مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق و افسردگی

175 بازدید
سوال شده فوریه 28, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط حسین
سلام. پسرم، 16 ساله

من تا به حال رابطه ای با جنس مخالف و رابطه * عاطفی نداشتم، ولی حدود دو سه هفته پیش، تو اینستاگرام پیج یک دختری رو دیدم و از موقع تا به حال دیگه حال عادی ندارم، با خودم میگفتم احتمالا زودگذره و بعد یه مدتی درست میشه، ولی اینطور نشد،          دیگه انگیزه ای برای درس خوندن ندارم، علاقه هایی که قبلا داشتم رو از دست دادم (مثلا به بازی های رایانه ای خیلی علاقه داشتم ولی الان دیگه مثل گذشته نیستم)، من درسم خوب بود ولی بعد از دیدن اون دختر تو اینستاگرام درسم به شدت افت کرده

دوبارهم شروع کردم که فراموشش کنم ولی باز خوابشو دیدم و بازهم به روال قبلی برگشتم، فراموش کردنش برام غیر ممکن شده

اگه میشه کمکم کنید، چون اینطوری هم دارم به خودم صدمه میزنم هم خوانوادم

و اینرو بگم که اون دختر منو نمیشناسه یعنی نمیدونه من بهش علاقه دارم...
من توقع ندارم که الان باهاش رابطه داشته باشم،، چون درک میکنم شرایط سنی رو...  ولی میخوام بتونم دوباره انگیزه داشته باشم برای درس خوندن و...
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 28, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

توجه شما به جنس مخالف در این سن و داشتن خیالپردازی کاملا طبیعی می باشد اما دقت کنید که در زمان فعلی بهتر است از مبارزه با این احساس خوداری کنید و سعی کنید با درک و احترام با احساس خود برخورد کنید در کنار اینکه شرایط سنی خود را نیز درک کنید تا بتوانید بر مبنای شناخت به مسیری که دارید ادامه بدهید .

همانطور که خودتان بیان کردید فردی در دنیای مجازی که شما شناختی از او ندارید و ان فرد نیز شناختی از شما ندارد و تنها بر مبنای خیالپردازی و تمرکز بر رفتارها و عکس و ... شما یک سری احساس را به وجود آورده اید که می تواند بر تمرکز شما تاثیر بگذارد چون تمرکز زیادی را بر این موضوع گذاشته اید.

بهتر است سعی کنید با کاهش عوامل تحریک کننده این احساس مانند رفتن به اینستا و در کنار آن داشتن برنامه مشخص برای درس خواند و بازی و... میزان تمرکز خود را بر این موضوع کاهش بدهید تاب توانید نتیجه گیری بهتری دشاته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,856 کاربر

سوالات مشابه
6 پاسخ 497 بازدید
1 پاسخ 348 بازدید
2 پاسخ 305 بازدید
1 پاسخ 257 بازدید
1 پاسخ 224 بازدید
...