررسی مشکلات او در جهت بهبود رفتاری به او کمک کنیم.

شما نیز بهتر است از تمرکز مداوم بر رفتارهای او خوداری کنید اینگونه کودکان اگر متوجه نگاه و تمرکز شما شوند ممکن است عقب نشینی بیشتری داشته باشند می توانید به او بیان کنید که او نیز می تواند اگر مایل بود در بازی یا نقاشی شرکت کند و امکانات لازم را در اختیار او قرار بدهید و در کنار آن سعی کنید که از بازی های هیجانی در محیط استفاده کنید و حتی زیر چشمی نیز رفتار او را دنبال نکنید و اجازه بدهید او به اطمینان بیشتری برای حرکت به سمت شما داشته باشد .

علایق او را بشناسید از طریق خانواده و توجه در محیز مهد و سعی کنید در بازی ها از آن استفاده کنید .

این میزان کناره گیری در این سن می تواند نشان دهنده مشکلات اساسی باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد تا بتوانیم در همین سن به او جهت بهبود عملکرد کمک کنیم.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,317 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 752 بازدید
2 پاسخ 163 بازدید
2 پاسخ 296 بازدید
1 پاسخ 223 بازدید
2 پاسخ 200 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط افسرده
1 پاسخ 214 بازدید
3 پاسخ 139 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
1 پاسخ 146 بازدید
...