مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

احساس می کنم با بقیه متفاوتم

853 بازدید
سوال شده فوریه 25, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام. احساس می کنم مثل بقیه * اعضای فامیل و دوستام عمل نمیکنم و طرز فکرم متفاوت با دیگرانه. دختری هستم که از بچگی عاشق کتاب های علمی مربوط به بدن انسان بودم و خیلی علم دوست بودم واسه همین دبیرستان تجربی خوندم. ولی دانشگاه تربیت بدنی قبول شدم وحالا میبینم گرایشات و طرز فکر من یه طور دیگس ولی بقیه فقط دارن درمورد مسائل مزخرف روز، سیاست، خرید خونه و ازدواج حرف میزنند درحالی که علاقه * من به بحث های علمیه و متاسفانه ازین جهت خیلی از دوستام دبیرستان وقتی بحثای علمی میکردم مسخرم میکردن ولی بحث های خودشون از همه مسخره تر و مضخرف تره. دیگه از همه ناامید شدم و افسرده. دیگه کتابم نمیخونم و کسی نیس تو فامیل یا دوستان که مثله من علم دوست باشه و منو دوباره تشویق به کتاب خوندن بکنه به نظرتون من چیکار کنم؟
4 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 25, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات و علایق شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که روابط دوستی نیاز است در احترام به تفاوت ها ادامه یابد به این معنا که اگر شما بتوانید به علایق دیگران احترام بگذارید و دیگران نیز به علایق شما احرتام بگذارند روابط دوستی می تواند پایدار تر باشد و مشترکاتی در ان پیدا کنید که بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

بهتر است برای آشنایی با افرادی که علایق مشترک با شما داشته باشند در گروه و همایش و... شرکت کنید که به علایق شما نزدیکی دارد و شما اینگونه می تواند با افرادی در این زمینه ها آشنایی شوید اما دقت کنید که برای ادامه این مسیر نیاز است خود شما اشتیاق داشته باشید و تک بعدی نیز به آن توجه نکنید تا بتوانید در موراد مختلف رشد را طی کنید.
پاسخ داده شده می 8, 2022 توسط رهام
نمایش از نو می 8, 2022
سلام

من یه پسر ۱۹سالم
 از بچگی سرم تو کتابای علمی بدن انسان حیوانات طبیعت بود و دورم پر کتاب بود و چون مادرم دبیر راهنمایی بود برام کتاب از کتابخونه مدرسه میوورد و من یه هفته ای میخوندم و میدادم که ببره مدرسه،من کتابارو با ذوق میخوندم ،فعالیتا و تمرینای اون کتابارو انجام میدادم،خلاصه مطالبو یادداشت میکرد و تابستونا تا ۱۵سالگیم کلی خلاصه از مطالب علمی داشتم وعاشق مطالعه بودم جدا از کتاب های علمی ،شعر ،داستانی ایرانی و مجلات هم میخوندم و بچه باهوش و هوشمندی بودم حتی به همکلاسیام پیشنهاد کتاب میدادم و دوست داشتم اونام علم دوست باشن.
برای انتخاب رشته دبیرستان از علاقه زیادم به علوم زیست شناسی و شیمی رشتا تجربی اومدم ولی فهمیدم نظام آموزشی طوریه که میگه گوربابای کنجکاوی و ریزبینی فقط کنکور!!! من ناامید شده بودم چون بهم همه میگفتن کتاب علمی و تحقیقو ول کن بچسب کنکورت بعد علاقه مند شدم به روانشناسی و جامعه شناسی  که فرصتش هیچ وقت نشد وامسال مجبور به کنکور دادن مجدد شدم من همیشه با پسرای دیگه فرق داشتم و خیلی سرزنش شدم خیلی مسخرع شدم اما افتخار میکنم که خیلی کارای پوچو انجام ندادم من به چیزایی مثل  خوندن یه کتاب شعر با سبک متفاوت علاقه داشتم تا وقت گذرونی با یه دختر ،،همیشه با بقیه متفاوت بودم از بچگی من دنبال چرایی علم بودم و بچه ها دنبال خیلی خوب و ۲۰.خیلی وقتام سرزنشم میکردن که چرا فرق دارم باهاشون راهنمایی که بودم میگفتن که چرا گوشی نداری،از همه چی عقبی چرا دوس دختر نداری چرا با ما فلان جا نمیای.من خب الان خیلی بازندم! من باید بجای سفت چسبیدن به درس و کنار گذاشتن مطالعه و نقاشی ،اونارو ادامه میدادم.چون دنبال علایقم نرفتم باختم،من خیلی خلاق بودم همیشه دنبال ساختن یه چیز خفن با چند تا وسیله بدرد نخور بودم و ساعتها مشغول ساخت وسایل دستی خودم میشدم همیشه خلاقیتم باهام همراه بود اما هیچ وقت نمره ۲۰ ریاضی کمک حالم نشد!بنظر من ما با خلاقیت استعداد و علاقه زنده ایم
پاسخ داده شده می 17, 2023 توسط سید علی
من دقیقاً همین مشکل شما رو دارم و عاشق علم کوانتوم فیزیک مثل علم کنترل ذهن و کلی علم دیگه
پاسخ داده شده می 17, 2023 توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
منم مثل توام همه به فکر ازدواج و چرت و پرتن در حالی که من دوست دارم اپلای بگیرم برم خارج
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,038 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 125 بازدید
1 پاسخ 276 بازدید
2 پاسخ 71 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...