مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

صحبت کردن برای حل مشکلات

96 بازدید
سوال شده مارس 7, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
من خانمی ۲۴ ساله هستم که ۴ ساله دوران عقد رو داشتیم وحالا انشالله عروسی در پیش داریم.
مشکلی که من  در زندگی دارم این هست که همسر بنده اصلا تمایلی به صحبت کردن برای حل مشکلات نداره.
همسر بنده خیلی اجتماعی و حتی پر حرف هست و اصلا انسان گوشه گیر و ساکتی نیست.و با بنده هم همیشه کلی حرف داره.اما صحبتی که جدی باشه و راجب حل مشکلات رو دقیقا برعکس.
همسرم معتقده که ما خیلی خوشبختیم و دلیلی نیست راجب مسایلی حرف بزنیم و باید لذت ببریم از زندگی و دوست داره برای مثال شرایطش باشه ۲۴ ساعت پیش من باشه و باهم باشیم ولی تمایلی نشون نمیده به شناخت بیشتر و یادگیری مهارت ها و حل مشکلات.و احساس خوشبختی داره.
اما این حس ایشون هست.اون حس میکنه خیلی خوشبخته چون خب من  میشناسمش که علاقه و عدم علاقه ش چیه به مسایل مختلف و چه چیزایی خوشحالش و چه چیزایی ناراحتش میکنه و و و...
و یا اینکه حداقل مثلا کتاب رازهایی درباره مردان رو مطالعه کردم و رازهایی درباره زنان رو هم برای همسرم هدیه خدیدم.ولی اون شاید ۱۰ صفحه خوند  وبا وجود فرصت زیادش،اصلا علاقه ای به خوندن و دونستن بیشتر راجب همسرش نداره.
اون خیلی تلاش میکنه که من خوشحال باشم و خوشبخت توی زندگی.اما همسرم وقتی خودش خوشحاله کنار من،من رو هم  به طریقی خوشحال میخواد بکنه که خودش خوشحال میشه و اصلا راجب نیازهام و علاقه مندی هام و عدم علاقه م به چیزهای مختلف هیچ علاقه ای به دانستن نشون نمیده و حتی راجب ساده ترین نیاز های یک زن اطلاعی نداره انگار.فکرمیکنه کنارهم وقتی خوبیم خوبیم دیگه...مهم نیست انگار تو دل من چیه. و این عدم گوش دادن به حرف های من و شنوا نبودنش باعث شده دلخوری زیاد پیش بیاد و من حتی دلخوری ها رو هم نمیتونم بگم و همش میریزم تو خودم.چونکه هر بار از چیزی ناراحت شم و مطرح کنم میگه تو امروز از اول ناراحت بودی از یه چیزی!یعنی در واقع هیچ وقت خودش رو مقصر ناراحت شدن من نمیدونه و وقتی هم پا پیش میذاره برای خوب شدن حالمون،نمیپذیره که من رو ناراحت کرده.مثلا میگه چون خیلی دوستم داره منو میبخشه و مطمینه که اون روز ازیه چیزی از اول که رفتم پیشش ناراحت بودم!
و چندین بار که من خواستم صحبت کنیم و بهش گفتم من از هیچی وقتی اومدم پیشت ناراحت نبودم و تو منو ناراحت کردی و یه بار بشین به حرفای من گوش کن،میگه دیگه بیشتر مطمین شدم که وقتی عصبی هستی الان حتما یه چیزیت بوده از قبل.چون من کاری نکردن که تو عصبی بشی.و این درک نکردنش من روعصبی تر و ناراحت تر میکنه.
مدت زیادی متقاعدش کردم که بریم مشاوره‌چندین جلسه رفتیم و بعد دیگه نیومد و گفت نیاز نداریم
کتابی که بتونه اشناش کنه با نیازای من هم که نمیخونه.
صحبت هم که نمیکنه.ینی من اگه مطرح کنم از نظرش اصلا هیچ کدوم از حرفام منطقی نیست.و اخرش میگه حل نشد که فقط اعصابمون خورد شد.اما تاکی؟اصلا چرا نمیتونه حرفی که من میزنم و میگم من فلان خواسته رو دارم فلان نیاز رو دارم تلاش نمیکنه درک کنه و بفهمه و بپذیره که فلان مورد من رو خوشحال یا ناراحت میکنه و دنبال ثابت کردن اینه که یا حرف و خواسته م غیرمنطقیه یا بی لیاقتم و خوبیا رو نمیبینم!یا اینکه تاثیرگرفتم از کسی!
پس راه صحبت کردن با این مرد چیه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 7, 2020 توسط بی نام
ببین این موضوع خیلی مهمه بعدها ممکنه زندگیتو نابود کنه به نظرم بشین خیلی جدی باهاش حرف بزن و به نتیجه برس واینکه من جای تو بودم جدا میشدم ولی نمیگم توهم جدا شو اما این خیلی مهمه و بهش بگو اگه این اخلاقتو درست نکنی ازدواج نمیکنم و اینکه حتما حتما جلسات مشاور قبل ازدواج رو حتما دوتایی برین
پاسخ داده شده مارس 7, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

بهتر است در این مسیر در زمان مناسبی در مورد علایق و احساسات و نیازهایتان به صورت مستقیم و در احترام با ایشان صحبت کنید تا ایشان با شناخت علایق ، دیدگاها و... شخصی خود شما در این مورد و در مورد خوشحال کردن شما اقدام کنند و سعی کنید که شناخت مخصوص به خودتان را به یکدیگر بدهید چون این کتتاب ها در کنار اینکه می تواند یک سری اطلاعات را افزایش بدهد اما علایق و احساسات مخصوص به هریک از شما دو نفر نمی باشد .

در این مسیر نیاز است بعد شخصیتی و دیدگاهای همسرتان مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم به شما کمک کنیم بهتر است در کنار بیان احساسات و نیازها و علایق خودتان یک دوره مشاوره پیش از ازدواج نیز دریافت کنید تا بتوانیم با بررسی دلایل و سبک رفتاری هردوی مشا در این مسیر به هردوی شما در ادامه این مسیر کمک کنیم.

اما دقت داشته باشید که اگر مداوم بخواهید زمانی که در کنار یکدیگر هستید با بحث پیش بروید احساس آرامش و رضایت باهم بودن کاهش می یابد پس بهتر است سعی کنید که از کارهایی که برای شما انجام می دهند احساس رضایت خود را نشان بدهید در کار اینکه علایق خودتان را نیز بیان می کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,385 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 114 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده مارس 16, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
0 پاسخ 193 بازدید
سوال شده فوریه 23, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 27, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 145 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ناشناس
3 پاسخ 169 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2020 در قبل از ازدواج توسط رسپینا
5 پاسخ 279 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در قبل از ازدواج توسط نینا
0 پاسخ 61 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در قبل از ازدواج توسط رسپینا
0 پاسخ 77 بازدید
2 پاسخ 156 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در قبل از ازدواج توسط رسپینا
...