مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فرستادن کودک به پیش دبستانی در مهدکودک یا دبستان

147 بازدید
سوال شده مارس 5, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام خدمت شما
پسر بنده امسال باید به پیش دبستانی برود ولی در اینکه وی را به دبستان بفرستم یا مهدکودک دچار سردرگمی هستم بنا به دلایلی که خواهم گفت:
اول از همه کودک بنده دو تا سه سالگی به مهد رفته و دیگر نفرستادمش(بعلت مریضی هایی که در مهدکودک بود و فصل آنفلوآنزا)
دوم اینکه احساس میکنم پسر من نمیتونه از خودش در مقابل بقیه دفاع کنه،نهایتا اگر دعوا و بحثی باشه خودش رو میکشه کنار(در خانه حاضر جوابی میکنه ولی در محیط بیرون خیلی متفاوته و آروم هست)گاهی اوقات که در خانه از حق خودش دفاع میکنه،با واکنش تند همراه میشه(اگر پدر با او شوخی کند،از شوخی که با وی انجام شود خوشش نیاد،جیغ میزنه و نهایتا او نفر رو میزنه ولی درمقابل این کارش با دعوا،دشنام و حتی کتک(نه شدید) روبرو میشه)
الان نمیدونم که باتوجه به جو مدرسه و شیطنت های پسرها در دبستان میتوانم وی را به مدرسه بفرستم یا بهتر است در مهدکودک دوره پیش دبستانی اش را بگذراند؟؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 5, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

بهتر است سعی کنید متناسب با شرایط سنی پسرتان پیش بروید و از زودتر وارد کردن او به مدرسه خوداری کنید و اجازه بدهید که مسیر رشدی خودش را طی کند .

او با حضور در جمع همسالان می تواند قوانین بیشتری را آموزش ببیند و شما نیز بهتر است د رکنار احترامی که برای نگرانی های خود قائل هستید اجازه بدهید او حضور در احتماع را تجربه کند و به او استقلال بیشتری بدهید و اجازه صحبت و دفاع از حقوق خودش را در مال شما و در منزل بدهید تا بتواند در محیط اجتماعی بیرون نیز رفتار متناسب را انجام بدهد .

شما نمی توانید همیشه فرزندتان را کنار خود برای حفاظت از او نگهدارید و این نگرانی ها می تواند برای او آسیب بیشتری به همراه داشته باشد بهتر است در مسیر رشدی نسبت به سن او در این مسیر به او کمک کنید و سعی کنید از وابستگی به فرزندتان بکاهید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,230 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 142 بازدید
1 پاسخ 513 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فاطمه
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده مارس 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ZM
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عسگری
1 پاسخ 914 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2023 در قبل از ازدواج توسط ترنم بانو ممتاز (100 امتیاز)
...