مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با توجه به سن، شرایط مالی و عدم اعتماد به نفس چجوری ازدواج کنم؟

279 بازدید
سوال شده Mar 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط pouriya
سلام خسته نباشید
من پوریا هستم، در حال حاضر ۲۸ سالمه، ساکن تهران هستم، سربازم
خوشبختانه یا متاسفانه تا الان مشغول به کار بودم اما الان به خاطر خدمت سربازی برام مقدور نیست که شغل داشته باشم و از نظر زمانی کاملا محدود هستم.
دو سال هست که با هیچ دختری حتی ارتباط اجتماعی نداشتم و دغدغه های زیادی زندگیم رو درگیر خودش کرده.
اما مسلماً توی این سن آدم نیاز شدید به ازدواج و فرار از بلاتکلیفی پیدا می‌کنه. نه از نظر نیاز جنسی که بحث من اصلا این نیست
فقط همین احساس نیاز به تشکیل خانواده مد نظرم هست
لذا که همه از نظر احساسی نیازهایی دارن، و من قبل از این دو سال هم از نظری مالی اوکی بودم هم از نظر زمانی هم از نظر اعتماد به نفس و ...
درخواست کمک دارم جهت این‌که نسبت به شرایط فعلی جامعه که ازدواج دیوونگی محسوب می‌شه، من می‌خوام خودم رو محک بزنم و شدیداً به ازدواج فکر میکنم با همه سختی هایش
یه نفر از دوستان خواهرم هستن که مورد پسند من هم واقع شده اما هیچ جوری نتونستم باهاش ارتباط احساسی برقرار کنم و از ارتباط کوتاه کلامی که طی چند روز باهاش داشتم بهم گفت اگه هدفت ازدواجه بیا جلو بعد احساس خرج می‌کنم (البته نه این وضوح اما منظورش همین بود) و من اینجوری کمی سرد شدم و الاایهال نتونستم شناخت لازم رو ازش پیدا کنم، چرا که نسبت به سنی که الان دارم ترجیح میدم طرف مقابلم رو کامل بشناسم از لحاظ احساسی از لحاظ اخلاقی از لحاظ جنسی از لحاظ ارتباطی و .... بعد به ازدواج ختمش کنم.
الان کمکی که از شما دارم اینه که با توجه به همه این موارد و اینکه در حال حاضر من توی ارتباط گرفتن خیلی ضعیف تر از قبل هستم و زمان کمتری دارم و از نظر مالی ضعیف هستم و سنی که دارم، من رو راهنمایی کنید
بسیار ممنونم از وقتی که می‌ذارید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 9, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تمایل شما رد این سن به تشکیل زندگی مشترک کاملا طبیعی و قابل درک می باشد اما دقت کنید اینکه شما بخواهید همه چیز را قبل از ازدواج تجربه کنید هم برای خودتان می تواند آسیب زا باشد و هم فرد مقابلتان و اینکه فرد به نیازهای احساسی و جنسی و.. شما و خودش در دوران دوستی پاسخ بدهد به امید اینکه اگر مورد رضایت بود وارد رابطه ازدواج می شوید می تواند برای هردوی شما آسیب زا باشد .

بهتر است سعی کنید که بر مبنای شناختی که از فرد مقابلتان دارید و یک دروه شناخت بیشتر تحت نظر خانواده ها و همچنین دریافت مشاوره پیش از ازدواج در این مسیر اقدام کنید تا بتوانید تصمیم گیر بهتری داشته باشید .

داشتن رابطه عاطفی و جنسی می تواند برای هردو فرد ایجاد وابستگی زیادی کند که تاثیر زیادی بر تصمیم گیری هردوی شما خواهد داشت .

بهتر است سعی کنید که شرایط بیرونی و درونی خود را با احترام مورد بررسی قرار بدهید و از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط بیرونی و درونی تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,825 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,517 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 172 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ماهنور
1 پاسخ 392 بازدید
3 پاسخ 520 بازدید
2 پاسخ 490 بازدید
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده نوامبر 25, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 110 بازدید
سوال شده نوامبر 25, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 290 بازدید
سوال شده مارس 25, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط پوریا
2 پاسخ 271 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط سپیدار
2 پاسخ 170 بازدید
سوال شده ژان 6, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط تکین
...