مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

توروخدا جواب بدید

74 بازدید
سوال شده Mar 26, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام و خسته نباشید. من زهرا ۲۳ ساله هستم و حدود ۱ ساله که با فردی که خواستگاریم اومد وقبلا شناختی از او نداشتم عقد کرده ام و قراره تقریبا یک ماه بعد زندگیمون رو شروع کنیم. من و نامزدم از طریق خواهرش که همکلاس دانشگاه من بود معرفی شدیم. اوایل رابطمون خوب بود و مشکلی نداشتیم اما به مرور مشکل ایجاد شد. شغل شوهرم در تهران بود و این رفت و امد ها و دوری باعث اذیتمون میشد. و الان که تقریبا یه ماهه اومده اینجا و شهر خودمون کار میکنه یه جور دیگه اذیت میکنه. متاسفانه من خیلی وابسته اش هستم و اصلا نمیتونم دوریشو تحمل کنم درحالیکه برای اون مهم نیست و ترجیح میده یک روز درمیان استراحت کنه و با بقیه باشه و منو نبینه! مثلا زنداداشش از تبریز میاد با بچش میمونه خونه اینا و اونم دنبال من نمیاد و پیش اونا میمونه. این موضوع باعث شده خیلی ناراحت بشم چطوری میتونم به خودم وابسته اش کنم؟ این درحالیه که در طول روز هم همش من بهش زنگ میزنم اون اصلا نه زنگ نه پیام بهم نمیده و وقتیم گلایه میکنم میگه تو شورشو دراوردی من از زنگ و تلفن خوشم نمیاد!!! توروخدا کمکم کنید دیگه دارم کم میارم

مشکل دیگه ام هم با خواهرشه. خواهرش رو زیادی دوست داره و روش تعصب داره، این موضوع باعث حساسیت من شده که حتی الان به نگاهاش به خواهرشم حساس شدم. اصلا خوشم نمیاد باهاش تنها باشه و پیشش باشه. خواهش میکنم کمکم کنید واقعا کلافه ام دارم افسردگی میگیرم
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 26, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این مورادی که شما بیان می کنید از وابستگی افراطی شما می تواند خبر بدهد که هم می تواند خود شما و هم فرد مقابلتان را با مشکلات زیادی روبرو کند و این چک کردن و تحت کنترل بودن مداوم می تواند فرد مقابل را از شما دور تر کند و مشکلات زیادی را برای زندگی مشترک شما ایجاد کند .

بهتر است در این مسیر دقت داشته باشید که مسیر زندیگ مشترک نیاز به دلبستگی دارد که در آن هردو فرد در کنار داشتن آزادی های شخصی و احترام به این آزادی ها مسیر رشدی خود را نیز طی کنند در کنار اینکه مسیرهای مشترکی نیز در زندگی مشترک وجود دارد و هردو نفر نیاز است به آن توجه کنند تا این دو مسیر در یک راستا قرار بگیرد و در این مسیر به علایق و نیازهای یکدیگر احترام گذاشته شود تا بتوان مسیر بهتری را طی کرد .

اما وابستگی با مشکلات زیادی همراه می باشد که تحت کنترل بودن ، حساسیت به رفتارها و روابط ، همیشه در دسترس بودن و.. را می طلبد که آسیب های زیادی به همراه دارد .

در این مسیر بهتر است شما یک دوره طرحواره درمانی را تجربه کنید تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,691 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 96 بازدید
سوال شده مارس 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 129 بازدید
2 پاسخ 139 بازدید
2 پاسخ 537 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
3 پاسخ 194 بازدید
1 پاسخ 55 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط پری
...