مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل روحی یک پسر نوجوان

246 بازدید
سوال شده Mar 29, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط کاوه
ویرایش شده Mar 29, 2020
سلام خدمت شما.من کسی را میشناسم که یه پسر۱۶سالس.از مشکل روحی رنج میبره.توی خونواده معمولی خوبی هست.ترک تحصیل کرده و فیلم های نامناسب و بالای ۱۸سال رو دیده.یک سری فیلم هایی هم دیده که از بیرون رفتن اعضای خونوادش از خونه میترسه که چیزیشون شه.چند بار اقدام به خودکشی کرده و دارو خورده.تمام مشاورا و روانشناسا و روانپزشکای معروف شهررو رفته.کلی دارو دادن بهش.یکی گفته اختلال مرضی داری یکی گفته پارانویید یکی گفته دو قطبی،یکی وسواس فکری گفته داری.خیلی خونوادش دارن اذیت میشن.شخصیتش دم به دقیقه عوض میشع.قابل پیش بینی نیست.از اجتماع بدش میاد.اما خیلی وقتا دلش میخواد با خونوادش صحبت کنه.عاشق کسی نیست،طرفدار چیزی نیست.به چیزی علاقه نداره.میگه مرگ رو دیده و حالش خوب نیست.میگه که فلان جا حس مرگو من ازش میترسم.خیلی هوش خوبی داره و استدلال  و حل مسئله اش عالیه
.اصلا رفیق نداره باهاش بره بیرون.فقط درحال چت و بازی هست دل بسیار رئوفی داره نگران آیندس و زندگی رو مثل یک سیاهچاله میبینه.از نظر ظاهری هم خوشتیپه.آهنگای غمگین رپ گوش میده و فاز میگیره. کلا ۳ سال اینطوریه.واقعا مثل پسرای دیگه نیست.همش سریع گریه میکنه بلند بلند و چند دقیقه بعد حالش میاد سر جاش.اصلا به ظاهر و اینا اهمیت نمیده. واقعا خیلی عوض شده و اینکه میخواد بمیره.معلومه پر حرفه اما بیرون نمیریزه.مشکلات روحی توی فامیل درجه۲ ایشون بوده . تو بازی حس خوشحالی داره اما تو واقعیت  فرد دیگه ایه .دیگه نمیدونم چی بگم.خیلی ناراحتم و توی این شرایط قرنطینگی حالش تو خونه خوب نیس.به نظر شما باید چکار کنه این فرد با این همه سختی هایی که میکشه؟؟؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 29, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بدون مصاحبه بالینی و بررسی پرونده پزشکی ایشان نمی توان نظری را بیان کرد اما بهتر است در کنار مصرف دارو این دوستمان روان درمانی تحلیلی را نیز تجربه کنند تا بتوانیم در این مسیر به او کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کند و این پروسه درمانی بهتر است به صورت دقیق طی شود تا بر اساس علایم و شرایط جدید فرد بتوان نظری را بیان کرد و یا تغییراتی را ایجاد کرد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
دارای دیدگاه Mar 29, 2020 توسط کاوه
سلام.خسته نباشید.سپاس از پاسخگویی شما.روان درمانی تحلیلی چیه؟؟
پاسخ داده شده دسامبر 22, 2020 توسط سارا
سلام . بعضی از حرفاتون به گونه ای بود که انگار هدف دیگه ای از مشاوره دارید . اما به هر حال ‌... گویا شما خیلی نزدیک هستید به اون فرد ... خودتون سعی کنید با دوست داشتنش کمک کنید بهش
هیچکس مثل خود آدم نمیتونه به خودش کمک کنه ")
دارای دیدگاه مارس 6, 2021 توسط طاها
سلام چه هدفی اخه یعنی چی ؟لطفا توضیح بدید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,790 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 254 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ...
0 پاسخ 100 بازدید
0 پاسخ 82 بازدید
2 پاسخ 301 بازدید
سوال شده 25 ژان 2024 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Mona12 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 153 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط amir1381$ ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 115 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
...