مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تیک عصبی خفن

310 بازدید
سوال شده Mar 28, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط محمد
آقا خانم محترم شما بگید چیکار کنم!!!!
این پیام هم که دارم می‌نویسم داره گریم میگیره
من 14 سال بیشتر ندارم تیک عصبی دارم بدجور به والله به امام حسین ده تا دکتر رفتم هزار تا قرص و دارو خوردم ولی اصلا خوب نشد.به موبایل هم خیلی علاقه دارم،تیک عصبی هم خیلی شدیده سه ساله دارم تو پرستم خیلی بد تاثیر منفی گذاشته،
پای موبایلم که میشینم بدجور رو مخم تاثیر میزارع تیک عصبی
بخدا می‌خوام خودمو بکشم.
چیکار کنم؟؟؟؟؟

لطفا به جان هرکس که دوسش دارید کمکم کنید
4 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 28, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این موضوع مهمی می باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد و در این مسیر بهتر است در کنار مصرف دارو برای درمان به روانشناس نز مراجعه حضوری داشته باشید .

تیکهای عصبی نوعی پرشهای عضلانی و گاها” گفتاری هستند که فرد بر آن کنترل نداردیعنی بیشترتیکهای عضلانی و گفتاری به صورت غیر ارادی بوده و باعث ایجاد مشکل برای فرد و همچنین مشکل در روابط اجتماعی می گردد. تیکهای عصبی عضلانی بسیار متنوع هستند اما شایع ترین آنها انقباض در صورت، چشمک زدن، بالا انداختن شانه ها، تیک در شکم، و بسیاری دیگر. تیکهای کلامی به صورت اصوات بی معنی، تف انداختن، و غیره هستند.
تیکهای عضلانی و کلامی حرکات و یا کلماتی هستند غیر ارادی و از این جهت غیر ارادی نامیده می شوند که هیچ فکر و اراده ای برای انجام آنها وجود ندارد.بنابراین اگر در پس حرکات عضلانی و یا گفتاری یک فکر نهفته باشد، و اگر در واقع آن فکر یا فشار فکر باعث شود که فرد حرکاتی را انجام دهد، دیگر به آن تیک گفته نمی شود، بلکه به آن وسواس فکری و عملی گفته می شود پس نمی توان به دلیل تکرار مکرر ان به ان تیک عصبی گفت در این مسیر نیاز است افکار ، احساسات ، شرایط روحی شما مورد بررسی قرار گیرد چون در اضطراب و شرایط روحی چون افسردگی و وسواس احتمال افزایش این تیک ها وجود دارد .
دارای دیدگاه Mar 29, 2020 توسط محمد بدبخت بیچاره
ممنون بابت جواب شما
ولی بخدا من میتونستم خوشبخت بشن ولی مگه این تیک عصبی میزارع اوووف

شما بگید الان چیکار کنم
برم روانپزشک بگم وسواس تیک عصبی دارم
چی بگم آخه

ممنون بابت جواب قبلی شما خیلی خیلی ممنون خوشحال شدم.
پاسخ داده شده Mar 28, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)

تیک ها یکی از شایع‌ ترین مشکلات روانی است که دلایل شیوع آن چندان مشخص نیست، تخمین تیک ‌ها حرکات غیرطبیعی ناگهانی، مکرر، سریع و هماهنگی هستند بعبارتی تیکهای عصبی نوعی پرشهای عضلانی و گاها” گفتاری هستند که فرد بر آن کنترل نداردیعنی بیشترتیکهای عضلانی و گفتاری به صورت غیر ارادی بوده و باعث ایجاد مشکل برای فرد و همچنین مشکل در روابط اجتماعی می گردد. تیکهای عصبی عضلانی بسیار متنوع هستند اما شایع ترین آنها انقباض در صورت، چشمک زدن، بالا انداختن شانه ها، تیک در شکم، و بسیاری دیگر. تیکهای کلامی به صورت اصوات بی معنی، تف انداختن، و غیره هستند.
تیکهای عضلانی و کلامی حرکات و یا کلماتی هستند غیر ارادی و از این جهت غیر ارادی نامیده می شوند که هیچ فکر و اراده ای برای انجام آنها وجود ندارد.بنابراین اگر در پس حرکات عضلانی و یا گفتاری یک فکر نهفته باشد، و اگر در واقع آن فکر یا فشار فکر باعث شود که فرد حرکاتی را انجام دهد، دیگر به آن تیک گفته نمی شود، بلکه به آن وسواس فکری و عملی گفته می شود.

پاسخ داده شده Mar 28, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
تیک های عصبی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله موارد زیر :

ژنتیک و عوامل محیطی علت های اصلی تیکهای عصبی هستند. زمانی که عامل ژنتیک قویتر باشد حتی مقدار کمی فشارهای عصبی بیرونی و محیطی کافی است تا تیکهای عصبی خود را بروز دهد. و اگر عامل ژنتیکی تیکهای عصبی ضعیف باشد فشارهای محیطی قوی تری نیاز است تا تیک های عصبی خود را نشان دهند.
اختلال تیک می‌تواند ریشه‌های هیجانی داشته باشد، فضای متشنج خانواده‌ها نیزیکی از علل مهم تشدید این اختلال است و همچنین شرایط روحی فرد که در بالا به ان اشاره شد . افراد تحت شرایط ویژه‌ای دچار عدم تعادل در بخشی از سیستم عصبی‌شان می‌شوند که تیک را افزایش می‌دهد،

تیک های عصبی انواع مختلف می تواند داشت باشد که توضیحات کلی شما نشان دهنده این تیک عصبی می باشد این نوع تیک به نام پزشک فرانسوی ‌ای که نخستین بار این بیماری را توصیف کرد، “سندرم ژیل دولا توره” نامیده می ‌شود.
این اختلال معمولا همراه با تحریک ‌پذیری و وسواس است که باعث طرد فرد از اجتماع می شود و این واکنش ‌های اجتماعی منفی می ‌‌تواند فرد را به افسردگی دچار کند و حتی در بعضی مواقع او را به سوی خودکشی نیز سوق ‌دهد.

در این مسیر نیاز به پروسه درمانی می باشد که در این مسیر ترکیبی از درمانهای روانشناختی و روان درمانی و رفتار درمانی و دارو درمانی برای درمان تیکهای عصبی پیشنهاد می شود.به همراه تغییر در شرایط محیطی استرس زا می باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
پاسخ داده شده فوریه 21, 2021 توسط سمانه
عرق بهار نارنج مصرف کن به همراه دمنوش اسطوخودوس وشبها تا ۲۱ شب ها کف پاتو روغن مالی کن روغن گرم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,907 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 233 بازدید
1 پاسخ 91 بازدید
2 پاسخ 135 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 135 بازدید
سوال شده اکتبر 4, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فاطمه
2 پاسخ 198 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط khooshabi
3 پاسخ 220 بازدید
1 پاسخ 150 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط ناشناس
3 پاسخ 489 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
4 پاسخ 164 بازدید
سوال شده نوامبر 20, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ناشناس
...