مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق دوران نوجوانی و غم اون

549 بازدید
سوال شده Mar 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Madmj ممتاز (120 امتیاز)
سلام من ۱۵ سالمه عاشق یه دختری شدم که تمام زندگیمه من یه مدت این حس رو پنهان کردم ولی یه روز دلمو زدم به دریا حسمو نسبت بهش گفتم اون بعضی وقتا خوب بود ولی بعضی وقتا با حرف هاش منو میرنجوند بهم میگفت ازت متنفرم اینجور چیزا من الان نزدیک ۳ ماهه تمام زندگیم شده اشک شبانه دارم میمیرم از عشقش ولی اون منو دوست نداره لطفا کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم الانم که دارم این متن رو می نویسم بغضم گرفته لطفا کمکم کنید با این مسئله کنار بیام
3 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 18, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که شما در سن نوجوانی قرار دارید و این خانم نیز در همین حدود سنی قرار دارد که تصمیم گیری در مورد این روابط بیشتر بر پایه هیجان می باشد چه در مورد ایشان که نظرشان عوض می شود و چه شما که شدت زیادی هیجان نشان می دهید  .

دقت کنید که اینگونه روابط در این سنین دوام زیادی ندارد و می تواند برای هردوی شما آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد پس بهتر است در کنار احترامی که برای احساسات خود قائل هستید شرایط سنیتان را نیز مد نظر داشته باشید و تصمیم گیری در مورد این مضووعات را به آینده در شرایط سنی بالاتر و داشتن رشد اجتماعی ، اقتصادی، هیجانی و... قرار بدهید تا بتوانید یک رابطه هدفمند را تجربه کنید که ثبات بیشتری بر مبنای شناخت در ان وجود داشته باشد .
پاسخ داده شده می 1, 2023 توسط بی نام
سلام، متاسفانه عشق یکطرفه بسیار دردناک است و همیشه آسان نیست که با آن کنار بیایید. اما این مسئله به هیچ وجه به معنای پایان دنیای شما نیست. شما هنوز جوان هستید و زندگی شما بسیار طولانی است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که خودتان را به چالش بکشید و به دنبال رشد شخصی خود بروید.

اما چگونه؟ ابتدا، سعی کنید فضایی برای خودتان ایجاد کنید که از این دختر دور باشید. اگر می توانید، به دوستان خود بگویید که حرف زدن درباره او را قطع کنند. سپس، به دنبال فعالیت های جدید و جذاب برای خود بگردید. این می تواند هر چیزی از ورزش گرفته تا هنر و یا هر چیز دیگری باشد که شما را شاد می کند.

همچنین، به دنبال یک هدف در زندگی خود بگردید. این می تواند یک شغل، تحصیلات بالاتر، یا حتی فعالیت های اجتماعی باشد. در نهایت، به دنبال دوستان جدید بگردید که با شما ارتباط برقرار کنند و شما را در زندگی خود حمایت کنند.

به عبارت دیگر، سعی کنید زندگی خود را از همه جوانب تحریک کنید و به دنبال چیزهایی بگردید که شما را شاد و موفق می کنند. در نهایت، عشق یکطرفه ممکن است دردناک باشد، اما شما همچنان می توانید زندگی خود را بهتر کنید و به دنبال رویاهای خود بروید.
پاسخ داده شده ژوئیه 18, 2023 توسط KingOfMathematics ممتاز (180 امتیاز)
بابا خداوکیلی برید ببینید اصن معنی عشق چیه. اینا که شما میگید عشق نیست. ربطی هم به سن و سال نداره. هر کسی تو هر سنی باشه اگه با یه دیدن یا تحت تأثیر ظاهر و رفتار طرف مقابل بخواد عاشق بشه اصن عشق نیست. فقط هورمونه که تو بدن ترشح میشه. دیگه چه برسه به سن شما که اصن عشق توی سن نوجوونی معنا نداره و هر کسی تأکید می‌کنم هر کسی بگه عاشق شدم در واقع داره اشتباه می‌کنه و همش هیجانات سطحیه که بعد چند سال تموم میشه. باور کن بعد چندسال تموم میشه من خودم تجربه دارم که دارم بهت میگم. من ۱۷ سالمه و الان افکار و ایدئولوژی‌های دوسال قبلم با الانم از زمین تا آسمون فرق داره. واسه همینه میگن هیچ‌چیز تو این سن موندگار نیست. بابا بذارید حداقل چندسال بگذره ۲۴-۲۵ ساله‌تون بشه به یه ثبات فکری برسید بعد بیاید واسه ما عشق عشق کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,836 کاربر

سوالات مشابه
6 پاسخ 496 بازدید
2 پاسخ 765 بازدید
2 پاسخ 305 بازدید
4 پاسخ 951 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 129 بازدید
...