مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اضطرب واسترس کودک

88 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
دخترم۵/۵ ودائم اضطراب جدایی از مادر داره،وچون چند باررشاهد دعوای بین پدر ومادر بوده،حالا دائم پرسش او این است که ایا من وباباش باهم قهر هستیم،ما حتی یه کلمه قادر به حرف زدن نیستیم،اگه بشنودما باهم حرف میزنیم با اضطراب می پرسه باهم قهرید،عصبی وبی اشتهااست،وشبها از خوابیدن ترس داره،در ضمن اصلا تمر کز نداره،وقتی درحال انجام کاری هست دائم حواسش به اطراف،در جمع کمتر با بچه ها بازی میکنه
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 6, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تماشای دعوا و بحث های والدین در مقابل کودکان می تواند برای کودک با احساسات متفاوتی همراه باشد و اضطراب زیادی را برای آنها ایجاد کند . با توجه به شرایطی که شما در این سن برای دخترتان بیان می کنید بهتر است که او وارد پروسه مشاوره شود تا بتوانیم با بازی درمانی و قصه درمانی و... در این مسیر به او کمک کنیم .

دقت داشته باشید که برای بهبود شرایط روحی او بهتر است در کنار اینکه مشکلات خودتان و همسرتان را به صورت خصوصی و بدون حضور او بررسی و برطرف کنید نیاز است که دخترتان نیز وارد پروسه مشاوره شود چون تنها با تغییر شما این مشکلات برطرف نمی شود و می تواند تاثیر زیادی نیز بروند تصمیم گیری و شرایط روحی او در آینده نیز داشته باشد .

عدم ارتباط گیری او با دیگران ،بی اشتهایی ، عصبی بودن ، اضطراب که با چک کردن شما ها قابل مشاهده می باشد این موارد نشان از کناره گیری اجتماعی فرزندتان می دهد  که تاثیر زیادی بر احساسات و در آینده در روند مدرسه رفتن او ممکن است داشته باشد .

در این مسیر همانطور که اشاره کردم با بهبود مشکلات شما و همسرتان و طی شودن پروسه درمانی برای کودکتان می توان شرایط بهتری را ایجاد کرد که او بتواند به مسیر رشدی خود به صورت نرمال تر ادامه بدهد بهتر است شما نیز از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید و در این مسیر برای بهتر شدن شرایط همراه شوید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,278 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 172 بازدید
1 پاسخ 150 بازدید
1 پاسخ 137 بازدید
1 پاسخ 139 بازدید
2 پاسخ 146 بازدید
1 پاسخ 93 بازدید
1 پاسخ 144 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 144 بازدید
...