مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ایا تو 31 روز میشه تیزهوشان قبول شد ؟؟؟؟؟؟؟

126 بازدید
سوال شده Mar 10, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط haniii حرفه ای (320 امتیاز)
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 12, 2020 توسط بی نام
سلام
بله امکانش هست و به خود فرد بستگی داره اما دوست دارم این رو بعنوان کسی که این راه رو امتحان کرده بهتون بگم
تیزهوشان فقط برای افرادی مناسبه که توی زندگیشون بجز درس به چیزی فکر نمیکنن و اون درس رو فقط با هدف قبولی پزشکی میخونن،پس اگه شما زندگی داشته باشی که مثلا ورزش یا موسیقی یا هرکار دیگه ای رو بخوای در کنار مدرسه رفتن انجام بدی به هیچ وجه نمیتونی اون کارهارو ادامه بدی و محیط این مدارس جوری هست که به شکلی انرژی آدم رو به کلی میگیره و هر روز فقط با خودت فکر میکنی همین که زنده موندم و اخراجم نکردن برام کافیه. سه سال راهنمایی وقتی بچه های مدارس عادی میتونن به زندگی خودشون برسن بچه های تیزهوشان باید کتاب های وزارتی ، تکمیلی،جزوه معلم ها ، یک کتاب کمک آموزشی و مطالبی که برای مقطع دبیرستان هست رو پاس بشن و کافیه حتی یکبار یه نمره * کمتر از نوزده داشته باشی ....
من مدارس پسرونه رو نمیدونم اما توی مدرسه ای که خودم هستم، به جرأت میتونم بگم که هیچ کسی سالم نیست، از بچه هایی که سه سال راهنمایی تحت فشار شدید تا اینجا اومدن تقریبا همه رشته تجربی رفتن و اونایی هم که نرفتن مطمئنم که هر روز تحقیر میشن و هرچی زحمت و سختی کشیدن عملا هیچی حساب نمیشه چون تا وقتی تجربی نرفته باشی با بچه های مدارس عادی هم سطح هستی.
خیلی ها دچار اضطراب شدید میشن،خیلی بیشتر از اونها هم دچار افسردگی.من از روزی که از پایه شیشم وارد تیزهوشان شدم تا حالا در طول هیچ سال تحصیلی راحت نخوابیدم، برای مدت زیادی دارو مصرف میکردم و مدت طولانی تر بخاطر استرس زیاد تمام بدنم میلرزید . نمیدونم مشکل دقیقا کجاست، شاید وقتی آدم برای یه هدف خیلی زیاد تلاش میکنی و بعدا بهش میرسی متوجه میشی که اون چیزی نبوده که میخواستی. بهرحال، بچه های هم دوره * من اگه رتبه * خوبی توی کنکور نداشته باشن تقریبا هیچ چیز دیگه ای  توی زندگیشون ندارن چون از سن کمی با این باور رشد کردیم که نمره مهمه و اگه نمره * خوبی نیاریم یا تیزهوشان رو از دست بدیم در اصل زندگی هامون رو از دست دادیم.
درس حفظ کردن و تست زدن کار چند هفته یا چند ماهه،اگه کسی واقعا تلاش بکنه امکان قبولی براش هست اما این رو هم در نظر بگیرین که "اگه قبول شدم و چند سال گذشت،بعدش چی؟" اگه از همین الان مطمئن هستین که هدف زندگیتون پزشکیه و بخاطرش حاضر هستین خود اون زندگی رو فدا بکنین،اگه بجز درس خوندن چیزی خوشحالتون نمیکنه،اگه میدونین با تحقیر و فشار معلم ها واقعا بهتون ضربه ای نمیخوره و تحمل اضطراب و استرس رو دارین همین امروز تا روزی که آزمون برای شما تعیین میشه ، بیست و چهار ساعته درسهارو بخونین،با مدرسه پیش نرین و کتابهارو خودتون بخونین،اول حداقل یدونه کتاب تست جامع که از همه * درسها تست داره کار بکنین و بعد با کرونومتر روی سرعت تست ها کار کنین،اگه توی درسی مثل ریاضی ضعیف هستین باید اونقدر خونده باشین که مطمئن بشین توی آزمون بقیه * درسها درصد بالایی دارن،و در آخر سوالات هوش تحلیلی رو هم فراموش نکنین.
 امیدوارم تصمیم درستی بگیرین!
دارای دیدگاه سپتامبر 16, 2020 توسط بی نام
منم خودم توم دارس تیزهوشان چهارمین سال تحصیلی رو دارم میگذرونم ولی به نظر من میشه جز درس به چیزای دیگه هم فکر کرد.دبیران تدریس میکنند .کسی که پزشکی بخواد در حد پزشکی میخونه کسی هم که به علوم ازمایشگاهی رضایت میده همون قدر تلاش میکنه.مدرسه سطح بالایی هست ولی در اخر به تلاش اون فرد بستگی داره!
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,514 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 330 بازدید
1 پاسخ 83 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
0 پاسخ 196 بازدید
سوال شده ژان 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط رضا خوارزمی خراسانی
1 پاسخ 274 بازدید
سوال شده ژان 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط رضا خوارزمی خراسانی
1 پاسخ 123 بازدید
2 پاسخ 7,675 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...