مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بعد طلاقم دوباره خودارضایی میکنم

901 بازدید
سوال شده Mar 1, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط safa
سلام.
خانمی هستم ۲۹ سالمه. از کودکی ۹ سالگی دچار عادت زشت خودارضایی شدم. اون موقع نمی دونستم چیه ولی تو دوران تعطیلی مدرسه خودارضایی میکردم. زمانی که استرس ها برداشته میشد و امتحاناتم تمام میشد یا تعطیلات عید. تا ۱۷ سالگی ادامه داشت تا این که متوجه شدم این کار اشتباهه. توبه کردم اما دوباره شکستم. کم تر شد ولی باز هم بود. اما بعد از ۲۰ سالگی شاید سالیانه دو سه بار بیام سمتش اونم اگر فشار روحی روی من باشه و هر موقع هم میاد سراغم حدود پنج شش بار پشت سر هم خودارضایی میکنم. من یک بار ازدواج کردم و طلاق گرفتم. بعد طلاقم هر موقع به شوهر سابقم و طلاقم فکر میکنم به شدت استرسی میشم و از روی استرس و فشار روحی میرم سمت خودارضایی‌‌.موقع خودارضایی شوهر سابقمو تصور میکنم. او خیلی گرم بود. و اون خیلی بهم لذت میداد. خسته شدم. داره سنم بالاتر میره اما همه زندگیم را مختل کرده. کمکم کنید چکار کنم؟ اراده ام ضعیف شده برای ترک. بارها توبه کردم. اما نشد.
چطوری عوارضشو از بین ببرم. چطوری از رنج بعد طلاق رها بشم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 1, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات و نیازهای جنسی شما قابل احترام می باشد و اینکه شما نیاز جنسی را تجربه کنید کاملا طبیعی می باشد اما دقت داشته باشید که خودارضایی با شرایط روحی ارتباط نزدیکی دارد و می تواند هم شرایط روحی را با مشکلات بیشتری همانطور که در پایین توضیح خواهم داد روبرو کند و هم اینکه برعکس باشد و شرایط روحی شما تاثیر زیادی بر افزایش خودارضایی داشته باشد .

در خودارضایی تمام وجود فرد (در عين وحدت و يك پارچگي) بايد دو پاره شود يكي ارضا شونده و ديگري تحريك كننده و اين دو پاره شدن و تناقض در نقش ‌ها از نظر روان ‌شناختي آسيب جدي به روان انسان‌ مي‌زند از جمله اختلال در سيستم توجه و تمركز و در مراتب بالاتر به توهم ، احساس گناه و.. منجر كرده و فرد را دچار انواع و اقسام آشفتگي هاي روحي و اختلالات رواني از جمله اختلالات اضطرابي و افسردگی مي‌نمايد.
از طرف ديگر، خودارضايي به شدت آستانه تحريك را پايين مي آورد و باعث مي شود كه فرد در اثر اندك محرّك واقعي يا تخيلي، تحريك جنسي شود كه چون بدن هميشه در همراهي خود فرد است و باعث لذت بردن و تامين كننده نياز جنسي خود مي گردد، كم كم بدن در يك حالت تحريك جنسي دائمي قرار مي گيرد كه اين حالت خود موجب اضطراب دائمي فرد مي شود و در تشديد آن مؤثر است و می تواند در بلند مدت بر روابط جنسی دو نفره نیز تاثیر منفی داشته باشد و فرد بدون تصور خود و یا نوعی خودارضایی به نقطه اوج و یا ارضا شدن نرسد .
علاوه بر اين، پديده خودارضايي، به تدريج عوارض نامطلوب، پيامدهاي منفي و آسيب هاي بعضاً جبران ناپذير خود را در فرد مبتلا آشكار مي سازد و فرد مجبور است در شبانه روز با اين گونه آسيب ها و عوارض منفي روبرو گردد و با مشكلات آن بسازد و مدارا كند همين مسئله، در ايجاد و تشديد اضطراب نقش مهمي ايفا مي كند و فرد عموما با کاهش عملکرد مواجهه می شود چون تمام تمرکز خود بر این موضوع و احساساتی می باشد که تجربه می کند.
با توجه به اين توضيحات، معلوم مي گردد كه هم اضطراب در پيدايش و تشديد خودارضايي نقش دارد و هم خودارضايي باعث پيدايش و تشديد اضطراب  و افسردگی فزاينده مي گردد بنابراين، رابطه بين اضطراب ، افسردگی و خودارضايي كاملاً دو طرفه است.

در این مسیر بهتر است به صورت حضوری یک دوره شناخت درمانی و یا روان درمانی را تجربه کنید تا بتوانیم شرایط روحی شما را مورد برسی قرار بدهیم و با بهبود شرایط روحی و کاهش عوامل تحریک کنند و داشتن برنامه برای زندگی خود که در آن به علایق دیگراتان نیز توجه شود می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
پاسخ داده شده Mar 19, 2020 توسط میثم
سلام وقت بخیر ، شما یک فرد کاملا سالم و با نیاز طبیعی جنسی هستید که خداوند این موهبت رو درونتون قرار داده جهت لذت بردن از جنس مخالف و همچنین جهت فرزند آوری . هر چه به جمله هاتون نگاه کردم ایراد روانی در شما مشاهده نکردم جزء یه مطلب . شما خودتون برای خودتون مسئله درست کردید . نیاز به سکس یه امر بسیار طبیعی است که وقتی شریک جنسی وجود داشته باشه ، انسان با شریکش این نیاز رو برطرف میکنه و وقتی هم که شریکی وجود نداره ، انسان با خودارضایی به این نیاز پاسخ میده . با خودتون دوست باشید . قول میدم بارها تلاش کردید خودارضایی رو ترک کنید ولی نتوانستید . چرا ؟ چون اشتباه میکنید . خودارضایی اصلا ترک کردنی نیست بلکه شما باید کاملا از این کار لذت ببرید و اون رو دوس داشته باشید . چون نیازته عزیز . عبارت توبه کردن شما رو اصلا درک نمیکنم . مثل این میمونه که من بگم دیشب غذا خوردم و الان کاملا از عملم پشیمونم و الان توبه میکنم !!! خواهش میکنم با خودتون رفیق بشین و از زندگی لذت ببرید و هر از گاهی هم با لذت تمام خودارضایی کنید . بعد از خودارضایی غذای مقوی بخورید تا انرژی از دست رفته رو سریع جبران کنید و ضعف و رخوت بهتون دست نده . حتما هم به فکر یه شریک جنسی سالم برای خودتون باشید . البته اگه مطمئنید که انسان هستید !!! و یه موجود فضاییه بدون نیاز جنسی نیستید . موفق و موید باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,007 سوال

27,681 پاسخ

29,269 دیدگاه

2,472 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 389 بازدید
1 پاسخ 489 بازدید
سوال شده Mar 27, 2021 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط دختر تنها
3 پاسخ 905 بازدید
1 پاسخ 307 بازدید
1 پاسخ 206 بازدید
1 پاسخ 332 بازدید
1 پاسخ 225 بازدید
سوال شده می 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ۰۰۰۰ ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 820 بازدید
...