مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

راهنمایی رابطه قبل ازدواج

202 بازدید
سوال شده مارس 12, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط علی
ویرایش شده مارس 12, 2020
سلام من 20 سالمه و حدود 7 ماهه با یه دختری که دوست هم دانشگاهیم تو خوابگاه بود آشنا شدم در اوایل همه چیز خوب بود ولی ایشون به من میگفتن که ما به مشکل برمیخوریم چون من تو خانواده پر تنشی بزرگ شدم و الان هر روز تو خونشون یه ماجرایی هست که باعث اعصاب خوردیش میشه و میاد به من میگه که ولم کن و با من میخوای باشی که چی بشه منم یه بار سر اینکه تو خونه حرفش شده بود و با من بحث کرد و گفت دیگه نمیخواد منو منم از حرصم رفتم دنبال دختری 2 3 سال قبل باهاش در ارتباط بودم ولی روز بعدش بهم زنگ زد و گفت نمیتونه بدون من و منم راستش رو گفتم بهش که با اون دختر حرف زدم و اون یکم نسبت بهم بی اعتماد شد و تصمیم  گرفت باز منو ول کنه ولی نتونست واقعیت اینه که ما همو دوست داریم ولی مشکلات خانوادگی اونا و اعصاب خوردیش باعث میشه تو رابطه ما اثر زیادی بزاره الان من چیکار کنم از ادامه رابطه میترسم چون با هم تصمیم داریم ازدواج کنیم ولی من واقعیتش به خاطر این اتفاقایی که میوفته میترسم از رابطه و ازدواج ولی دوست دارم کمکش کنم اما میگه چون من نسبت به اون تو خانواده * ارومی بزرگ شدم نمیتونم درکش کنم و سختی نکیشدم وقتی که تو خونشون نبود و تو خوابگاه بود حالش بهتر بود در واقع وقتی خونه نیست حالش خوبه لطفا راهنماییم کنید برای ادامه رابطه یا حتی ازدواج که من واهمه دارم از این موضوع آیا ازدواج کنیم و کمتر خونوادشو ببینه مشکل درست میشه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 12, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

اینکه شما شرایط فرد مقابلتان را درک کنید قابل احترام می باشد اما برای ازدواج نیاز است که معیارهای هردوی شما و همچنین میزان هماهنگی فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، مذهبی ، خانوادگی و... نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

اینکه شرایط خانوادگی این خانم می تواند محیط پر تشنجی را ایجاد کند قابل درک می باشد اما نیاز است که این خانم بتوانند روابط خود ا مدیریت کنند و از وارد کردن مشکلات خانوادگی به روابط شخصی خوداری کنند چون این مسیر به آسیب به دیگر روابط این خانم و در آینده زندگی مشترک نیز می انجامد.

برای تصمیم گیری در مورد ازدواج بهتر است اگر در زمان فعلی شرایط ازدواج را دارید به صورت حضوری برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنید تا بتوانیم با بررسی شرایط هردوی شما در تصمیم گیری بهتر هردوی شما کمک کنیم.

اما اگر به امید تغییرات و شرایط آینده به یکدیگر قول ازدواج داده اید بهتر است اجازه بدهید در آینده و در زمانی که شرایط مناسب ازدواج را داشتید بر اساس شناخت و احساسات آن زمان خود در این مورد تصمیم گیری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,962 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 241 بازدید
2 پاسخ 474 بازدید
2 پاسخ 280 بازدید
2 پاسخ 284 بازدید
...