مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلات نوجوانیم

217 بازدید
سوال شده مارس 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
ویرایش شده مارس 10, 2020
سلام خسته نباشین من دختر ۱۶ سالم . از اول دوران نوجوانیم خانوادم خیلی حساس بودن و گیر میدادن البته تا الان. من اولا سر این قضیه خیلی استرس کشیدم، خیلی دلسرد و ناراحت شدم. خانوادم به چیزهایی مثل داشتن پیج اینستا، تلگرام، طرز لباس پوشیدنم، حرف زدنم، دوستی هام گوشیم و ... گیر میدن. این ها اوایل منو خیلییی اذیت کرد که البته اکثرشون دلیلی پیدا کرده بودن که گیر بدن ولی دوران نوجوانی بنظرم دورانیه که همه اشتباه میکنن و ادم باید اشنباهاتش رو تو این سن بکنه که تجربه بدست بیاره و عاقل شه.اشتباههات من زیان های روحی روانی و عاطفی خیلی زیادی به من زد ولی خب به این خاطر بود که خانواده من جوری نیستن که بتونم رازهامو بهشون بگم و باهاشون مشورت کنم و این منو خیلی خیلی اذیت میکنه وگرنه هیچوقت همچین کارایی نمی کرذم اونها بدون گوش کردن به حرف هام سریع با تندخویی رفتار میکنن در این مورد. خلاصه... من الان خیلی پشیمونم احساس حماقت میکنم و از خودم متنفرم....خیلی خودمو خانوادمو رنجوندم...من دوست دارم عین همه خانواده های معمولی و بی دغدغه یه زندگی مفرح و خوب داشته باشم. .من میخام خانوادم بفهمن که اشتباهات سه سال پیش مال همون موقع بود و من الان قطعا ازش درسی گرفتم...دوست دارم حس اعتمادی ک رفته رو دوباره برگردونم دوس دارم حس سرافکندگی گه به خانوادم دادم رو پس بکیرم...
من دوست دارم با مادرم عین اکثر خانواده ها راحت و رابطه دوستانه داشته باشم،دوست دارم با برادرم عین * خواهربرادر که هوای همو دارن و همه چیزسون رو به هم میگن باشم اما مثل اینکه این دغدغه ها از زندگی من تمومی نداره واقعا دیگ نمیدونم چیکار کنم
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 10, 2020 توسط Mehdi0791 حرفه ای (4,620 امتیاز)
مشکلت چی بوده که خانواده ات اینطور باهات سرد رفتار میکنن. توضیح بدید لطفا
دارای دیدگاه مارس 10, 2020 توسط بی نام
یسری اشتباهات بچگونه مثل دوستی با جنس مخالف که خب این رو هم حق دارن ناراحت شن و گیر بدن اما این رو هم باید بدونن کخ ادم بعد از سه سال از اشتباهش تجربه و درسی میگیره . اما هنوز همون دید رو نسبت به من دارن
دارای دیدگاه مارس 10, 2020 توسط بی نام
شما باید کارهای را انجام بدهید که باب میل آنها باشد. ضمنا در این شرایط باید خود را به بیخیالی بزنید چون ادامه پیدا کنه شما در آینده با مشکلات جدی روحی وروانی دچار خواهید شد. ضمنا اگر در خانواده کسی هست که رفتارش باشما بهتر از افراد دیگر است مثل پدر ویا برادر ویا غیره خود را بهشون نزدیک کنید وبا هاشون صحبت کنید ویک دفعه خواسته خود را مطرح نکنید کم کم. انشالله که نتیجه بگیرید
پاسخ داده شده مارس 13, 2023 توسط بی نام
سلام، برای شروع باید بگویید که این احساسات و دغدغه هایی که دارید، به هیچ وجه حماقت نیستند و نباید از خودتان متنفر شوید. دوران نوجوانی برای همه اشتباهات دارد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که اشتباه نکرده است. همچنین، اینکه خانواده شما به شما گیر می‌دهند، ممکن است به خاطر این باشد که نگران شما هستند و می‌خواهند شما را از هرگونه خطری حفظ کنند. اما این رویه، می‌تواند باعث ایجاد احساس دوری و بی‌ثقیلی شود.

یکی از چیزهایی که شما می‌توانید در این مورد انجام دهید، صحبت با خانواده‌تان است. اگرچه ممکن است احساس کنید که خانواده شما گوش نمی‌دهند، اما برای شروع، می‌توانید به آن‌ها بگویید که چگونه این رویه‌ها باعث احساس دوری و ناراحتی شما می‌شود. با گفتن این امر، می‌توانید درک بهتری از رفتارهای آن‌ها پیدا کنید و احتمالاً بتوانید با آن‌ها به توافقی برسید.

همچنین، می‌توانید با دوستانتان و یا کسان دیگری که به آن‌ها اعتماد دارید، در مورد این مسئله صحبت کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا با احساسات خود آشناتر شوید و باعث شود که احساس دوری و بی‌ثقیلی کاهش پیدا کند.

در نهایت، حتی اگر این مسئله در زندگی شما همیشگی باقی ماند، می‌توانید با توجه به تجربیات خود، بعداً به دیگران کمک کنید و به آن‌ها بگویید که چگونه می‌توانند با احساسات خود بهتر کنار بیایند.
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2023 توسط Jessy1367 حرفه ای (1,780 امتیاز)
سلام دخترنوجوان
اولا که احساسات و افکار قابل ستایش هست و جا داره تقویت کنی افکارت رو با کتاب خوب
دوم اینکه هرکس یه جور و یه مدل خانواده ای داره دیگه
اما خب میشه سعی کنی که یمقدار با دوستی خوب این فاصله و تفاوت با خانواده ات رو تعدیل کنی و هم اینکه یکم سهمی رو از خانواده ات میخواهی داشته باشی قانع تر باشی و یا اگر حس کردی که خیلی عاشق و دلبسته * خانواده ات هستی در این صورت باید یه کار متفاوت و یه تغییری در روش ِ خودت ایجاد کنی منتها   ،حساب شده و با تفکر و مطالعه.
کلا مدارا و سخت نگرفتن در انجام کارها و راحت گرفتنِ ِ سلیقه ای در کارها هم همیشه یادت باشه
نظر و فکرت رو نمیگم که عوض کنی،ولی روش کار رو میتونی عوض کنی.
با رنگ لباس ما اسمون به زمین نمیره ولی اگر دلت بشکنه اسمون شاید دیگه به نظرت آبی و زیبا نیاد...
خدانگهدارت عزیزم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,110 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 238 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 181 بازدید
3 پاسخ 239 بازدید
1 پاسخ 63 بازدید
3 پاسخ 141 بازدید
3 پاسخ 529 بازدید
6 پاسخ 361 بازدید
...