مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیدن فیلم پورن و خود ارضایی

727 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام من 16 سالمه. 6 ماهی هست که به دیدن فیلم های پورن و خود ارضایی گرفتار شدم خیلی می خوام ترکش کنم اما نمی تونم ،همیشه شبا موقع خواب دست به این کار می زنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 6, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن گرایشات جنسی شما افزایش می یابد اما اگر شرایط سنی و عواضی که خودارضایی می تواند برای شما داشته باشد را نشناسد شما را با مشکلات بیشتری در طولانی مدت می تواند روبرو کند .

برای اینکه بتوانید با آگاهی بیشتر تصمیم گیری کنید من در زیر مقداری از عوارض دیدن فیلم های پورن و خودارضایی را برای مشا بیان می کنم .

شکل‌گیری عقاید و نگرش‌های غلط جنسی
محصولات هرزه‌نگاری، به صورت اغراق‌آمیز و غیرواقعی رابطه جنسی را نشان می‌دهند، در نتیجه باعث می‌شوند کودک و نوجوان، که هنوز نگرش و اطلاعاتی نسبت به امور جنسی ندارند، به صورت کامل این عقاید و باور‌های غلط را قبول کنند و در واقع این تصاویر و محتوا را به عنوان الگوی درست رابطه جنسی بپذیرند چون این فیلم ها با اغراق زیاد همراه می باشد و محدودیتی در روابط ندارد و هر نوع رابطه ای را آزاد می داند و هر سبکی را در کنار اینکه در دنیای واقعی اینگونه نمی باشد و اگر شما یک سری از این رفتارها را داشته باشید با مشکلات زیاد اجتماعی و زندگی مشترک مواجهه می شوید و حتی گاهی به انحرافات جنسی نیز وارد می شوید .

بلوغ جنسی زودرس
هنگامی که کودک با تصاویر و محرک‌های مختلف جنسی زودتر از سن مناسب خود برخورد کند، امکان بلوغ جنسی زودرس، انجام رفتار‌های جنسی زودهنگام، بروز هیجانات منفی ناشی از تغییرات بدنی، طرد توسط همسالان، انتظارات بیش از حد اطرافیان و والدین و ... وجود دارد که چون همخوانی با شرایط سنی او ندارد هم از نظر روحی و هم اجتماعی برای او آسیب زا می باشد .

در معرض خشونت و تجاوز جنسی قرار گرفتن
برخی افراد بزرگسال که دچار انحرافات جنسی هستند، ممکن است از تصاویر و فیلم‌های محرک جنسی به روش‌های مختلف استفاده کنند، که هدف‌شان تحریک و فریب کودکان و نوجوانان است.

از سویی تماشای این تصاویر باعث می‌شود کودک و نوجوان بیشتر در معرض برقراری رابطه جنسی قرار گیرد، که نتیجه آن خشونت و تجاوز جنسی خواهد بود پس بهتر است سعی کنید صحبت در مورد این مسائل را محدود تر کنید و مدیریت لازم داشته باشید .

تقلید و انجام رفتار‌های جنسی
مشاهده می‌شود برخی از کودکان و نوجوانان پس از تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های مستهجن، به تقلید آن اعمال با دوستان و حتی افراد کوچک‌تر از خود مبادرت ورزیده‌اند، که خود می‌تواند زمینه‌ساز بارداری‌های ناخواسته، ابتلا به بیماری‌های جنسی و حتی اعتیاد و وابستگی به رابطه جنسی شود که روند زندگی فرد را به صورت کامل تحت تاثیر قرار می دهد .

ایجاد ترس و سردرگمی از مسائل جنسی
در هرزه‌نگاری معمولا کودکان و نوجوانان خیلی زودتر از زمان لازم و به طور نابه‌هنگام درباره روابط جنسی اطلاعات کسب می‌کنند.

حتی مشاهده می‌شود برخی از کودکان پس از رویارویی با این تصاویر، به شدت حالت‌های اضطرابی و علائمی مانند کابوس‌های شبانه، ناخن جویدن و شب ادراری پیدا کرده‌اند و همچنین احساس گناه که در کنار این موارد نوجوان می تواند با کاهش تمرکزات درسی و اجتماعی روبرو شود .
خودارضایی یکی دیگر از نتایج مشاهده تصاویر و فیلم‌های مستهجن است.

کسانی که خودارضایی می‌کنند در دام تکرار آن می‌افتند و کم‌کم عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی، آنان را ضعیف می‌کند و آن‌ها را آماده بیماری‌هایی همچون افسردگی و اضطراب می‌نماید و از نظر جسمی نیز با کاهش سیستم ایمنی بدن مواجهه می شوند و حتی گاهی با لاغری بیش از اندازه ران ها نیز ممکن است خود را نشان بدهد .

افزایش تمرکز و درگیری های ذهنی که فیلم های پورن و خودارضایی ایجاد می کند تمرکز زیادی را از فرد می گیرد که باعث می شود در دیگر مسائل مهم زندگی با کاهش تمرکز روبرو شود .

در این مسیر برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید در اول برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید و رد این برنامه دیگر علایقتان از جمله ورزش ، هنر ، کتاب و... را قرار بدهید ، میازن تنهایی خود را کاهش بدهید ، عوامل تحریک کننده مانند فیلم های پورن و یا فیلترشکن و ... را حذف کنید ، هر اطلاعاتی را که از همسالان خود بدست می اورید را باور نکنید چون با اغراق و خیالپردازی زیادی همراه می باشد ، با توجه به اینکه بیان می کنید قل از خواب این کار را انجام می دهید تا زمانی که کاملا خواب آلود نیستید وارد رختخواب نشوید و سعی کنید که عوامل تحریک کننده شما برای دیدن فیلم پورن اگر گوشی می باشد در زمان خواب ان را در اتاق و یا هال و... قرار بدهید تا دسترسی به آن نداشته باشید در این مسیر با آگاهی و مدیریت این نیاز تا زمانی که بتوانید پاسخ دهی بهتری داشته باشید می توانید نتیجه گیری بهتری نیز بدست بیاورید .
پاسخ داده شده مارس 10, 2020 توسط بی نام
من هم 9 ساله گرفتار هستم 2 بار تونستم ترکش کنم
اولین بار تحمل کردم اما چون محیطش فشار آورد توبمو شکوندم
دفعه دوم تحمل کردم نزدیک 1 ماه و 3 هفته بعدش دوباره شکوندم
اما دفعه سوم 28 اسفند بود که خدا شاهده تا به همین الان که دارم مینویسم نگاه نکردم
به خدا توکل کن واقعا توکل کن
خودش برات اوکی میکنه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,682 کاربر

سوالات مشابه
6 پاسخ 1,579 بازدید
1 پاسخ 596 بازدید
1 پاسخ 1,601 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در زوج درمانی توسط ثنا
0 پاسخ 141 بازدید
سوال شده Mar 16, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط امیر حسین
1 پاسخ 1,064 بازدید
سوال شده اوت 7, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
2 پاسخ 571 بازدید
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...