مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تجاوز به کودک

198 بازدید
سوال شده Mar 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام بنده دختر ۹ ساله ای دارم که در بیشتر مسائل خود به دروغ پناه میبرد و پارسال در مهمانی که حضور داشتیم ادعا کرد که یکی از اقوام نزدیک به او دست درازی کرده و الت تناسلی او را لمس کرده است که بعد از دو روز گفت من کلا دروغ گفتم و پدر او بنا بر دروغگویی زیاد او حرفش را باور نکرد  ولی من همچنان با مساله درگیر بودم که امسال مجدد حرف را به روشی پیش کشیدم و از او پرسیدم و گفت که از ترسش پارسال گفته دروغ بوده و پارسال میگفت از روی شلوار بوده و حتی حرکت را اجرا کرد امسال میگه از زیر شلوار بوده حالا سوال من اینجاست که من چطور میتونم حرف و تشخیص بدم که حرفش درسته یا نادرست چون با بیان موضوع نه تنها زندگی بنده بلکه خانواده دیگری هم درگیر میشن چون اون فرد زن و بچه دار هستش و کلا این فکر داره منو بی نهایت اذییت میکنه خواهشا بگین چکاری باید انجام بدم ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 29, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که اگر کودکان محیط امنی را در خانه پیدا نکنند و نگران این موضوع باشند که با تنبیه و یا سرزنش ، فریاد و... در زمان صحبت های خلاف نظر والدین مواجهه شوند پنهان کاری و دروغ روی می اورند پس بهتر است در زمانی که فرزندان صحبت می کنند از سرزنش کردن و یا چون در جایگاه پدر و مادر هستیم از موضع قدرت وارد شدن خوداری کنیم و به آنها اجازه بدهیم در ارامش و بدون ترس از تنبیه و... در مورد افکار و اتفاقاتی که برای آنها افتاده است صحبت کنند .

این موضوع چه در واقعیت رخ داده باشد که در خیالپردازی های کودک شما موضوع پر اهمیتی می باشد و نیاز است که شما در کنار مراقب از کودکتان برای تنها نبودن با اینگونه افراد سعی کنید که به صورت حضوری او را به روان درمانگر تحلیلی ارجاع بدهید تا در مورد این موضوع با او صحبت شود و به او کمک شود تا بتواند این مسیر را بهتر طی کند .

گاهی حتی این موضوعات اگر در حد خیالپردازی کودک نیز باشد نشان از افکاری می باشد که در ذهن کودک شکل گرفته است و می تواند در روند رشدی او تاثیر گذارد و در دو حالت موضوع پر اهمیتی می باشد و اینکه راست و یا دروغ بودن ان اهمیت زیادی ندارد جز مراقبت بیشتر شما که بهتر است به آن توجه کنید البته این به معنای گرفتن استقلال کودکتان نمی باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,424 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 218 بازدید
3 پاسخ 140 بازدید
1 پاسخ 131 بازدید
1 پاسخ 148 بازدید
2 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 167 بازدید
4 پاسخ 292 بازدید
1 پاسخ 148 بازدید
...