مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

راه ترک خود ارضایی

119 بازدید
سوال شده Mar 30, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
نمایش از نو Mar 30, 2020
سلام پسری ۲۸ساله هسم.شغلمم بوتیک تو کارمم موفق هستم.اما دوتا مشکل دارم ک چند وقت درگیرشم.اول اینکه بعد از شکستی ک تو رابطه ام داشتم ۳سالی هست نتونستم با خانمی به عنوان دوس شدن ارتباط بگیرم دومی ک خیلی مهم ۷ماهی هس درگیر خودارضایی شدم یعنی ۳روز * بار با اینکه تا قبل از این واسم مهم نبود می‌تونستم کنترل کنم نیروی جنسیمو.میخاسم اگ بشه * راهنمایی کنید در خصوص ترک این بیماری.با تشکر
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 30, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در مورد موضوع اول دقت کنید که نیاز است افکار و احساساتی که شما در رابطه گذشته و تمام شدن آن تجربه کرده اید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم نظری بیان کنیم اما انچه مشخص است این است که شما تجربیات ناخوشایندی را از اتمام این رابطه تجربه کرده اید که ذهن به صورت گاه هشیار و گاه ناهشیار مانع از ارتباط گیری مجدد می شود تا از تکرار آن احساسات جلوگیری شود .

دقت کنید که خودارضایی بسته به عوامل تحریک کنند و همچنین شرایط روحی شما دارد به این معنا که ممکن است خودارضایی در شرایط روحی افسرده و مضطرب بیشتر تکرار شود در کنار انکه هرچقد شما خود را در معرض عوامل تحریک کننده ای مانند فیلم های پورن ، خیالپردازی های جنسی ، بیکاری  و گذراندن زمان با افرادی که شما را در معرض صحبت های جنسی قرار می دهند و... قرار بدهید امکان تکرار این رفتار بیشتر می شود و در کنار همه این موارد خودارضایی شما و اینکه بیان می کنید نمی توانید وارد رابطه با فردی شوید هردو می تواند باهم ارتباط داشته باشد چون باورهای شما و شرایط روحیتان در هردو مورد پر اهمیت محسوب می شود و می تواند در یک راستا قرار گیرد .

برای کاهش خودارضایی بهتر است عوامل تحریک کننده را شناسایی کنید و سعی کنید مکانی که در آن خودارضایی می کنید را نیز بشناسید و در این محیط و شرایط سعی کنید عوامل تحریک کننده دیگری را قرار بدهید که برای شما لذت بخش می باشد مثلا اگر در سیستم خود فیلم پورن دارید ان را حذف و بجای ان اگر موزیک و یا فیلم های خاصی علاقه مند هستید را جای گزین کنید ، میان تنهایی و بیکاری خود را کاهش بدهد چون در این زمان ها خیالپردازی های جنسی و رفتن به سراغ محرک های تحریک کننده بیشتر می شود ، علایق دیگرتان را مانند ورزش ، هنر ، و... ا بشناسید و در برنامه روزانه خود به آنها توجه کنید تا از تمرکز شما بر نیاز جنسی که تنها یک نیاز از هر فرد می باشد و همه زندگی فردی نمی باشد از تمرکز بر آن کاسته شود و بر دیگر نیازها نیز توجه شود ، برای کاهش خودارضایی از برنامه استفاده کنید وقتی در زمان فعلی 3 روز یکبار می باشد در زمان و مکان مشخص با حذف عوامل محیطی برای شروع هفته ای یکبار را به خودارضایی اختصاص بدهید و به مرور این زمان را بیشتر کنید و تمام خودارضایی را کاهش بدهید .

در کنار همه این موارد بهتر است برای بررسی شرایط روحی خودتان که تاثیر زیادی بر تصمیم گیری های در همه جوانب دارد به صورت حضوری چند جلسه مشاوره با روانشناس را دریافت کنید تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک دقیق تری کنیم .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,428 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 643 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2020 در مشاوره تلگرامی توسط .
1 پاسخ 49 بازدید
سوال شده 13 ژان 2024 در اعتیاد و درمان ها توسط Aboalfazl ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 163 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط A.k1383 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده نوامبر 18, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط احمد
4 پاسخ 656 بازدید
2 پاسخ 131 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 111 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...