مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

maryam moini

44 بازدید
سوال شده فوریه 25, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام من مریم هستم

من در زمانی که با افراد مواجهه می شوم نمی دانم چطوری با دیگران صحبت کنیم و چطوری باهاشون ارتباط برقرار کنم فکر می کنم دیگران برداشت اشتباهی از حرفای من می کنند و یا اینکه اجازه نمی دهند من با آنها ارتباط برقرار کنم یعنی بخوام بیان کنم به نظرم دیگران منو دوست ندارند اصلا نمی دونم باید چطوری به سمت کسی برم همش افکاری وجود داره که فکر می کنم دیگران اصلا از بودن با من لذت نمی برند باید چیکار کنم .
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 25, 2020 توسط dehghan
سلام به شما دوست عزیز

دیدگاهای شما نسبت به خودتان در اول تاثیر زیادی بر عملکرد اجتماعی شما خواهد داشت و با سرزنش کردن خودتان ممکن است عملکرد اجتماعی شما کاهش بیشتری یابد و زمانی آموزه های روابط اجتماعی که در زیر برایتان بیان خواهم کرد به کارایی می رسند که شما از نظر روحی و شناخت خودتان در موقعیت مناسب تری قرار داشته باشید و این شناخت می تواند از طریق جلسات شناخت درمانی کسب شود.

در این مسیر یک سری افکار خودآیندمنفی وجود دارند که مشا نیز متن خود به ان اشاره کرده اید که باعث می شود که شما در مسیر ایجاد رابطه با مشکل مواجهه شوید افکار خودآیند منفی: دستم بلرزد و نتوانم آن را کنترل کنم ، آبرویم می رود و تمام اعتبارم از دست می رود. آنها دیگر مرا به عنوان رئیس قبول نخواهند داشت (همیشه برداشت اشتباهی از حرفهایم وجود دارد ، کسی میل به هم سخنی با من ندارد و...)

در کنار این موراد دقت کنید یک سری خطاهای شناختی نیز وجود دارد که باعث می شود که شما نتوانید در روابط عملکرد لازم را داشته باشید که از مهم ترین این خطاهای شناختی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تفکر همه یا هیچ: به جای اینکه یک موقعیت را به صورت یک پیوستار ببینید، آن را به شکل دو قطب متضاد می بینید. مثلا اگر من موفق نشوم کاملا شکست خورده هستم.
دارای دیدگاه فوریه 25, 2020 توسط dehghan
فاجعه سازی: شما آینده را به صورت منفی پیش بینی می کنید بدون اینکه سایر پیامدهای محتمل تر را در نظر بگیرید. مثال: من خیلی آشفته خواهم شد. قادر به انجام هیچ کاری نخواهم بود.
بی اعتبار کردن یا دست کم گرفتن جنبه های مثبت: شما به طور غیر منطقی به خودتان می گویید که تجارب و رفتارهای مثبتتان به حساب نمی آیند. مثال: من پروژه را خوب انجام دادم اما این بدان معنا نیست که با کفایت هستم، من فقط شانس آوردم.
استدلال هیجانی: شما فکر می کنید چیزی درست است، چون قویا آن را حس می کنید و یا از شواهد مخالف چشم پوشی می کنید یا آنها را بی اهمیت می شمرید. مثال: می دانم خیلی از وظایف کاری ام را درست انجام می دهم، اما هنوز احساس می کنم که یک شکست خورده هستم.
برچسب زدن: شما یک برچسب کلی و ثابت به خودتان یا دیگران می زنید، بی آنکه در نظر بگیرید که ممکن است شواهد به طور منطقی تر دلالت بر یک نتیجه کمتر فاجعه بار بکنند. مثال: من یک بازنده هستم. او آدم خوبی نیست.
ذهن خوانی: شما باور دارید از فکر بقیه خبر دارید، بی آن که سایر احتمالات را در نظر بگیرید. مثال: او فکر می کند که من ابتدایی ترین چیزها را هم در مورد این پروژه نمی دانم.
تعمیم بیش از حد:  شما یک نتیجه کلی و قطعی منفی می گیرید که فراتر از موقعیت های فعلی تعمیم می یابد. مثال: چون در قرار ملاقات احساس راحتی نمی کردم پس شرایط لازم برای دوست پیدا کردن را ندارم.
شخصی سازی: شما اعتقاد دارید که بقیه به خاطر دل خوری از شما رفتار منفی دارند بدون اینکه علل محتمل تر را در نظر بگیرید. مثال : تعمیر کار با من سرسنگین است پس حتما من کاری بدی انجام داده ام.
دقت کنید که در دوره شناخت درمانی به شما کمک می کنیم افکار خودآیند منفی و خطاهای شناختی خود را بشناسید و با آموزش های مهارت ها بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید
یک سری راهکارهای کلی برای ایجاد ارتباط بهتر با اطرافیان وجود دارد که در صورت شناخت بیشتر خودتان و ویژگی های فردی می تواند به شما در ارتباط کمک کند:
در معاشرت باید با روی گشاده و نرمی و مهربانی با همه رفتار نمود و تندخویی با هرکس که باشد بد است. اگر خود را در سطح دیگران قرار دهیم و از زبان آنها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده کنیم، اغلب به نتایج دلخواه می رسیم و با دیگران در سطح خود آنها ظاهر شدن همان برقراری ارتباط مؤثر می باشد. بعضی ها گمان می کنند که ارتباط فقط شامل حرف زدن، نوشتن و یا بحث کردن است، اینها از عناصر مهم ارتباطی هستند ولی در واقع ارتباط را رفتاری می گوییم که پیامی در خود دارد که توسط طرف مقابل ما درک می شود؛ خواه شفاهی باشد یا غیر شفاهی، آگاهانه یا ناآگاهانه، عمدی و…. ولی اگر ادراک شود، جنبه پیام ارتباطی پیدا می کند و همین عدم درک پیام، رابطه را مختل و نارسا می سازد. ارتباطات عامل و منشاء بسیاری از شادی ها، غصه ها و رنج های زندگی هستند.
سعی کنید در روابط اولیه از درخواست خودرای کنید چون ممکن است با برداشت اشتباه فرد مقابل همراه شود.
حفظ احترام در روابط از اهمیت زیادی در روابط برخوردار می باشد . علت توهین احساس منفی متراکم شده است. یعنی نتوانسته ایم احساسات منفی را به طرز صحیحی ابراز کنیم
قتی به دنبال روابط صمیمی هستیم، باید برای آن سرمایه گذاری کنیم. یک راه سرمایه گذای خلق تجربه های لذت بخش و مشترک است.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,014 کاربر

سوال مشابهی یافت نشد
...