مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دو دلی در ازدواج

108 بازدید
سوال شده Mar 2, 2020 در قبل از ازدواج توسط Mohammad00
سلام وقتتون بخیر . من محمدم ۲۷ سالمه از تهران حدودیک سال پیش به دختر خانومی علاقه مند شدم و از اون موقع به با هم در ارتباط بودیم و ظاهرا بهم علاقه مندیم و من میخواستم امسال اقدام کنم برای خواستگاری ولی یه مشکل وجود داره اونم اینه که ما با هم از همون اول راجب شرایطمون و خواسته هامون از هم دیگه حرف زدیم و به تفاهم رسیدیم و من خواسته ام از ایشون این بود که حجابشونو رعایت کنن چون هم خودم بشخصه با این موضوع بشدت مشکل دارم هم خونواده ام و ایشونم قبول کردن ولی تو طول این مدت تغییری ایجاد نشده و الانم وقتی که راجبش حرف میزنیم قبول میکنن که باشه انجام میدم ولی خیلی ازین موضوع ناراحت میشه و یه حسی بهم میگه هیچوقت قرار نیست ایشون عوض بشه الان بدلیل اینکه بهم وابسته ایم و واقعا حس میکنم با هم از لحاظ خانواده،اخلاق و ... تفاهم داریم دوست ندارم این رابطه رو فقط واسه این بهم بزنم خصوصا اینکه ایشونم خیلی بمن ابراز عشق و علاقه میکنه اما خب واقعا من نمیتونم رو این موضوع کوتاه بیام چون چندین بار با هم حرف زدیم و من تا جای ممکن شرایطو راحتتر کردم واسش اما دیگه بیشتر ازین نمیتونم . بنظر شما اگه الان ما با هم ازدواج کنیم امکانش هست که بعد از اون بتونم تغییرش بدم ؟ اگه ازدواج کنیم به مشکل بر نمیخوریم؟ و در آخر و مهم تر از همه اینکه میخوام بدونم دوست داشتن ایشون واقعیه یا فقط بهم وابسته شده چون اگه واقعا دوسم داشت کاری نمیکرد که من ناراحت بشم. مرسی از شما بابت صبر و حوصله ای که واسه خوندن پیامم به خرج دادید در پناه حق
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 2, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

علایق شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که بهتر بود در اول به ظاهر ایشان توجه بیشتری می کردید چون در این سن تغییر دادن پوشش و ظاهر فرد می تواند هم برای خود فرد خوشاسند نباشد از اینکه مورد پذیرش فرد مقابل نیست و هم اینکه هویت او را می خواهید تغییر بدهید و هم برای شما با نگرانی هایی چون نگرانی های فعلی ایجاد کند .

بهتر است در این زمینه تغییر در پوشش در صورتی انجام بگیرد که خود فرد تمایل داشته باشد و نه بخاطر جلب توجه شما و یا مورد پذیرش بودن در این صورت ممکن است دوام زیادی نیاورد و یا اگر هم دوامی داشته باشد با رضایت فرد نباشد و همیشه یک احساس ناخوشایند را در این زمینه دنبال کند که می تواند بر زندگی مشترک تاثیر گذار باشد .

در مورد دست داشتن ایشان نیز نمی توان نظری بیان کرد وقتی ایشان علاقه خود را بیان می کنند و به رابطه ادامه می دهند این به معنای وجود علاقه می باشد اما اینکه ایشان به شما وابسته شده اند در هر صورت هر رابطه طولانی مدتی می تواند وابستگی ایجاد کند و بهتر است در این مسیر قبل از وارد شدن به مراحل خواستگاری و... مشاوره پیش از ازدواج را دریافت کنید تا بتوانیم در این زمینه به شما و ایشان کمک کنیم تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

چون اگر ایشان تنها بخاطر ترس از دست دادن شما بخواهند این تغییر را ایجاد کنند بدون مورد پذیرش بودن برای خودشان امکان مشکلات وجود دارد و همچنین اینکه پوشش افراد می تواند نشان دهنده باورای دینی و اجتماعی آنها نیز باشد به همین دلیل نیاز است این تفاوت ها بررسی دقیق تر شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
دارای دیدگاه Mar 2, 2020 توسط Mohammad00
خیلی ممنون ولی خب راجب اون قسمت دوست داشتن باید عرض کنم اگه کسی واقعا ینفرو دوست داشته باشه اینکه یکم خودشو تغییر بده کار سختی نیستش چون منم توی این مدت همین کارو متقابلا توی زمینه هایی که بنظر ایشون ناپسند بود انجام دادم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,341 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 322 بازدید
2 پاسخ 256 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 156 بازدید
1 پاسخ 431 بازدید
2 پاسخ 636 بازدید
سوال شده دسامبر 18, 2017 در قبل از ازدواج توسط سام
1 پاسخ 941 بازدید
1 پاسخ 124 بازدید
سوال شده ژوئیه 14, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط مهتاب
2 پاسخ 381 بازدید
1 پاسخ 392 بازدید
...