مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیدن روابط زناشویی توسط فرزند

782 بازدید
سوال شده مارس 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
دیشب من و همسرم با هم رابطه داشتیم که ناگهان پسر ۸ ساله ام وارد اتاق شد و تقریبا اخرای رابطه ما را دید و به اتاقش رفت و گریه کرد هر چی پرسیدم چرا گریه میکنی هیچی نگفت من هم پیگیر نشدم تا بیشتر کنجکاو نشه ولی الان به شدت نگران روحیه اش عستم و از طرفی رابطه من و شوهرم هم دچار مشکل شده به  حدی که حاضر نیستم با او هم کلام شوم چه کنم لطفا راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 7, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما دقت کنید در این شرایط اگر رابطه شما و همسرتان با هم بیشتر دچار مشکل باشد ممکن است تصورات کودکتان با مشکلات بیشتری روبرو شود و اگر معنای رابطه جنسی را نداند و در زمان فعلی نیز شما و همسرتان را دچار مشکل مشاهده کند ممکن است فکر کند همسرتان در حال اذیت کردن شما بوده اند و این مسیر می تواند باعث مشکلات بیشتری شود .

بهتر است به دنبال مقصر نباشید و سعی کنید در آرامش با کمک همسرتان این مشکل را برطرف کنید در اول بهتر است در زمان مناسبی مشکل بین خودتان و همسرتان را برطرف کنید و در کنار آن بهتر است در هریک از شما که رابطه نزدیک تری با فرزندتان دارید در مورد این موضوع با او صحبت کنید و اجازه بدهید بدون سرزنش کردن او یا خودتان اجازه بدهید او احساسات و صحبت های خود را بیان کند و با توجه به اطلاعات و شرایط سنی او به او اطلاعاتی را بدهید  بیان کنید دیشب در اتاق خواب چه دیده و احساس و نظرش در این‌باره چیست. چراکه شاید کودک چیز زیادی از صحنه رابطه زناشویی والدین ندیده باشد و والدین در تخمین زمان حضور کودک در اتاق اشتباه کرده باشند.

به او بیان کنید که وقتی دو زوج همدیگر را دوست دارند برای نشان دادن احساسات خودشان یکدیگر را در اغوش می گیرند و می بوسند اگر سوال‌های کودک غیرمنتظره و پاسخگویی به آن فراتر از دانسته‌ها و اطلاعاتتان بود، مجبور نیستید پاسخ فوری بدهید و می‌توانید ادامه صحبت را در جلسه‌ای دیگر پیگیری کنید. در این فاصله از مشورت با متخصصان مربوط کمک بگیرید. مهم نیست که همه حقیقت را به بچه بگویید، بهتر آن است که به او دروغ نگویید. بسیاری اوقات رعایت نکات فوق و ارائه همین توضیح‌های ساده، می‌تواند کودک شما را از ابتلا به طیف وسیعی از اختلالات اضطرابی و مشکلات جنسی در آینده حفظ کند. در غیر این صورت بهتر است با روان‌پزشک یا روان‌شناس مشورت کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,093 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 958 بازدید
3 پاسخ 939 بازدید
4 پاسخ 1,317 بازدید
2 پاسخ 285 بازدید
4 پاسخ 4,253 بازدید
3 پاسخ 1,536 بازدید
1 پاسخ 650 بازدید
...