مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همسر نمازنخوان

134 بازدید
سوال شده Mar 4, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بلاتکلیف
سلام خسته نباشید. من ۳۳ ساله هستم. دو سال پیش آقا پسری به خواستگاری من آمدند که مدیر دارالقران هستند. ایشان سه جزء از قرآن هم حفظ هستند. و مربی حفظ قرآن در سطح عالی هستند به صورتی که دانش آموزانش مقام های کشوری هم کسب کردند. ایشان زمانی که به خواستگاری من آمدند خیلی مذهبی بودند و هم نشان می دادند نماز قضا نداشتند اهل نماز اول وقت، گاهی نماز شب و ....  هم بودند اما به یکباره و بعد ازدواج کم کم نمازشان ترک شده است و اصلا نماز نمی خوانند. البته این عادت به نماز نخواندن به خاطر جنب شدن بعد ازدواج و این که زیاد حوصله حمام رفتن نداشتند به وجود آمده. قابل ذکر است که من یک دختر مذهبی و معتقدی هستم و تا جایی که در توانم هست واجبات مذهبی ام ترک نخواهد شد و نشده است. در مورد ایشان هم هر چه به زبان خوش ایشان را امر به معروف می کنم و نهی از منکر می نمایم هیچ فایده ندارد. حتی بچه دار نشدنم هم به این قضیه ربط داده ام فایده ندارد. الان که بعد از دو سال و کلی نذر بچه دار شده ام باز هم گفته ام هر بلایی سر بچه ام بیاید تقصیر تو و نماز نخواندن تو هست. می گوید می خوانم ولی باز هم اهمیت نمی دهد. آیا بااو سخت برخورد کرده و دعوا کنم ؟ آیا در این زمینه چیزی بر گردن من هست؟ لازم به ذکر است که خانواده ایشان هم پر جمعیت هستند و به جز دو نفر از خانواده شأن بقیه نماز نمی خوانند به خاطر همین نظر رحمت خدا هم از خانواده اش برگشته و مشکلات زیادی دارند که البته علت آن را اوضاع بد اقتصادی مملکت می دانند که از نظر من دلیلش همان نمازنخوانندنشان هست.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 5, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد که شما با شرایطی خلاف آنچه به شما گفته اند روبرو شده اید و این می تواند برای شما از نظر روحی با فشار زیادی همراه باشد اما دقت کنید که ایشان از نظر عملم به احکام دینی به نظر می رسد در سطحی می باشند که واجبات خود را بدانند و اینکه شما نی زامر به معروف و نهی از منکر خود را انجام داده اید و در این مسیر به نظر نمی رسد وظیفه دیگری بر عهده شما باشد .

اما بهتر است دقت کنید که خداوند به نماز و عبادات ما احتیاجی ندارد که در صورت دریافت نکردن آن بخواهد به شما یا فرزندتان و... آسیب وارد کند بهتر است سعی کنید این افکار وسواسی را از خودتان دور کنید تا بتوانید در مسیر اینکه یک الگوی مناسب باشید به همسرتان نیز کمک کنید تا مسیر درست را بازیابی کنند و بتوانید باهم مسیر بهتری را طی کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,294 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 384 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2018 در مشاوره مذهبی توسط فاطی
1 پاسخ 235 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره مذهبی توسط فاطی
1 پاسخ 249 بازدید
سوال شده اوت 5, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
5 پاسخ 165 بازدید
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده اکتبر 6, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 194 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 92 بازدید
0 پاسخ 140 بازدید
سوال شده اوت 23, 2020 در مشاوره مذهبی توسط نازنین
3 پاسخ 389 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2020 در مشاوره مذهبی توسط ملیکا
...