مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خوابیدن و فکر کردن کودک دوساله.

114 بازدید
سوال شده Mar 24, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مجتبی
سلام
دخترم دو سالشه. خیلی وقت تنها در گوشه ای رو به شکم دراز می کشد. بدون اینکه حرفی بزند یا بخوابد. معمولا این حرکت روزی چهار پنج بار تکرار می شود. و اگر از این حالت بیرون نیاوریمش شاید تا نیم ساعت هم همان طور باشد. انگار دارد تفکر می کند. معمولا هم دو سه جای خاص دراز می کشد. بعضی واقع هم در این حالت عضلات پا و شکم خود را منقبض کرده و سعی می کند شکمش را به طور کامل به زمین بچسباند.دلیل این حرکت چیست؟. آیا باید نگران باشیم و مانع این حرکت شویم؟ البته باید اضافه کنم در سایر اوقات به طور معمول با اسباب بازی هایش؛ والدین و یا سایر کوکان بازی و شادی می کند. ممنون می شوم راهنمایی کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 24, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نیاز است در مورد مسیر رشد زبانی و حرکتی و همچنین شیوع ارتباطی او و همچنین اینکه او چندبار این رفتار را می کند باهم صحبت بیشتری کنیم و همچنین اینکه او دلیل این رفتار را چه می گوید و در چه مواقعی بیشتر این رفتار را دارد ؟

در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم.
دارای دیدگاه Mar 24, 2020 توسط مجتبی
دخترم تازه دو سالش تمام شده (۲۴ ماهه). در حد خود بحرف افتاده و درخواست های خود را برای آب، خوراکی، اسباب بازی، پارک، دستشویی بیان می کند. کلماتی مانند سلام، ممنون را به کار می برد. اسم بسیاری از اشیا و حیوانات را می گوید. با توجه به بازی های فکری که دارد اسم بسیاری از حیوانات را می شناسد و صدای آنها را در می اورد.  ولی به طور طبیعی با توجه به سنش درباره احساسش و دلیل این کار نمی تواند صحبت کند. از نظر ما در مقایسه با بچه های هم سن خودش روند صحبت کردن و هوش و حرکتش طبیعی یا شاید هم باهوش تر میباشد. از نظر حرکتی هم راه می رود. بالا پایین می پرد. سه چرخه سوار می شود البته چون پایش کامل به رکاب نمی زند و هل می دهد. سر یخچال می رود. و از نظر حرکتی هم طبیعی به نظر می رسد. با موسیقی و مخصوصا تبلیغات تلویزیونی ارتباط برقرار کرده و با تبلیغات آهنگین شعر های کودکانه شادی و رقص می کند
این حرکت را بیشتر در جلوی در اپارتمان یا در تراس انجام می دهد. که هر دو انها هم گوشه خانه هستند و هم سرامیک هستند و فرش نیست. البته بیشتر مواقع ولی بعضی وقتها هم روی جای مفرش در گوشه ای از خانه انجام می دهد. البته جاهایی که گفتم در معرض دید هست و جلو ما هم می رود و این کار را انجام می دهد.
نکته دیگر که شاید مهم شاید چند ماهی است که اتاق خواب آن جدا شده و مشکل خاصی هم در این خصوص نبوده است.
همانطور که گفتم این حرکت را روزی چند بار انجام می دهد. انگار دارد به چیزی فکر می کند.
البته سابقه حساسیت به برخی مواد غذایی مانند تخم مرغ را هم داشته. ولی الان این حرکت را بدون توجه به اینکه چه چیزی خورده و یا چه موقع غذا خورده انجام می دهد. شاید نوعی دل درد دارد و با این کار ارام می شود؟ اگر اطلاعات دیگری هم نیاز هست ارایه بدهم. با تشکر فراوان
پاسخ داده شده Mar 29, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
این موضوع در سن کودک شما نمی تواند عامل جنسی داشته باشد و در ذهن کودکان این عمل جنبه جنسی ندارد چون از محیط های خنک استفاده می کند ممکن است به دلیل دل درد و یا احساس آرامشی باشد که تجربه می کند .

بهتر است او را در آغوش بگیرید و سعی کنید به او بگوید چیزی نیاز دارد و یا جای از او درد دارد تا به شما اگر مشکلی دارد بیان کند از سرزنش و یا واکنش های تند خوداری کنید.

دقت کنید که اگر به مواد غذای خاصی حساسیت دارد به این موارد توجه کنید چون می تواند این موضوع مخصوصا اگر گرمایی هم می باشد بهتر است از نظر بدنی نیز یک چکاو بشود تا در مورد مسائل جسمی بتوان نظری بیان کرد .

با توجه به مسیر رشدی و روابط اجتماعی و رشد زبانی و حرکتی مشکل خاصی وجود ندارد که این رفتار به آن ارتباط داشته باشد اما بهتر است با بررسی جسمی در اول و بررسی تغذیه و صحبت با خود او در این مورد می توانید اطلاعات بیشتری بدست بیاورید که در این مسیر به شما کمک کند .
دارای دیدگاه Mar 30, 2020 توسط بی نام
ممنون از راهنمایی و مشاوره خوبتان
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,627 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 185 بازدید
1 پاسخ 60 بازدید
سوال شده اکتبر 25, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 170 بازدید
1 پاسخ 100 بازدید
2 پاسخ 667 بازدید
1 پاسخ 133 بازدید
سوال شده مارس 17, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط علیرضا
0 پاسخ 148 بازدید
سوال شده ژوئیه 9, 2021 در مشاوره مذهبی توسط سارا
1 پاسخ 111 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
...